morberg Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 SB har 50/3/1 efter 70 händer. För ett par händer sedan slöspelade han floppat triss i sjuor och väntade med att cappa till river. Lägligt nog inträffade detta samtidigt som mitt par i nior fick en kompis på nyssnämnda river. Med andra ord är han nog lite speciell. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: morberg is MP with Th, Kh. UTG calls, morberg calls, Button calls, SB completes, BB checks. Flop: (5 SB) Qd, Td, 5h (5 players) SB bets, BB folds, UTG calls, morberg raises, Button folds, SB calls, UTG calls. Mellanpar och bra position. Bet från SB betyder ingenting. Jag höjer. Turn: (5.50 BB) 3s (3 players) SB bets, UTG calls, morberg folds. Men jag blir bekymrad när SB bettar ut och UTG synar. Korrekt fold eller för vekt? Citera
coreycurse Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 UTG har ju väldigt bra odds för att syna med steg/färg-drag. Han har bara synat hela vägen och borde rimligtvis ha AJ, KJ? SB fick billig syn preflop och bettar ut hela vägen. QJ, Q9, Q8? Dom kommer inte lägga sig för en höjning och du kommer rimligtvis få betala ytterligare vid river. Sitter UTG med färgdraget har du bara 4outs. Om han sitter med AJ så har du bara 2 tior som räddar dig. Tycker du ska lägga dig Citera
Gyre Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 7.5:1 i odds och du stänger bettande. Tycker nog du kan syna här och folda river om du inte förbättrar, möjligtvis syna ett bet från SB om UTG lägger sig om SB's bettande inte behöver betyda så mycket. Du sitter ju i position så du lär få in minst 1 stort bet till om du förbättrar. Vissa gånger kan du ju leda här också, tycker det är en lite vek fold. Citera
coreycurse Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 7.5:1 i odds och du stänger bettande. Tycker nog du kan syna här och folda river om du inte förbättrar, möjligtvis syna ett bet från SB om UTG lägger sig om SB's bettande inte behöver betyda så mycket.Du sitter ju i position så du lär få in minst 1 stort bet till om du förbättrar. Vissa gånger kan du ju leda här också, tycker det är en lite vek fold. med 7.5:1 i odds måste han ha 5.5 outs för att ö.h.t. gå brekeven. tre kungar, två tior och r-r stegdrag. Skulle alla dom vara säkra outs så är det mkt marginellt EV+ förutsatt att han enbart vinner då han förbättrar. skulle du vinna handen så kan det ju vara positivt att dom andra ser att du kan gå hela vägen med mellanpar Citera
Gyre Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 EDIT: Jag har faktiskt ändrat mig lite, tycker nog inte det var fel att lägga sig. Citera
Callahan Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Känns som OK spel. Dock: Hur kan SB:s bet på flopp betyda "ingenting"? Citera
morberg Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Dock: Hur kan SB:s bet på flopp betyda "ingenting"? SB är väldigt irrationell. Kan beta utan hand och checka monster. Eller tvärtom. Mao går det inte att utläsa någonting från hans bet (se exemplet där han check-callar sitt floppade triss till river där han börjar höja). Citera
Callahan Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Dock: Hur kan SB:s bet på flopp betyda "ingenting"? SB är väldigt irrationell. Kan beta utan hand och checka monster. Eller tvärtom. Mao går det inte att utläsa någonting från hans bet (se exemplet där han check-callar sitt floppade triss till river där han börjar höja). OK jag hör dig, men tillåt mig ändå tvivla på att han är så slumpmässig som du hävdar. Exemplet med det långsamt spelade settet säger ju inte så himla mycket, mer än att han som många tomtar spelar allför passivt med stålhänder. Det saknas konsekvens i din read verkar det som. Om han är så totalt slumpmässig att floppbet inte betyder något, hur kan han sedan vara så förutsägbar på turn att du kan lägga dig? Ingen omöjlighet så klart, men är det så du tänker? Citera
morberg Postad 24 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Det saknas konsekvens i din read verkar det som. På 70 händer har jag definitivt ingen konsekvent read. Om han är så totalt slumpmässig att floppbet inte betyder något, hur kan han sedan vara så förutsägbar på turn att du kan lägga dig? Ingen omöjlighet så klart, men är det så du tänker? Tja, problemet är väl egentligen att jag inte är säker på var jag har SB och hur jag ska agera vilket är anledningen att jag postar handen. Vi tar det igen: SB synar bara en höjning på flop och sedan bettar han ut igen på turn samtidigt som UTG följer med. Vad göra och varför? Citera
Callahan Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Det saknas konsekvens i din read verkar det som. På 70 händer har jag definitivt ingen konsekvent read. Om han är så totalt slumpmässig att floppbet inte betyder något, hur kan han sedan vara så förutsägbar på turn att du kan lägga dig? Ingen omöjlighet så klart, men är det så du tänker? Tja, problemet är väl egentligen att jag inte är säker på var jag har SB och hur jag ska agera vilket är anledningen att jag postar handen. Vi tar det igen: SB synar bara en höjning på flop och sedan bettar han ut igen på turn samtidigt som UTG följer med. Vad göra och varför? Alltså, anledningen till att jag tycker spelet är OK är att på flopp tror jag att du ganska ofta är slagen men inte i närheten av tillräckligt ofta för att lägga. Men din höjning kombinerat med att han betar ut igen och att tredje man stannar kvar på turn ger dig tillräcklig information för att göra lägg rimligt. Om vi däremot har att göra med en totalt irrationell spelare (vilket ju jag inte tror) så är det mer tveksamt att lägga turn. Detta är anledningen till att jag hänger upp mig på din (kanske) inkonsekventa read. Citera
morberg Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Det är inte omöjligt att min bild av SB som irrationell kom till efter att han visade upp handen. Han hade K8 i ruter för färgdraget. UTG vinner med T9o på hand när 6h landar på river (där SB återigen bettar ut och UTG synar). Citera
Recommended Posts