Hakflem Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Hej, jag är rätt ny här så jag ber om ursäkt i förhand om jag jag eventualla rookiemisstag i min post. Bakgrunden är följande: Jag har lyckats kvala in till PP:s Friday Special och har ångat på rätt bra. Med 16 spelare kvar ligger jag på sjätte plats och jag har precis bytt bord, detta är den första handen som spelas på detta bord. #Game No : 2913126463 ***** Hand History for Game 2913126463 ***** NL Texas Hold'em Trny:16771570 Level:16 Blinds (2000/4000) - Saturday, October 22, 03:06:09 EDT 2005 Table Friday Special(486387) Table #1 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 8 Seat 1: rizzle ( $142198 ) Seat 2: Zimmer4141 ( $73447 ) Seat 3: Jubub28 ( $26717 ) Seat 4: Hakflem ( $68564 ) Seat 5: GlobalTaz ( $36784 ) Seat 6: Rizen ( $61972 ) Seat 7: AvrxCarter ( $134048 ) Seat 9: ARNIKA ( $63171 ) Trny:16771570 Level:16 Blinds (2000/4000) ** Dealing down cards ** Dealt to Hakflem [ Qc Kh ] AvrxCarter folds. ARNIKA folds. rizzle folds. Zimmer4141 folds. Jubub28 folds. Hakflem raises [10000]. Alla foldar till mig som sitter med en trevlig hand att attackera blindsen med. Jag slänger in en raise 2.5 x BB för att eventuellt få med mig BB så jag kan tjäna lite extra om jag träffar på flop. GlobalTaz folds. Rizen calls [6000]. ** Dealing Flop ** [ Qd, 4h, 8c ] Rizen checks. Hakflem bets [17900]. En perfekt flop för mig. Inga drag åt något håll och jag borde leda just nu. Jag slänger in ett pottbet för att se vad som händer. Rizen is all-In [51972]. Vad fariken? Har karln slowplayad ett överpar, sitter han kanske på ett set eller AQ, men borde han inte då reraisat mig preflop? Eller sitter han med kanske JQ och tror att jag bluffar? Synar jag ner denna och förlorar så är jag i det närmaste ute, vinner jag den så har jag en gigantisk stack och bör nå finalbordet utan problem. Om jag lägger mig har jag 40K kvar och fortfarande en bra chans att nå ett finalbord, där vinsterna är (motsvarande min lilla rulle) riktigt höga och fina. Hur skulle ni hajar gjort i denna situation? Citera
jaroiten Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Ifall du satsar på att vinna turneringen så skall du syna, men ifall du är nöjd med att komma till FT så får du nog lägga dig. Känns som FI hade slowplayat ifall han haft en bättre hand än din eftersom han misstänker att du är inne på en steal.. Citera
butcha Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 En fold i det här läget finns bara inte, det skulle enligt mig vara ett mycket mycket dåligt spel. Först och allra främst för att du säkerligen har bäst hand. Du attackerar blindsen och han försvarar. Han kan mycket väl ställa med andraparet, ett lägre pocketpar eller (mest troligt) toppar med lägre kicker. För det andra så har du redan 40% av din stack i potten. Därmed inte sagt att du absolut är pot commited, men att vika sig på en förhållandevis hårt träffad flopp och så mycket av stacken i potten är kort och gott dålig turneringspoker. SOLKLAR SYN! Citera
Juzam Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Ja, faktiskt en solklar syn, iochmed att han synade på blinden. Sannolikt har han en halvskräpig dam han hoppas ska hålla en syn. Allmänt bör denna pott hägra rätt fint för honom. Men vad är inköpet egentligen? Lite skillnad om det är en $100 eller en $5 buy-in. Citera
Hakflem Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Inköpet på turneringen var 150$ men jag vann min plats via en satellit för endast 10$. 1400$ fick plats 11-20 och prispengarna på finalbordet lockade ganska bra , eftersom de hade gjort sig bra i min lilla rulle. Citera
TjockisBagarn Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 eftersom de hade gjort sig bra i min lilla rulle. Du synade alltså och åkte på torsk, vad hade grabben då? Jag gissar på tvåpar eller slowspelat överpar. Innan jag visste att du förlorade var jag för en solklar syn, och det är jag fortfarande om ngn här orkar bry sig om mig! Citera
Hakflem Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Nej, jag hittade en fold här på något vis. Så här i efterhand inser jag ju hur dumt det var, speciellt eftersom jag åkte ur som nr 11 och hade tjänat lika mycket (+ lite extra sömn) om jag synat tidigare och åkt ut där. Bra att alla tycker att det är en solklar syn, för det tycker jag också nu när jag har lite perspektiv på saken. Citera
ades_va Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Vad fariken? Har karln slowplayad ett överpar, sitter han kanske på ett set eller AQ, men borde han inte då reraisat mig preflop? Eller sitter han med kanske JQ och tror att jag bluffar? Synar jag ner denna och förlorar så är jag i det närmaste ute, vinner jag den så har jag en gigantisk stack och bör nå finalbordet utan problem. Ja, jag brukar iaf trycka in min deg pre-flop varje gång jag får set(?). Varför skulle han vilja re-raisa pre med AQo? T o m syn med den handen vore tveksamt. - (Jag hade synat med så mkt deg redan inne) Citera
dlinder Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Oj vad du kommer att bli mobbad vid bordet om du lägger på floppen så där lätt oavsett om du träffar eller inte... det där är en blixtsyn. Citera
Kenny_Roger Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Vad fariken? Har karln slowplayad ett överpar, sitter han kanske på ett set eller AQ, men borde han inte då reraisat mig preflop? Eller sitter han med kanske JQ och tror att jag bluffar? Synar jag ner denna och förlorar så är jag i det närmaste ute, vinner jag den så har jag en gigantisk stack och bör nå finalbordet utan problem. Ja, jag brukar iaf trycka in min deg pre-flop varje gång jag får set(?). Varför skulle han vilja re-raisa pre med AQo? T o m syn med den handen vore tveksamt. - (Jag hade synat med så mkt deg redan inne) Så du lägger AQo på BB mot ett buttonraise? För mig är det ofta en re-raise och garanterat ingen fold mot ett 2.5BB-raise. Tycker att du måste syna här då du antagligen har bäst hand och dessutom har lagt in en stor del av stacken. Den enda handen jag kan se som har dig slagen är egentligen AA/KK, de brukar ofta slowas mot knapphöjningar. Citera
Maple Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Alla foldar till mig som sitter med en trevlig hand att attackera blindsen med. Jag slänger in en raise 2.5 x BB för att eventuellt få med mig BB så jag kan tjäna lite extra om jag träffar på flop. Det här är fel synsätt enligt mig. Med så här grunda stackar vill du alltid ta ner handen preflop i stället för att spela en flop med KQ. När du väl träffar floppen fattar jag inte varför du bettar näst intill pott för att sedan lägga dig för ett omslag. Citera
Recommended Posts