ades_va Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Den andra killen hade 333. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
che1977 Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Hellmuth är helt otrolig på att läsa moståndare. Bara att titta på syner och foldar som han gjort vid bordet. Han är helt fantastisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
banzai3030 Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 AK mot KJ var det precis som malmster skrev. Men jag förstår att Phil blir förbannad när killen gör ett sådant dåligt spel (förmodligen var han tiltad efter att ha floppat stege vid all-in och blivit utdragen av en annan nisse som fick r-r kåk). Men att kalla honom "fucking donkey" osv osv...är ju lite onödigt. Dock så anser jag Phil vara en mycket kompetent spelare, men han skulle nog kunna vara ännu bättre om han gick en kurs i Anger Management! My bad Det är lite lustigt med hans temperament hur han både lyckas tilta sina motståndare och samtidigt tilta sönder sig själv totalt när han blir utslagen. I avsnittet vi snackar om går han ju rätt hårt åt snubben som försöker dra ett skämt för att lätta upp lite av den ilskna stämningen när Phil sitter och rackar ner på nån annan Man bara känner hur alla vid bordet avskyr honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraZin Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Original Postarens fråga var vel Kan man vinna 9 armband utan att vara top 100 material?" Svara på den istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Enligt ESPN är han ju närmast pokergud.Själv har jag jädrigt svårt för hans stil,visserligen är den hans image-men folk säger att han alltid varit likadan. Har hört vissa duktiga spelare som inte anser att han är topp 100.Alla verkar respektera tourneylirare som Ivey,Juanda,Harrington osv-men just när det gäller Hellmuth verkade det vara ytterst delade åsikter angående den mannens skillz. Snackade med en gubbe som lirat pot-limit emot honom,och han sa att han sög ganska rejält det liret.Dessutom undrar jag lite hur man skall bedöma hans mentala styrka? Han verkar tappa koncepterna på ett sätt som inte verkar fullblodspro för mig. Vad består hans förmodade storhet av? De där titlarna han vunnit(hur många armband är det?nio eller nåt?). Utifrån detta argumenterade jag för att han trots allt är en toppspelare.Fick då svaret att hans framgångar var korta i tid och emot startfält pre-Moneymaker(vilket då skall betyda svagare motstånd).Sedan har han lyckats hålla sin image beroende på hype från ESPN och ren toutreklam.Spelaren jag snackade med ansåg att Hellmuth bara hade fått en go släng av den normala distributionen back then-och att han nu visade sin rätta spelstyrka,vilken då inte torde vara av toppklass. Är Hellmuth en toppspelare?? detta är ett skämt antar jag. för inte grundar du din bild av hans spel på ett fåtal utvalda actionhänder som espn visar. nä, så dum kan ingen vara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Han är en BIG CRY BABY! Top 100 är han, dock närmare 100 än första platsen..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2005 Ok, jag är inte en anhängare av att mentalt misshandla motståndare, men först och främst är killen ärlig, och sen gör han bra TV... Och om han fortfarande är bra? Helt nyligen vann han faktiskt ESPN Heads up tournament där många av världens bästa proffs deltog. Han slog Jesus Ferguson, Men the master och några andra.... Så visst kan han spela fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 Oktober , 2005 Absolut inte(angående att jag baserar min mening om honom på några få ESPN händer). Som sagt så anser jag honom för att ha varit en stor spelare åtminstone. Dock,att han har megahypats av ESPN är ingen lögn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Morbo Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2005 Är mäkta imponerad över hur han lyckades komma undan utan att förlora en cent post-flop med AK mot AA när floppen kom A44. äh det är inte en så svår pass, vad ska han ha liksom? skulle han checka floppen och beta 10k in i potten på 7k med KK? det som räddar phil är att det kommer en dam på fjärde. han ligger nu bakom AA, AQ, QQ och leder endast över KK. hur hittar man syn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cafka Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2005 Absolut inte(angående att jag baserar min mening om honom på några få ESPN händer).Som sagt så anser jag honom för att ha varit en stor spelare åtminstone. Dock,att han har megahypats av ESPN är ingen lögn. Det är väl en del av hans försök att skapa varumärket "Phil Hellmuth", med värdelösa DVD-filmer, kaffemuggar och annat krims-krams. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fraallan Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2005 phil hellmuth är och kommer alltid förbli en av alla tiders bästa texas holdem lirare! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2005 Är mäkta imponerad över hur han lyckades komma undan utan att förlora en cent post-flop med AK mot AA när floppen kom A44. äh det är inte en så svår pass, vad ska han ha liksom? skulle han checka floppen och beta 10k in i potten på 7k med KK? det som räddar phil är att det kommer en dam på fjärde. han ligger nu bakom AA, AQ, QQ och leder endast över KK. hur hittar man syn? Precis. Han skulle nog fått in den mesta degen om t.ex 2,3,5 m.fl kommit på turnen. Men Q är ett riktigt scarecard. Tur för lille Phil där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts