Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När man spelar från BB så händer det allt som ofta att man träffar nått halvdant som jag tycker kan vara ganska knivigt att spela ibland. Här har jag synat ett minibet med en caller på big blind med QT off. Ska man överhuvud taget spela sådana här händer efter floppen om man inte träffar hårt?

** Game ID 554427970 starting - 2005-10-25 00:59:31

** Fire Open [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

Aktuella stackar

- HERO sitting in seat 4 with $10.95

- chip36 sitting in seat 10 with $9.90

porta76 posted the small blind - $0.05

HERO posted the big blind - $0.10

chip36 posted to play - $0.10

Jerkard posted to play - $0.10

** Dealing card to HERO: 10 :diamond: Q :spade:

blinded_out folded

Quietrick folded

aarickaa folded

EinarBerg1 folded

townhall folded

chip36 bet - $0.20

Jerkard folded

FlopShooter called - $0.20

porta76 folded

HERO called - $0.20

** Dealing the flop: J :spade: T :heart: 2 :diamond:

HERO checked

chip36 bet - $0.30

FlopShooter folded

HERO called - $0.30 <--- Läser chip36s bet som att han är på ett drag. Synar för att betta på turn.

** Dealing the turn: 4 :club:

HERO bet - $1.00 <--- Potten är $1.25, vill ge ett drag chansen att syna bort sig.

chip36 called - $1.00

** Dealing the river: 6 :club:

Vilka händer sätter ni fi på här? Värdebetta rivern och lägga sig för ett omslag eller checkar jag vilket öppnar mig för en bluff?

En annan sak man kan diskutera är om en höjning på floppen hade varit på sin plats.

Postad

Höj floppen. Får du syn så försök checka ner, på denna nivå släpper ingen en J.

Såsom du spelat rekommenderar jag check-call i fall han tomtar sig med typ T5 eller A2 eller bluffar ett missat drag.

Ditt turnspel är i mitt tycke helt rätt i alla fall.

Postad

Jag läste i en pokerbok nån gång att ett försvar mot en semibluff är att syna och betta ut nästa runda om draget misslyckas.. någonting som jag fortfarande inte är helt säker på verkligen är det bästa. Jag försöker sluta för det är inte roligt när ett scarecard kommer

Postad

Tycker inte det är så bra på låglimit eftersom hans HD inte är drag utan drag/J/T/2/a-high/random slaskhand när han betar ut där.

Och om han är på drag tar jag gärna betalt direkt, tyvm, inte värt att behöva chansa ifall t.ex. en åtta kommer - hade han en tia eller en åtta?

Jag tycker som sagt re-raise flop är allra bäst på microlimit, och eventuellt beta turn också.