Gå till innehåll

Bästa nintendo 8-bits spel som gjorts?  

230 medlemmar har röstat

1. 1. Bästa nintendo 8-bits spel som gjorts?

Recommended Posts

• Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Vinner inte Zelda så kommer jag att gnälla om riggning i rösträkningsmotorn!

Nintendo är kung vad gäller TV-spel! Håller fn på och försöker klara Super Punch Out på SNES, han e lurig den sista jäkeln, men någon dag ska han åka i mattan.

Postad

finns ett fåtal spel som lockar till underhållning, men generellt är 8-bit överskattat. jag kan spela mega man 2 och som bäst bli nostagisk. utvecklig är bra. däremot står SNES för underhållning. Mario World, Super Probotector, A Link to the Past & Chrono Trigger är bara fyra otroligt bra spel. dessutom; två kontroller, några systemetkassar, ett gäng dåliga förlorare och Mario Kart är guld.

Postad

Är det från Majoras Mask? Spelat det i nästan 5 minuter, så har ingen gissning på vad han heter.

Håller med käkably, dom är överskattade, bara ett fåtal är roliga om man spelar dom idag. Men Mario Kart? Visst tycker man EP-anfall är roligt kombinerat med fylla så är ju alla "mode-7"-spel att föredra. ;)

Tyckte det var lite svettigt val, blev Zelda till slut, tycker det håller bäst idag. Fast å andra sidan kanske jag får ändra till Punch Out, fortfarande inte vunnit mot Tyson. :( 007 373 5963, haha, var tvungen att kolla upp om det verkligen var rätt kod, å det vare. :D

Postad

Lägger rösten på ice hockey. Vet inte ens om senaste varianten av EA's spel kommer upp i spelkänslan i detta spel. Sen att man knäckte skiten ur datorn tillslut hör ju inte till, Roligast var ju fyllespel mot polarna, utan målvakt och superstuds på pucken.

Tennis. Klart godkänt.

Volleyboll. Har fortfarande inte kommit över vad de äckliga spelarna gör med bollen ;)

Postad

Rösten går till Ice hockey, för: Musiken, valmöjlighterna när man skapar sitt eget lag (smal, mellan eller bitig(tjock)), de ruggiga rallarslagsmålen som kunde uppkomma i spelet och slagsmålen mellan mig och brorsan som detta fantastiska spel ofta resulterade i.

P.S jag är född -74, så man spelade 8-bits istället för att leka med kottar, inte som något sorts kultigt nöje. D.S

Postad
Rösten går till Ice hockey, för: Musiken, valmöjlighterna när man skapar sitt eget lag (smal, mellan eller bitig(tjock)), de ruggiga rallarslagsmålen som kunde uppkomma i spelet och slagsmålen mellan mig och brorsan som detta fantastiska spel ofta resulterade i.

P.S jag är född -74, så man spelade 8-bits istället för att leka med kottar, inte som något sorts kultigt nöje. D.S

Tänker inte du på Blades of Steel nu? Eller är det ni menar?

Postad

Tänker inte du på Blades of Steel nu? Eller är det ni menar?

Nä Ice Hockey var det när man var tjock, lång och liten. Bra mycket roligare än Blades of Steel. :P

EDIT: Ups läste lite fel, glöm mitt inlägg, sorry :oops:

Postad
Zelda helt klart. För övrigt är "A Link to the Past" på SNES fortfarande det bästa spelet som gjorts på denna glob.. möjligen i konkurrens med Starcraft BW.

Brood war....... aoooooooh Bnet aoooo ;) ta en 1v1 nån gång?

Postad
Vad tusan har hänt med Bubble Bobble, Gunsmoke och Megaman3?

BB och Gunsmoke! :shock: Så sjukt bra spel..

Men Track&Field-spelen är nog mitt val, bara älskar spel som går ut på att trycka på en eller flera knappar så snabbt som möjligt :)