LAB Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Finalbordet på en mtt med 3 spelare kvar. Är på b2b så inga monster stackar att spela med. Fi1 180000 Fi2 350000 och aggresive Jag 150000 chips Fi 1 fold Jag sb 5k Q:club:J höjer 30k Fi2 bb 10k höjer 60k Jag call Flop 5 10 J:heart: Träffar högsta paret på flop och har ca 90000 marker kvar. Är 100% säker på att Fi2 kommer betta ut om jag checkar. All in eller check All in? edit: Omformulerar lite, skulle du försöka ta potten direkt genom att gå all in, eller tar du chansen att bli markerledare genom att låta han betta ut och gå all in och hoppas på att inte bli utdragen? * Flytt till Handanalys - QoS * Citera
emil_c Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 maste du ga allin? Om svaret ar ja sa skulle jag check-allin... Gar du allin det forsta du gor o far syn sa ar du redan slagen annars lagger han sig o du far inget varde pa handen... checkraisar du allin o han synar sa ar du sakert ocksa har redan slagen men om han lagger sig sa har du tagit en bet ifran honom iallafall sa du far lite varde pa handen. Sjalv ar jag inte sa jattecrazyglad att trycka allin dar da du nastan enbart far syn av en battre hand? Citera
LAB Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2005 maste du ga allin? Det ligger redan 120k i potten och jag har 90k kvar, bb ligger på 10k så det går inte att betta 30k och känna efter då blir jag ändå ställd all in . Handlar snarare om det är värt att låta han betta ut för att garanterat få in mer marker i potten och sluta som markledare vid eventuell vinst eller försöka ta dom 120k som ligger direkt och bli medelstack. Citera
emil_c Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 maste du ga allin? Om svaret ar ja sa skulle jag check-allin... Gar du allin det forsta du gor o far syn sa ar du redan slagen annars lagger han sig o du far inget varde pa handen... checkraisar du allin o han synar sa ar du sakert ocksa har redan slagen men om han lagger sig sa har du tagit en bet ifran honom iallafall sa du far lite varde pa handen. Sjalv ar jag inte sa jattecrazyglad att trycka allin dar da du nastan enbart far syn av en battre hand? Det ligger redan 120k i potten och jag har 90k kvar, bb ligger på 10k så det går inte att betta 30k och känna efter då blir jag ändå ställd all in . Handlar snarare om det är värt att låta han betta ut för att garanterat få in mer marker i potten och sluta som markledare vid eventuell vinst eller försöka ta dom 120k som ligger direkt och bli medelstack. ok sry da skrev jag lite for mkt for jag laste lite for lite Men jag star enda fast vid mitt beslut att checkraisa allin sa du kan fa ut ett extra bett ur honom Citera
Skanke Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Eftersom du är hundra procent säker på att han bettar behöver inte du betta ut för att få in mer pengar i potten. Och fold finns inte med på kartan, så checkraise allin verkar helt ok. Citera
LAB Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Eftersom du är hundra procent säker på att han bettar behöver inte du betta ut för att få in mer pengar i potten. Skulle jag gå all in direkt är det ju inte för att få in mer pengar i potten utan för att det finns en chans att han lägger sig. Citera
Sommar Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Träffar högsta paret på flop och har ca 90000 marker kvar. Är 100% säker på att Fi2 kommer betta ut om jag checkar. All in eller check All in? All-in säger jag. Någon sa att du endast får syn av en hand som har dig slagen men det är jag tveksam till, tror säkert fi kan syna med T på hand alt. 89 Q9 etc. Jag föredrar att gå all in och vinna potten direkt. Citera
Tornie Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Ligger redan mycket i potten och helt klart en all in. Du vill inte ge grattis kort mot ett A eller ett stegdrag. SKulle han sitta på ett stegdrag skulle han nog lika gärna kunna checka för gratiskortet Citera
CarlLee Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Eftersom du bestämde dig preflop att det var värt att calla re-raisen med QJ, så känns det som om du vill ha ut max av den här handen, Om du har honom slagen på floppen med högre par så ska självklart försöka få ut max värde här. Sitter han på AK,AQ - eller lägre pp så är det chans att han lägger sig om du går all-ni direkt. När du check-raisat all-in så kommer han förmodligen calla dig med alla händer eftersom han är potcommited och kanske tror du försöker bluffa. Hur som helst det är ett gyllende läge att ta över chipleaden som favorit. Om han inte har dig slagen då såklart! Men jag antar att du inte satte honom på AA-QQ, AJ,KJ? Citera
derra Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Var nöjd med det som redan ligger i potten, gå all-in och slipp bli utdragen av AQ,AK.. Citera
Skanke Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Eftersom du är hundra procent säker på att han bettar behöver inte du betta ut för att få in mer pengar i potten. Skulle jag gå all in direkt är det ju inte för att få in mer pengar i potten utan för att det finns en chans att han lägger sig. Det känns som om att du först skrev att du ville ha in mer pengar i potten...... Citera
LAB Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Eftersom du är hundra procent säker på att han bettar behöver inte du betta ut för att få in mer pengar i potten. Skulle jag gå all in direkt är det ju inte för att få in mer pengar i potten utan för att det finns en chans att han lägger sig. Det känns som om att du först skrev att du ville ha in mer pengar i potten...... Kanske var lite oklart formulerat först, det jag menar med att jag är 100% säker på att han bettar ut om jag checkar är att, Han kommer försöka köpa potten oavsett om han har träff eller inte. Så om jag checkar får jag in mer pengar i potten men riskerar att bli utdragen. Och går jag all in direkt finns en chans att han lägger sig. Citera
dlinder Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Han kommer försöka köpa potten oavsett om han har träff eller inte. Då är ju valet mycket enkelt, check-raise all in. Citera
Kenny_Roger Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Var nöjd med det som redan ligger i potten, gå all-in och slipp bli utdragen av AQ,AK.. Att ge upp ett pott-bett för att en 3-outare inte ska dra ut en är väl inte helt bra? EDIT: Glöm vad jag skrev. Var visst lite fler outs. Citera
Recommended Posts