SMaccan Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Mitt kreditkort försvann förra veckan och är spärrat, lirar på multipoker och tänkte casha ut lite pengar men då går det endast att casha ut till det spärrade kortet, någon som vet om pengarna kommer till bankkontot ändå? Hur byter man kortnummer utan att dom spärrar kontot? Citera
Svinto Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Ring supporten och förklara hur det ligger till. Eller så gör du en överföring direkt till bankkontot. Citera
raptorjr Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Men är det inte bara det borttappade kortet som blir spärrat? Jag menar när man får nytt kort med jämna mellanrum så är det ju samma siffror på det. Är det inte bara att vänta tills du får ditt ersättningskort? Det kan ju inte ta många dagar. Eller får man helt nya siffror och allt om kortet försvinner? Citera
checksyn Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jag råkade casha ut till ett spärrat kort för några år sedan då jag precis hade börjat spela. Pengarna kommer fram tillslut men det tar lite längre tid, skulle tippa på det tog upp mot 2 veckor (ren gissning) istället för normala 2-3 dagarna. Banken hade f.ö ingen aning om vad jag pratade om.. "men.. men.. pengarna ska väll komma till ditt konto? Ditt visa ?!" Men bästa är väll bara att maila supporten så tar de bort kortet ur systemet och du kan lägga till nytt/casha ut till banken. Citera
kydyl Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Men är det inte bara det borttappade kortet som blir spärrat? Jag menar när man får nytt kort med jämna mellanrum så är det ju samma siffror på det. Är det inte bara att vänta tills du får ditt ersättningskort?Det kan ju inte ta många dagar. Eller får man helt nya siffror och allt om kortet försvinner? Du får ju nya siffror när du får ett nytt kort för att det gamla gått ut med. Citera
Donner Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jag har oxå lyckats med konststycket att casha ut till ett spärrat kort. Det tog exakt ett helt jävla år innan klantskallarna på Nordea lyckades spåra pengarna. Citera
Donner Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Men är det inte bara det borttappade kortet som blir spärrat? Jag menar när man får nytt kort med jämna mellanrum så är det ju samma siffror på det. Är det inte bara att vänta tills du får ditt ersättningskort?Det kan ju inte ta många dagar. Eller får man helt nya siffror och allt om kortet försvinner? Du får ju nya siffror när du får ett nytt kort för att det gamla gått ut med. Jag har iaf alltid fått behålla mina siffror när jag fått nytt kort när det gamla har gått ut. Citera
price Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Men är det inte bara det borttappade kortet som blir spärrat? Jag menar när man får nytt kort med jämna mellanrum så är det ju samma siffror på det. Är det inte bara att vänta tills du får ditt ersättningskort?Det kan ju inte ta många dagar. Eller får man helt nya siffror och allt om kortet försvinner? Du får ju nya siffror när du får ett nytt kort för att det gamla gått ut med. ?? Jag behåller samma nummer på både mitt VISA och Mastercard när dom blivit för gamla och ersätts med nya kort. Citera
raptorjr Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Ja det var därför jag undrade om det var nåt annorlunda när ett kort försvinner? För jag har haft samma siffror sen jag skaffade kortet. Och då har det ändå bytts ut mot ett nytt 3-4 ggr för att det finns ju tidsgräns på dom. Citera
TANDEMCYKELN Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Ja det var därför jag undrade om det var nåt annorlunda när ett kort försvinner? För jag har haft samma siffror sen jag skaffade kortet. Och då har det ändå bytts ut mot ett nytt 3-4 ggr för att det finns ju tidsgräns på dom. Om du anmäler ett kort som försvunnet, så spärras det kortnumret. Du kommer att få ett nytt kortnummer. Citera
kydyl Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jaha där ser man. Jag brukar i alla fall få olika nummer. Men det kan ju bero på vilken bank det är? Citera
andreazz Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Ja det var därför jag undrade om det var nåt annorlunda när ett kort försvinner? För jag har haft samma siffror sen jag skaffade kortet. Och då har det ändå bytts ut mot ett nytt 3-4 ggr för att det finns ju tidsgräns på dom. Om du anmäler ett kort som försvunnet, så spärras det kortnumret. Du kommer att få ett nytt kortnummer. Stämmer inte. Eller jo. Samma siffror på framsidan, men ny ccv2 kod eller vad den heter. Gjorde detta för exakt en vecka sedan. Citera
TANDEMCYKELN Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Stämmer inte. Eller jo. Samma siffror på framsidan, men ny ccv2 kod eller vad den heter. Gjorde detta för exakt en vecka sedan. Jag har svårt att tro på det. När jag arbetade extra på några P-hus, så fick vi listor på spärrade kortnummer från kortbolagen. Har du spärrat kortet, så har du spärrat det. Hur skulle bolagen skydda sig mot "carding" om man inte tog bort kortnumret från de kortnummer som är giltiga? Om man inte tog bort numren, så skulle kortbolagen åka på oerhörda summor i utgifter. (Eller rättare sagt, du skulle åka på en jäkla nota för köp som du inte gjort. Sedan får du jobb med att visa för kortföretaget att du inte gjort inköpen.) Citera
VicDamone Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Jag har extrajobbat en del på bank, varje gång någon beställer ett nytt kort pga kortförlust blir det garanterat ett nytt kortnummer. På banken jag jobbade var det inget vi kunde påverka. Citera
giFF Postad 12 November , 2005 Rapport Postad 12 November , 2005 Jag har extrajobbat en del på bank, varje gång någon beställer ett nytt kort pga kortförlust blir det garanterat ett nytt kortnummer. På banken jag jobbade var det inget vi kunde påverka. Detta är självklart. Vad är det för jävla snack om "likadana nummer". Tror jag inte en sekund på. Citera
awa81 Postad 13 November , 2005 Rapport Postad 13 November , 2005 Har samma problem!!! Har tappat mitt VISA kort och väntar på ett nytt. Har mailat Ladbrokes och berättat att jag kommer att få ett nytt kort och bad dom kunna ändra det. Följade svar får jag: ------------------------------------------------------------------------ Du måste först tömma ditt ladbrokeskonto, genom att ta ut pengarna. Annars kommer du inte ha tillgång till dem från det nya kortet. När du gjort det, kontakta oss igen. Jag kan då avaktivera ditt gamla kort så att du kan skriva in ditt nya kortnummer. -------------------------------------------------------------------------------- Men hur fan ska jag kunna ta ut pengarna till mitt spärrade kort för att sen kunna sätta in allt igen via ett nytt kort? Det här är fan det dumaste jag har hört. Citera
awa81 Postad 13 November , 2005 Rapport Postad 13 November , 2005 Har fått ett nytt svar från Ladbrokes nu där de påstår att det går att chasha ut till det gamla kortet om det är kopplat till samma konto som det nya. Citera
Recommended Posts