Gå till innehåll

Bonussnack för vecka 43 postas här!


QoS

Recommended Posts

Jag fattar inte detta med raked hands riktigt och hoppas att någon som har koll orkar förklara för mig.

 

Partypoker erbjuder en bonus på 20% (max $100). Man ska spela bonusbeloppet x7 på raked hands.

 

Vad innebär det att jag behöver göra?

 

Om jag sätter in $250 får jag $50 i bonus, 7x50=350.

Jag fattar att jag måste spela 350 händer av någon typ men vilken?

Måste jag tex ha satsat ett minimibelopp i potten för att det ska räknas eller vad?

 

Om du lirar NL, gäller följande:

 

350 rejkade händer då potten ska upp till $1 ($0.10 i rejk), det krävs inte att du är med i potten hela vägen utan att du sitter på bordet (ej sit-out såklart).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fattar inte detta med raked hands riktigt och hoppas att någon som har koll orkar förklara för mig.

 

Partypoker erbjuder en bonus på 20% (max $100). Man ska spela bonusbeloppet x7 på raked hands.

 

Vad innebär det att jag behöver göra?

 

Om jag sätter in $250 får jag $50 i bonus, 7x50=350.

Jag fattar att jag måste spela 350 händer av någon typ men vilken?

Måste jag tex ha satsat ett minimibelopp i potten för att det ska räknas eller vad?

 

Om du lirar NL, gäller följande:

 

350 rejkade händer då potten ska upp till $1 ($0.10 i rejk), det krävs inte att du är med i potten hela vägen utan att du sitter på bordet (ej sit-out såklart).

För att bli extra tydlig lär jag väl tillägga att i FL så måste potten upp i $5 för att det ska bli en rejkad hand. Funkar ganska bra att fixa på FL 0,5/1 nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några frågor om bestpoker.

 

Hur mycket måste potten rakas för att man ska få en VIP?

 

Stämmer ryktet att det inte går att ta ut mer än man satt in om man sätter in med exempelvis VISA? Går det att lösa på något sätt så man kan ta ut mer?

 

30 cent.

 

Du kan ta ut resterande pengar direkt till bankkontot. Smidigt och bra.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersson 08, det räcker inte med att du sitter på bordet.. du måste ha va bidragit med någonting i potten för att det ska räknas som en raked hand. så det minsta du måste göra är att calla en oraisad pot, och ifall nån reraisar kan du lägga dig, och du får fortfarande 1 raked hand. när du är small blind får du automatiskt 1 raked hand, även om du foldar direkt (det måste dock alltid komma upp en flop för att man ska få en rake) många siter kräver oxå att raken ska vara minst 0,25c; dvs potten måste bli minst $5 för att du ska få en raked hand..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersson 08, det räcker inte med att du sitter på bordet.. du måste ha va bidragit med någonting i potten för att det ska räknas som en raked hand. så det minsta du måste göra är att calla en oraisad pot, och ifall nån reraisar kan du lägga dig, och du får fortfarande 1 raked hand. när du är small blind får du automatiskt 1 raked hand, även om du foldar direkt (det måste dock alltid komma upp en flop för att man ska få en rake) många siter kräver oxå att raken ska vara minst 0,25c; dvs potten måste bli minst $5 för att du ska få en raked hand..

 

Jaha, nu blev det osäkert igen...

 

Finns det någon som med säkerhet vet precis hur reglerna är på Party Poker?

 

Jag är jättetacksam för svaren jag fått här men de är ju inte helt samstämmiga;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående 24Hpokers insättningsbonus på 40% upp till €100. VIP1000 för att cleara.

 

Läste detta på deras sida..

 

****

 

What are VIP-points and how do I use them?

1 VIP-point is rewarded for every hand you have been dealt cards in that has been raked with more than € 0.30, regardless if you have put money into the pot or not. VIP-points are also earned when participating in tournaments (1 VIP-point is awarded for every € 5 in buy-in but at least 1 VIP-point is always awarded). The points can be used for different promotions, most commonly special tournaments, that we offer to reward our frequent players.

 

****

Stämmer det alltså att man bara behöver få kort och slänga dom, och om raken blir över €0.30 så är det en rakead hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersson 08, det räcker inte med att du sitter på bordet.. du måste ha va bidragit med någonting i potten för att det ska räknas som en raked hand. så det minsta du måste göra är att calla en oraisad pot, och ifall nån reraisar kan du lägga dig, och du får fortfarande 1 raked hand. när du är small blind får du automatiskt 1 raked hand, även om du foldar direkt (det måste dock alltid komma upp en flop för att man ska få en rake) många siter kräver oxå att raken ska vara minst 0,25c; dvs potten måste bli minst $5 för att du ska få en raked hand..

 

Jaha, nu blev det osäkert igen...

 

Finns det någon som med säkerhet vet precis hur reglerna är på Party Poker?

 

Jag är jättetacksam för svaren jag fått här men de är ju inte helt samstämmiga;-)

vocc vet inte vad han snackar om, så är inte fallet på party, 100% säkert. Du behöver bli tilldelat kort i en pott som sedan blir raked (du kan lägga handen preflop om du vill), dvs potten i NL uppnår 1$ eller i FL 5$. Vad vocc snackar om gäller säkert på nån Boss media site men inte på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersson 08, det räcker inte med att du sitter på bordet.. du måste ha va bidragit med någonting i potten för att det ska räknas som en raked hand. så det minsta du måste göra är att calla en oraisad pot, och ifall nån reraisar kan du lägga dig, och du får fortfarande 1 raked hand. när du är small blind får du automatiskt 1 raked hand, även om du foldar direkt (det måste dock alltid komma upp en flop för att man ska få en rake) många siter kräver oxå att raken ska vara minst 0,25c; dvs potten måste bli minst $5 för att du ska få en raked hand..

 

Jaha, nu blev det osäkert igen...

 

Finns det någon som med säkerhet vet precis hur reglerna är på Party Poker?

 

Jag är jättetacksam för svaren jag fått här men de är ju inte helt samstämmiga;-)

vocc vet inte vad han snackar om, så är inte fallet på party, 100% säkert. Du behöver bli tilldelat kort i en pott som sedan blir raked (du kan lägga handen preflop om du vill), dvs potten i NL uppnår 1$ eller i FL 5$. Vad vocc snackar om gäller säkert på nån Boss media site men inte på party.

 

Jag intygar att det Hector säger är med 100% säkerhet helt sant. Vocc är ute och reser när det gäller Party-bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeye kids, hom ut ur hålorna och kom med i matchen lite. vi snackar ju ffs inga vip poäng här va.. :P ok, det är väl kanske så att olika siter kör på lite olika sätt. men jag har bara stött på min version, och den gäller på primasiterna, multipokernätverket, expekt och på ladbrokes. (har för mig pokerstars har det också, men är inte 100)

 

men hur man samlar vip-poäng och plockar äpplen i skogen vet jag ju faktiskt ingenting om, that's trü.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeye kids, hom ut ur hålorna och kom med i matchen lite. vi snackar ju ffs inga vip poäng här va.. :P ok, det är väl kanske så att olika siter kör på lite olika sätt. men jag har bara stött på min version, och den gäller på primasiterna, multipokernätverket, expekt och på ladbrokes. (har för mig pokerstars har det också, men är inte 100)

 

men hur man samlar vip-poäng och plockar äpplen i skogen vet jag ju faktiskt ingenting om, that's trü.

Vi snackar inte om några VIP påäng och du är ute och cyklar igen för så är inte fallet på varken prima siter eller multipoker nätverket utan samma gäller som på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurobet och multipoker är väl samma nätverk. jag testa eurobet förut, och jag kan sätta min högra skinka på att på man inte får nån raked hand när inte contributar

 

Efter att ha plockat 25 bonusar på gamla Party-nätverket (Empire, Eurobet, Multipoker och Intertops) så tar jag gärna och grillar din skinka när du väl har skurit av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D ok jag känner mig lite outnumbered här. kan ju finnas vissa risker att jag har fel, och det kan bero på att jag är sån fisk som spelar varje hand, så det inte blir någon skillnad för min del. men jag är en man of my words, så jag tar numera upp beställningar på utlovade kroppsdelar. slakt sker väl lämpligen till jul, så hela familjen kan fira mig runt julbordet. jag har vad flickorna brukar kalla mig; hotbuns, så det är inga dåliga grejer vi snackar om. ursprung: sverige, kravmärkt och frigående (utan tillsatser) 100% nöt har jag även blivit kallad flertalet gånger. provsmakning sker i utvalda ICA butiker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...