Gå till innehåll

BK-WLLHE: Avsnitt 6, spelartyper, diverse annat


Andersson

Recommended Posts

Jag insåg precis att vi missat diskussionen om avsnitt 6 igår. Men kom igen, bara ett par sidor kvar nu ju :D

 

Det här avsnittet innefattade väldigt mycket olika grejer: spelartyper, bluffande, spread limit games, datorer och turneringar. Såna här småkapitel är roligare att läsa än långa utlägg om pottodds. Det kanske finns lite mer utrymme för diskussion än tidigare avsnitt också, eftersom det mesta är väldigt översiktligt.

 

Spelartyperna han går över är de vanliga, inte mycket att säga. Kapitlet om bluff går väl i stort ut på att avråda från bluffar i låg-limitspel. Spread limit har jag aldrig stött på, så jag hoppade över det kapitlet. Missade jag nåt? ;)

 

I kapitlet "discussing poker online" lyckas han undgå att nämna pokerforum.nu. Vi får väl påpeka detta och hoppas det rättas till nästa upplaga!

 

edit: Missade vi föregående diskussion också, eller är det jag som är blind?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag stack iväg till Cypern/Egypten en vecka hade jag ingen möjlighet att posta diskussionstrådar för avsnitt 5 och 6.

Bra att du tog initiativet att posta den här tråden Anderson. Synd att ingen postade en tråd för avsnitt 5.

 

Jag tog med mig WLLHE för att läsa under resan. Hann dock bara med ett kapitel på planet, sen har jag haft fullt upp.

En helt pokerfri vecka, utan några som helst lärdomar om low limit poker.

De enda insikterna jag fått är att kameler är fula, pyramiderna ter sig mäktigare på film och bild, och ser du en egyptier på kamel som försöker ge dig en gåva, spring för livet.

 

Jag ska däremot ta mig igenom WLLHE även jag, och diskutera i de trådar som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...