toppace Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 För att inte bli för snäv i min kommentering ber jag att få påstå att denna värld är skadad. Om det beror på kommunism eller något annat låter jag vara osagt. /Toppace Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Sa senast igår att världen e sjuk. Killen som våldtog den 4'åriga killen på ett dagis i södra Sthlm, våldtäkten är riktigt vidrig men att han sen bara fick 2 års fängelse också, så jävla sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Det är en sjuk värld-och allt sjukare blir den.Utveckling på det som allt annat. Till och med vädret nowadays-till och med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 För att inte bli för snäv i min kommentering ber jag att få påstå att denna värld är skadad. Om det beror på kommunism eller något annat låter jag vara osagt. /Toppace Det måste vara kommunismens fel för i det antikommunistiska landet i väst skulle sånna saker aldrig ske... Jävla gulingar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen... vi västerlänningar brukar ha svårt för just riktigt sjuka och misshandlade spädbarn. $20 för ett spädbarn kan vara en bra investering för ett barn som måste försörja sina föräldrars drogmissbruk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 För att inte bli för snäv i min kommentering ber jag att få påstå att denna värld är skadad. Om det beror på kommunism eller något annat låter jag vara osagt. /Toppace Det måste vara kommunismens fel för i det antikommunistiska landet i väst skulle sånna saker aldrig ske... Jävla gulingar! Att kommunismen bidragit till över 30 miljoner mäniskors liv är ju känt sedan länge. Att det dessutom är ett helt ohållbart system i vår nuvarande värld är ju också känt sedan berlinmurens fall. Men jag är fortfarande inte säker på att det är det som är anledningen i detta specifika fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen.... Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen.... Varför? Varför inte? edit!: Kom på att jag antagligen kommer bli påhoppad om jag inte tydligt berättar att det var ett skämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen.... Varför? för att tjäna mer pengar på sitt tiggande... när man själv ser det så är det VÄLDIGT svårt att inte ge pengar. problemet med att ge pengar är ju dock att fler kommer göra samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen.... Varför? för att tjäna mer pengar på sitt tiggande... när man själv ser det så är det VÄLDIGT svårt att inte ge pengar. problemet med att ge pengar är ju dock att fler kommer göra samma sak. jag tror hans fråga var mer "meta" mer "filosofisk". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen.... Varför? för att tjäna mer pengar på sitt tiggande... när man själv ser det så är det VÄLDIGT svårt att inte ge pengar. problemet med att ge pengar är ju dock att fler kommer göra samma sak. jag tror hans fråga var mer "meta" mer "filosofisk". okej, jag är seg i hjärnan... världen är full av sjuka grejjer. svält, sjukdomar, fattigdom, trafficking, naturkatastrofer etc.. finns mycket som är bra mycket värre än en loosingstreak på några veckor... :-/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen... vi västerlänningar brukar ha svårt för just riktigt sjuka och misshandlade spädbarn. $20 för ett spädbarn kan vara en bra investering för ett barn som måste försörja sina föräldrars drogmissbruk. Just det här problemet har faktiskt fått mig att sluta åka till kambodja på semester. Nu för tiden håller jag mig till Burma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cafka Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen... vi västerlänningar brukar ha svårt för just riktigt sjuka och misshandlade spädbarn. $20 för ett spädbarn kan vara en bra investering för ett barn som måste försörja sina föräldrars drogmissbruk. Just det här problemet har faktiskt fått mig att sluta åka till kambodja på semester. Nu för tiden håller jag mig till Burma. Ahh Burma, denna österns pärla där oxpiskan fortfarande viner över ryggsluten! Burma, Burma, kära Burma, sluta aldrig med dina förförande lockrop, denna ljuva kombination av slavekonomi och semesterparadis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zoogin Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Detta kan ju bli filosofiskt, men det är kanske meningen med tråden. Om man som jag och många andra i vårt samhälle tror på evolutionen så vore det ju snarare konstigt om världen inte är "sjuk". Vi har utvecklats bla genom att trycka ner andra och vara starka och bättre anpassade än dessa. Och när det till sist handlar om våran egen överlevnad så gör vi nästan vad som helst (tex tiggarna som köper barn) för att klara livhanken. Och sen har vi vår maktkåthet som ibland gör en del av oss till "sjuka" mäniskor, för människans girighet och maktbegär har lett till en hel del sjuka saker genom åren. Men samtidigt så har det lett till att vi är de välutvecklade och civiliserade (gemene man i vårt samhälle iaf) människor vi är idag. Hade världen varit "icke-sjuk" så hade det inte funnits liv öht. På tal om Kambodja så är det verkligen ett land att rekommendera att åka till om man vill se de riktigt sjuka sidorna av människan, för att inte tala om vad kommunismen kan ställa till med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Se7en Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 allt för ofta glömmer man bort att man har fått turen att leva i ett land som Sverige.. trots all skit som vi tycker händer här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matsile Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Det måste vara kommunismens fel för i det antikommunistiska landet i väst skulle sånna saker aldrig ske... Jävla gulingar! Skämt eller inte, väldigt rasistiskt..undrar om du menar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 Skämt eller inte, väldigt rasistiskt..undrar om du menar det? Munkavlar åt alla! Personligen tycker jag dr noobs sätt att argumentera fungerar, man vänder på allting och slipper skriva så jävla mycket. Till och med vädret nowadays-till och med det. Ja, verkligen... eller va? Angående orginalposten så kan det ju lika gärna varit ett skämt som en politisk grupp/privatperson som vill få världens ögon vända på något dom ser som ett problem, sen finns såklart alternativ tre att det är ett seriöst erbjudande. Är väl lite liknande vad en vanlig adoptionsfirma gör också? Dom tjänar pengar på att sälja barn, tror iaf att det handlar mer om en fin affärsidé än att dom vill hjälpa alla världens barn, för i så fall skulle man säkert kunna starta en hjälporganisation. Vad gör adopterade kineser i Sverige (för dom finns väl?) om det finns en svart marknad för det i Kina? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Se7en Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 För jordens och evolutionens bästa är det dags att vi människor dör ut! fast först vill jag sätta på Prinsessan Madeleine, köra 300 i en Lamborghini och vinna WSOP. Nä, jag tror jag vill leva ett tag till.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 i cambodia förekommer det att tiggare köper spädbarn som de sedan misshandlar och bär på ryggen... vi västerlänningar brukar ha svårt för just riktigt sjuka och misshandlade spädbarn. $20 för ett spädbarn kan vara en bra investering för ett barn som måste försörja sina föräldrars drogmissbruk. Just det här problemet har faktiskt fått mig att sluta åka till kambodja på semester. Nu för tiden håller jag mig till Burma. Ahh Burma, denna österns pärla där oxpiskan fortfarande viner över ryggsluten! Burma, Burma, kära Burma, sluta aldrig med dina förförande lockrop, denna ljuva kombination av slavekonomi och semesterparadis! Burma/myanmar är det som gäller alltså. Hur gör man burma bäst? Kan du ge mig förslag på 2veckor i burma? Men cambodja ska verkligen se. Vänligare folk när man väl kommer in i landet får man leta efter. Men Poi Pet och vägen till Siem Reap skippar jag gärna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts