Oldboy Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 $100nl rebuy Average stack ~6-7k Largest stack ~ 13k BB har en stack på cirka 5.5k. 15 minuters mörkarna var på 150-300 Satt på knappen med 4.3k stack med Q8 fold fram till mig, tänkte det var helt dugliga kort för steal. spelar upp till 900, SB foldar, BB miniraisar till 1200. Här försatt jag mig i en ganska knivig situation. Funderar på vad han ville med sin minimraise. Vad tror ni? Vad ska jag göra? Vad borde jag ha gjort innan? skulle jag ha låtit bli att stjäla? edit: ytterligare info om fi * Flytt till Handanalys - QoS * Citera
vetgirig Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Du anger inte hur stor stackar SB och BB har och hur benägna du anser de vara att försvara sina blinds. De tror du stjäl. Så gå all-in och hoppas du inte får syn och om du får syn får du träna på dina klonkskills. D8s är en tillräckligt bra hand att stjäla med då man har liten stack. Citera
Oldboy Postad 22 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Du anger inte hur stor stackar SB och BB har och hur benägna du anser de vara att försvara sina blinds. har nu lagt till BB stack i första inlägget. det är en stack på cirka 5.5k. Inte så mycket mer än mig. Hur benägen han är atr försvara sina blinds vet jag itne, men däremot vet jag att han ÄR en mycket rutinerad turneringsspelare. Han vann bland annat PS 800k garanti ett tag sen, Square om någon nu känner igen honom. Bordet var fullt av rutinerade spelare så jag valde att spela tight och inte stulit mkt. låg runt 50e av 90 spelare De tror du stjäl. Så gå all-in och hoppas du inte får syn och om du får syn får du träna på dina klonkskills. Tror han jag stjäl, men varför minimraisar han då på tanke hur stor stack han har.. Ville han ha syn där eller provocera fram en allin? Citera
Skumdum Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 han kan omöjligt raisa till 1200. men syna vad det nu blir och hoppas på det bästa. Citera
Recommended Posts