yberjonte Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jaa då kmr nu min fråga, hur ska man spela ett floppat tvåpar med 2 färgkort på bordet. Ett exempel som inträffade nyss. Jag har J3 i hjärter från BB, ingen raise, 8 (!) som synar. Flop JT3, J3 i spader. Jag betar halvpott och får syn av en spelare. Spader 8 på turn, jag betar nu ungefär 1/4 av pott, eftersom jag trott att han fått in färgen, men jag måste ju kolla.... Han höjer pott, vad göra ? Jag foldade ju förstås men generellt i en sån situation med floppat tvåpar, vad gör man ? * RP - QoS * Citera
Bubbla Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Jag är ingen proffs direkt, men höj mer på floppen är mitt förslag. Minst höja pott där hade jag gjort iaf. Citera
yberjonte Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Hmm det skulle nog funka om det inte vore för det här med microlimit och allmänt dåliga spelare som skulle kunna betala rejält mkt för ett färgdrag där.. Fast iofs kanske det är bra när jag prickar kåken ca 24% av ggrna ? Citera
Bubbla Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Du vill väl att han ska betala överpris för sitt färgdrag? När sen färgen kommer på turn blir det svårare, du vet ju faktiskt inte helt säket att han satt på färgdrag. Men fold låter vettigt. Kanske hade du redan vunnit potten om du bettat hårdare på floppen. Citera
Dollarturist Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Hmm det skulle nog funka om det inte vore för det här med microlimit och allmänt dåliga spelare som skulle kunna betala rejält mkt för ett färgdrag där.. Fast iofs kanske det är bra när jag prickar kåken ca 24% av ggrna ? Det är därför du ska höja mer. Om du tror att han kommer att syna en allin med färgdraget så sätt honom då allin. Betta så mycket som du av erfarenhet vet att han är beredd att syna. Svårare än så är det inte. In med degen som favorit och bli utköpt och svär och kom igen. Citera
slovakien Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Lirade innan på denna nivå och jag vid liknande sitsar så betar jaag mer på flop för idioterna callar hur mycket man än betar med flushdraw och på sikt lönar det sig mer att som sagt beta mer i det läget. Citera
cOP Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Om du har 2 par har du 4outs till kåk av 47osedda kort på flop och av 46 osedda på turn. Det ger ungefär 17% att träffa kåken. Tycker def. att du ska beta ut minst pot på floppen, kanske mer till och med för att skydda ditt två par som med stor sannolikhet är bästa handen då. Sen när färgen kommer på turn ska du nog inte visa dig så uppenbart vek, isåfall kan du lika gärna checka. Beta mellan ½ och pott där också och får du då bara syn då kan du ju börja må lite illa Citera
yberjonte Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Okej, tack för svaren allihopa, alla verkar tycka att jag ska beta mer, så då ska jag pröva det nästa gång Citera
Fido Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Microlimit ger ju möjligheten till massiva överbet. Sitter någon med AT i spader där så synar han AI minst hälften av gångerna. Speciellt med 8 limpare så måste du beta rejält. Tyvärr ökar ju risken stort att någon har JT, TT, 33, JJ och har dig slagen, men å andra sidan kommer garanterat någon sitta med två spader, någon med KQ, någon med 89 osv. Vad som än kommer så är du illa ute, så bäst är att beta ganska rejält där! Citera
Smokey_McPot Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Som svar på rubriken säger jag: Betta som en galning, ingen lägger nånting på micronivå. Citera
Recommended Posts