Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Game #2816682361: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2005/10/16 - 09:36:55 (ET)

Table 'Cressida IV' Seat #5 is the button

Seat 1: deluxXxe ($112.30 in chips)

Seat 2: Turf54 ($25.90 in chips)

Seat 3: Sinners74 ($47.40 in chips)

Seat 4: RocketRonnie ($193.85 in chips)

Seat 5: Kamaile ($129.65 in chips)

Seat 6: birrddogg ($27.20 in chips)

birrddogg: posts small blind $0.50

deluxXxe: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to deluxXxe [Ad Qh]

Turf54: folds

Sinners74: calls $1

RocketRonnie: raises $3 to $4

Kamaile: folds

birrddogg: calls $3.50

deluxXxe: calls $3

Sinners74: calls $3

*** FLOP *** [2s 5d Ah]

birrddogg: bets $1

deluxXxe: raises $6 to $7

Sinners74 said, "hu?? normaal raise je alleen met 2 prenten?"

Sinners74: folds

RocketRonnie: raises $18 to $25

birrddogg: folds

deluxXxe: calls $18

*** TURN *** [2s 5d Ah] [7d]

deluxXxe: bets $13

RocketRonnie: raises $87 to $100

Tell på honom.. Slask lirare som har synat ett 50 dollars bet med högsta par J-6.. Han spelar sina höga par utan kicker som dom vore ett set typ.

Syn?

* RP - QoS *

Postad
va får dig att betta 13 i en 66 pot (om jag räknat rätt ?:)). Enda anledningen till det är väll att få en stor raise mot sig, ska du då folda fattar jag inte ditt spel alls. Sen att höja till 7 i en pot på 17 är ju med helt sjukt.

Se om han fortsätter att höja.

Synar han bara på turn har jag han förmodligen slagen. Slår han om får jag får jag ta ett beslut. Har han A-7, a-2 eller a-5 eller leder jag. A-K känns som utesluten..

Frågan är alltså.. Har han A-7,A-2 eller A-5 eller bara ett A med en vek kicker? Brukar även funka mot diverse tomtar att lägga ett bet som är opassande till pot sizen bara för att få en showdown. Hade kanske något av det spelet i bakhuvudet också.

Jag personligen hade inte tänkt folda. Nåja jag synade ner honom.. Han hade A-J..

Postad

På en tight spelare ja.

Just ja, river.. J.

Behövs definitivt inte en tajt spelare, men antagligen på en relativt kompetent spelare.

Jo, sant, lite felformulerat av mig. Nåja, ansåg att chansen att han satt på A-J, A-10, A-9 osv större än dom 3 andra kort som låg på bordet och synade då korrekt. Sen kan man ju diskutera hans 6% träff men..

Postad

Tror du jag bryr mig vad det känns som för dig?

Tro mig, detta badbeat är på långa vägar inte ett av dom större jag haft..

Tråkigt att förlora men ska vi snacka badbeats så kan jag zippa ner en del screenshots och skicka till dig.. *gäsp*

Frågan är vad sannorlikheten är att han har en bättre hand än mig då han är en slask/"skiter i kicker" kille..

Postad

Tråkigt att förlora men ska vi snacka badbeats så kan jag zippa ner en del screenshots och skicka till dig.. *gäsp*

Frågan är vad sannorlikheten är att han har en bättre hand än mig då han är en slask/"skiter i kicker" kille..

Bara för att han slaskar så ska ju inte du bli blind enbart tack vare TP. Nej, vänta hellre på stål och ta ner hela hans stack då istället...

Postad

Bara för att han slaskar så ska ju inte du bli blind enbart tack vare TP. Nej, vänta hellre på stål och ta ner hela hans stack då istället...

Om nu readen är att han spelar ALLA top pair stenhårt är väl det väldans dumt med 3:1 i pottodds?

Postad

Inte för min skull. Nu tycker jag vi fortsätter diskutera hans 6%-träff istället.

Postad

Om nu readen är att han spelar ALLA top pair stenhårt är väl det väldans dumt med 3:1 i pottodds?

Jo, visst han kanske spelar alla top pair stenhårt. Men då så lirar han ju också två par och triss minst lika hårt. Och som sagt, det kommer nya händer med bättre möjligheter.

Postad

Personligen tycker jag "det kommer bättre möjligheter" är en oerhört feg inställning i cash-games. Så länge ens BR är tillräckligt stor är det väl bara att re-buya om man hade "otur" och han hade nåt bra den här gången? Själv har jag t ex synat en all-in med K9s mot en person som jag visste var en idiot. Han vände upp 47o och jag håvade in ett inköp, trots att jag knappast hade "drömläge" om man säger så.

Möter man folk som spelar skräp stenhårt är det bara att spela sina marginellare händer hårdare. T ex TP/good kicker som i det här fallet.

Postad
Själv har jag t ex synat en all-in med K9s mot en person som jag visste var en idiot.

Jadu, du måste ha haft en riktigt bra read på honom, det är väl knappt så att K9s slår "any random hand"? Men ifall du visste att han trycker in med endast K8s eller sämre var det en god syn. ;)

Postad
Själv har jag t ex synat en all-in med K9s mot en person som jag visste var en idiot.

Jadu, du måste ha haft en riktigt bra read på honom, det är väl knappt så att K9s slår "any random hand"? Men ifall du visste att han trycker in med endast K8s eller sämre var det en god syn. ;)

Nu tänker du lite fel eftersom K9s är en bättre hand än random handen, om man bara ska spela händer som man är "säker" på att man leder med förlorar man MYCKET pengar.

Tycker annars synen är rätt om man har en sån read som du hade.

Postad

Okej, att dra upp exemplet med K9s var kanske onödigt men nåväl...när detta skedde hade jag en person vid bordet som vid all-in bokstavligen kunde ha any2 (eller sämre t o m, QQ+ slowplayade han). Jag satt i en sådan position i förhållande till honom att jag vanligen inte kunde syna ändå då jag hade folk bakom mig, men till slut ställde han mot min BB och jag hittade som sagt K9s. Kändes ju lite nervigt att SYNA all-in med en sån hand men vafan, bättre lägen fick jag helt enkelt inte.

Alltså: Tror du att du har bäst hand, eller att oddsen är goda att du har det, så syna. Även om det kan kännas som en tomtesyn :P