Gå till innehåll

BOK: "How good is your Limit Hold'em" av Jacobs


zamora

Recommended Posts

Den här boken har fått en del beröm på 2+2 så jag bestämde mig för att kasta med den i ett litet parti komplementböcker som jag beställde från amazon för någon månad sedan.

 

Jag är inte helt klar med boken än men jag är mycket imponerad. Någon skrev att den här boken är den första som konkret visar hur man slår 15/30 och 30/60 på Party och jag tycker det är en bra beskrivning.

 

Boken består enbart av handexempel. 24 stycken för att vara mer exakt. Varje hand spelas preflop till river och förutom frågor om hur man ska spela handen så kan författarna ibland lägga till hypotetiska situationer där till exempel floppen ändras lite eller readen på någon motspelare är annorlunda.

 

Man tvingas jobba sig igenom varje hand och på slutet räknar man ihop poäng för att se var ens egen uppfattning skiljer sig från författarnas. Jag har inte fått full pott i en enda hand. Jag är lite för lös och aggressiv efter floppen för deras smak. Jag vill tro att det beror på att jag mest spelar 6max och att det har smittat av sig när jag ska tänka fullbord. Men det finns 6max-exempel också, så kanske suger jag bara.

 

Deras analyser av varje uppkommen situation är mycket bra, tycker jag. Man lär sig en hel del och får faktiskt omvärdera lite av det man trodde sig veta. Speciellt om man lätt faller in i den lite överaggressiva stilen som fram till för bara någon månad sedan förordades av nästan alla bra postare på 2+2.

 

Men för den sakens skull är råden inte veka.

 

Jag tycker att den här boken för tillfället är den verkliga "Hold em Poker for Advanced Players".

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...