Gå till innehåll

Allmänt om min strategi?


Josua

Recommended Posts

Hej.

Jag har lite funderingar kring mitt sätt att spela poker. Jag lirar uteslutande Texas Hold'em vid fullbord (10 pers), och för tillfället PL25$. Jag har ganska exakt ett års erfarenhet av poker och får väll anse mig själv ganska van, men inte någon jättelirare. Jag spelar ganska löst preflop, ca 20%-25% och limpar ofta, och jag synar även små raises.

Jag gillar starkt PL då man kan se floppen billigt och vid träff övergå till att bli agressiv och beta hårt. Höga pp och AK, AQ betar jag, ja i det stora hela har jag följt de tabeller och råd nya spelare ofta får om starthänder. Men nu under en tid känner jag att jag utveklat mitt spel och gått vidare till att spela fler osäkra starthänder. Jag älskar sc från 4 5 och uppåt, spelar mycket Axs och Kxs. Ibland, beroende hur bordet ser ut, från tidig position. (gäller oxå alla sc)

Vad jag funderar över är hur ni som har mer erfarenhet (av vinnande poker) ser på min strategi? Är detta en gångbar strategi på lite högre nivå? Kan man spela enligt detta oxå på NL? Många säger att man måste vara agressiv preflop men jag limpar ofta. Kanske ska tillägga att jag sitter nu på Party Poker, och det kanske inte går att dra några slutsatser från de händer jag spelat där då motståndarna inte håller särskilt hög klass.

Känner att det blev lite luddigt formulerat men jag är lite stressad, ska till jobbet. Men vad jag önskar är lite konstuktiv kritik och lite råd hur jag går vidare från vanlig simpel ABC poker till lite mer avancerad poker, utan att för den skull ge mig på allt för svåra moves.

Hoppas ni förstår vad jag söker och att ni vill dela med er av era tankar.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...