Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jaa då kmr nu min fråga, hur ska man spela ett floppat tvåpar med 2 färgkort på bordet. Ett exempel som inträffade nyss. Jag har J3 i hjärter från BB, ingen raise, 8 (!) som synar. Flop JT3, J3 i spader. Jag betar halvpott och får syn av en spelare. Spader 8 på turn, jag betar nu ungefär 1/4 av pott, eftersom jag trott att han fått in färgen, men jag måste ju kolla.... Han höjer pott, vad göra ? Jag foldade ju förstås men generellt i en sån situation med floppat tvåpar, vad gör man ?

* RP - QoS *

Postad

Hmm det skulle nog funka om det inte vore för det här med microlimit och allmänt dåliga spelare som skulle kunna betala rejält mkt för ett färgdrag där.. Fast iofs kanske det är bra när jag prickar kåken ca 24% av ggrna ?

Postad

Du vill väl att han ska betala överpris för sitt färgdrag?

När sen färgen kommer på turn blir det svårare, du vet ju faktiskt inte helt säket att han satt på färgdrag. Men fold låter vettigt. Kanske hade du redan vunnit potten om du bettat hårdare på floppen.

Postad
Hmm det skulle nog funka om det inte vore för det här med microlimit och allmänt dåliga spelare som skulle kunna betala rejält mkt för ett färgdrag där.. Fast iofs kanske det är bra när jag prickar kåken ca 24% av ggrna ?

Det är därför du ska höja mer. Om du tror att han kommer att syna en allin med färgdraget så sätt honom då allin. Betta så mycket som du av erfarenhet vet att han är beredd att syna. Svårare än så är det inte. In med degen som favorit och bli utköpt och svär och kom igen. :)

Postad

Om du har 2 par har du 4outs till kåk av 47osedda kort på flop och av 46 osedda på turn. Det ger ungefär 17% att träffa kåken.

Tycker def. att du ska beta ut minst pot på floppen, kanske mer till och med för att skydda ditt två par som med stor sannolikhet är bästa handen då.

Sen när färgen kommer på turn ska du nog inte visa dig så uppenbart vek, isåfall kan du lika gärna checka. Beta mellan ½ och pott där också och får du då bara syn då kan du ju börja må lite illa :?

Postad

Microlimit ger ju möjligheten till massiva överbet. Sitter någon med AT i spader där så synar han AI minst hälften av gångerna.

Speciellt med 8 limpare så måste du beta rejält. Tyvärr ökar ju risken stort att någon har JT, TT, 33, JJ och har dig slagen, men å andra sidan kommer garanterat någon sitta med två spader, någon med KQ, någon med 89 osv. Vad som än kommer så är du illa ute, så bäst är att beta ganska rejält där!