parre Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Från samma turnering som min förra HH. Denna gång ur min motståndares perspektiv, eftersom denna hand från mitt perspektiv är tämligen ointressant. Men jag pratade med min motståndare i denna hand och han tyckte det var okej att jag lägger upp den såhär, så då kör vi: Blinds: 200/400. Stackar: Parre - Jättemycket, typ 35 000. Fi - Mycket, ca 16 000. Reads: Fi i denna hand är en kompetent turneringsspelare vad jag vet, inte spelat så mycket tours mot honom. Bara spelat lite cashgame mot honom, vet inte riktigt hur bra han är. Rätt kass på sökö hi/lo, men det förklaras nog av hans uttalande "det är första gången jag spelar det här skitspelet" från sist när jag slaskade Dealer's med honom Hans read på mig är rätt uppenbar... Med min storstack har jag försökt dominera bordet och lyckats rätt bra hittills. Envisats med att syna ner småstackars all-ins med diverse kort, ibland har jag vunnit ibland har jag torskat. Senaste 1-2 varven har jag öppnat kanske 50% av potterna med en höjning preflop och stulit mycket, även om jag haft kort ibland också. Om jag minns rätt satt Fi vid bordet när jag öppnar, får en syn, sen all-in av shortstack bakom, jag ställer, han som synade synar sig all-in. Jag hade AJs, shortstacken A8o, han som synade sig all-in QJo och min hand stod. Men jag är osäker på om han satt vid bordet vid denna hand eller inte - kan ha fel. Mot varandra har vi spelat en hand: Jag öppnar för 1500 (min standardraise) i LP först in. Fi sitter på BB och synar. På floppen betar Fi ut 3000 och jag passar. Denna handen gick som följer: Preflop: Parre öppnar för 1500 i EP. Vad detta betyder - se ovan. Fi synar i position (CO?) med KTs. Bägge mörkarna viker. Floppen kommer Q T 2 . Parre betar ut 3000. Hur agera nu? Du har mittenpar med bra kicker mot en lösaggro motståndare. Potten är på 3600 och du har runt 15 000 bakom. Och framförallt - varför? EDIT: Och om du anser att man bara ska syna floppen, vad är din plan på turn om A) turn blankar B) turn kommer ett hjärter C) turn parar bordet D) turn fyller en eventull stege? * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 trycka in för att reppa färgdrag och hoppas få syn av slaskparres A hög eller underpar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Lägga mig, parre är uppenbarligen en slaskpelle som är med och degar i varje pott - ett bättre läge kommer antagligen dyka upp inom en snar framtid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Lägga mig, parre är uppenbarligen en slaskpelle som är med och degar i varje pott - ett bättre läge kommer antagligen dyka upp inom en snar framtid. Varför synar du överhuvudtaget för preflop då? Känns som om du kastar pengar i sjön eftersom de gångerna du träffar jättehårt med KTs (tvåpar, triss, par+flushdraws) kommer vara rätt få. De gångerna då du träffar hårt och parre har något tillräckligt bra för att stoppa in hela stacken ännu färre (även om risken alltid finns att parre tomtebluffar bort halva stacken). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Potten måsta väl ändå vara 6600? Ok, om vi ser det ur den andra spelarens perspektiv... Parre höjer först in, ok han har två kort. Parre betar ut pott på floppen, ok han har fortfarande två kort, som troligen inte har träffat stenhårt. Jag hade velat lite mellan syn och en liten höjning, båda i syfte att få in degen senast på turn. Har du klonkat är det bara att lyfta på hatten och gratulera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Lägga mig, parre är uppenbarligen en slaskpelle som är med och degar i varje pott - ett bättre läge kommer antagligen dyka upp inom en snar framtid. Varför synar du överhuvudtaget för preflop då? Känns som om du kastar pengar i sjön eftersom de gångerna du träffar jättehårt med KTs (tvåpar, triss, par+flushdraws) kommer vara rätt få. De gångerna då du träffar hårt och parre har något tillräckligt bra för att stoppa in hela stacken ännu färre (även om risken alltid finns att parre tomtebluffar bort halva stacken). Jag har iofs inte sagt att jag skulle syna pre-flop Jag skulle iaf invänta en bättre träff än second pair K-kicker på dragvänlig bräda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Potten måsta väl ändå vara 6600? Ja, jag såg nyss att jag skrivit ut pottstorleken efter mitt bet och inte innan som jag hade tänkt mig. Meningen med att skriva ut pottstorleken var så folk skulle se att mitt bet är nästan pott Nusse - försöker du få in smeten på alla kort oavsett vad som faller på turn? Och förändras detta beroende på om jag checkar eller betar ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Nusse - försöker du få in smeten på alla kort oavsett vad som faller på turn? Och förändras detta beroende på om jag checkar eller betar ut? Om jag ska lita på min pärm med parreanteckningar så försöker jag få in smeten nästan oavsett, ja. EDIT: som vanligt när jag lirar mot dig blir det mindre läskigt att syna ju större bet du gör Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Nusse - försöker du få in smeten på alla kort oavsett vad som faller på turn? Och förändras detta beroende på om jag checkar eller betar ut? Om jag ska lita på min pärm med parreanteckningar så försöker jag få in smeten nästan oavsett, ja. Har du en hel pärm full med lappar som det står TOMTE på eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Har du en hel pärm full med lappar som det står TOMTE på eller? Nej, du är ingen tomte. Du överskattar bara din egen förmåga att spela ut motståndaren och du underskattar oftast motståndarens förmåga att läsa dig. Ungefär som alla vi andra med andra ord. Skulle jag ha en note på dig hade det nog passat bra med "strong means weak, weak means strong." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfestis Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 ...eller varför inte "weak means drunk, strong means even more drunk" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfestis Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 glömm inte micke_e's quote... "när parre är jättefull blir han en allin-maskin"... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 glömm inte micke_e's quote... "när parre är jättefull blir han en allin-maskin"... Hehe. När denna hand utspelade sig så var jag faktiskt rätt så nykter, hade druckit ett par små öl och en cider bara... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Lägga mig, parre är uppenbarligen en slaskpelle som är med och degar i varje pott - ett bättre läge kommer antagligen dyka upp inom en snar framtid. Fast det låter ju som ett snett resonemang att vara mer benägen att lägga sig här just för att han är en slaskare? Är det någon gång man ska köra på andraparet är det väl just då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Nee att lägga sig fattar jag inte att man ska göra mot en Lösaggro lirare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 18 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Resultat: Fi steker lite och ställer in. Jag synar med 22. För syns skull prickar jag såklart den fjärde tvåan på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts