Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi tänkte givetvis på Risk, men det är inte bra när man lirar HU. 90% av spelet bygger ju på att skapa pakter och sticka den andre i ryggen. Därför tog vi Stratego istället.

Fick just mail om att Mensaprovet kommer genomföras i ottan, dvs kl 12. Det gör nog -15 i varje fall... ¤%#¤%"#

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Bra förlag Cafka, hur kunde jag missa den klassikern. Då ska det givetvis vara den gamla modellen där man inte kan ta burskydd.

Memory är jag så ruggigt usel på så det ryker pga det. Teflonminne är mitt andranamn...

Postad

Jag och ett par kompisar har en liga med en massa tävlingar. Där finns bl.a. bordshockey, pingis, biljard, dart, ölhävning(1 liter på tid), tennis mm

andra kanontävlingar är ju coron(hur det nu stavas) och fantomenspelet :D

Postad

Biljard och dart köper jag... Bra förslag. De andra är dock alldeles för jobbiga och ölhävning påminner för mycket om det studentikosa overallarvet här på Chalmers. Då är jag mer inne på en ren krökartävling som någon nämnde tidigare. En Bag & Box Vodka, ett bord, två stolar och sen går man mano a mano tills den ene ligger. Dock verkar det ju stryka med folk till vänster och höger när sådant genomförs så man får kanske göra någon korrigering...

Postad
Supartävling är en stabil gren. Ren vodka eller motsvarande starksprit drickes samtidigt ur shotglas. Citronklyftor är tillåtna. Spyr man eller däckar är man ute. Last man standing vinner.

Mer manligt om det är tillåtet att spy, förutsatt att man är tillbaka vid bordet när det e dags för nästa shot. Tequila måsta för övrigt va det som passar bäst annars?

Postad
Supartävling är en stabil gren. Ren vodka eller motsvarande starksprit drickes samtidigt ur shotglas. Citronklyftor är tillåtna. Spyr man eller däckar är man ute. Last man standing vinner.

Mer manligt om det är tillåtet att spy, förutsatt att man är tillbaka vid bordet när det e dags för nästa shot. Tequila måsta för övrigt va det som passar bäst annars?

Det beror ju på om man gillar Tequila eller inte. Vi brukade köra det här i lag. Det lag som hade sista man eller kvinna kvar i tävlingen vann. Jag och två polare fick faktiskt stryk av tre tjejer en gång och tvingades strippa som straff. Eftersom vi hade antingen spytt eller däckat alla tre blev det väl inte världens sexigast strippshow, men men... Det kom fram senare att brudarna hade fuskat dock! De hade tryckt i sig litervis med vatten innan och började trycka i sig mängder med gurka halvvägs in i tävlingen. Vid det laget var man för packad för att fatta vad de höll på med men i efterhand så gick det upp för oss! Nåja, detta var lite OT.

Om man är rädd för att stryka med får man väl ha en "turneringsledare" som har koll på det hela.

• 1 month later...
Postad

Glöm inte pommes frites-spelet Staahla. Patman har ett hemma hos sig. Hur går det med mensatestet egentligen? Det var ju fan hundra år sen ni skrev dom. Det skulle inte förvåna mig om Mensa låter några trögfattade pellar rätta eländet, därav dröjsmålet.

Postad

Det tar sex veckor för Mensamiffona att rätta skiten. Men det är klart, för en förening bestående av medlemmar med 131+ i IQ så tar det nog en bra bit över en månad att rätta 20 flervalstentor med 36 uppgifter. Det går inte så fort som man tror att lägga över en hålmall och räkna till runt 30...

Sen är ju frågan om man vill ha svaret...

Postad
Det tar sex veckor för Mensamiffona att rätta skiten. Men det är klart, för en förening bestående av medlemmar med 131+ i IQ så tar det nog en bra bit över en månad att rätta 20 flervalstentor med 36 uppgifter. Det går inte så fort som man tror att lägga över en hålmall och räkna till runt 30...

Du får guldstjärna för dagens bästa inlägg (och du är värd en till för att du startade tråden).

Kommer ihåg när jag själv tänkte göra ett Mensa-test. Jag var väl en 16-17 och ringde till dem och hamnade på världens töntigaste telefonsvarare: musiken från Also Sprach Zarathustra och sedan en mupp som började "du har hittat intelligent liv på planeten jorden...". Då lade jag på.

• 1 month later...
Postad
hur gick det med denna eminenta tävling egentligen?

Den kom av sig totalt. Den andre snubben vann över mig i flaxspel som Kahua eller vad fan det heter och Ohtello. Jag vann i skicklighetsspelen Yatzy och Sänka Skepp. Det tokjämna loppet skulle sedan avgöras av resultatet i Mensatjafset, dock storskräller killen och klarar ett X. Vi hade exakt samma poäng... 2-2 totalt mao. En rejäl besvikelse.