Staahla Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Följer man det resonemangen så tycker jag snarare det är en blixtsyn. Du får gärna utveckla. Kanske inte var så genomtänkt eller klart det jag skrev men jag menade bara att hans re-draw möjligheter är låsta. Vet inte om jag förstod dig rätt, men i scenariot du nämner med tvåpar och färgdrag så leder han, vilket du även påpekar. Det du oroar dig för är risken att en motståndare har setat, och därmed väljer att kasta pga denna möjlighet. Men det kan ju mycket väl vara överpar + TPTK, TPTK + tvåpar, TPTK + TPTK, överpar + färg och stegdrag osv med... Det är ju en hel hop händer motståndarna kan ha så som brädan ser ut. En del bättre, en del katastrof, men så länge som du i snitt har 1/3 chans är ju synen ett måste och det uppskattar i varje fall jag att han har här. Hade brädan varit regnbåge så hade jag stämt in i en hyllningskör för ditt resonemang, men inte som det ser ut här. Citera
jacobmal Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 In med smeten. Om inte, folda preflop. På denna låga nivå samt med oddsen du får finn det inget val. Citera
Emil Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Vart får ni att ngn har färgdrag ifrån? Citera
Hnk Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Lätt syn. En sitter på AA, den andra på drag. Citera
Champion Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Pxt, du prickade helt rätt. Så här blev utgången. ** Dealing Turn ** [ 5s ] ** Dealing River ** [ 3s ] foxATX shows [ As, Ac ] a pair of aces. Hero shows [ 4h, 4d ] three of a kind, fours. kaaitar doesn't show [ Kd, Qd ] two pairs, kings and queens. Hero wins $40.68 from side pot #1 with three of a kind, fours. Hero wins $556.79 from the main pot with three of a kind, fours. Är överväldigad över responsen, är dock inte helt säker på hur jag skulle spelat om samma sak händer igen. Men p g a den låga nivån och erfarenheten att många spelare på party trampar med ganska dåliga händer, ligger möjligtvis en call närmast till hand. Och precis som ovan nämnt. Varför gå med på 44 om man inte är bered att spela ett set hela vägen, speciellt när det är regnbåge på floppen. Citera
Baloos Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Alltså du Champion, först grattis, men var floppen regnbåge eller låg det ett färgdrag? Jag var säker igår att det låg färg men sen har du ändrat i posten. Brukar iofs se fel på sånt lite till och från. Citera
Champion Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Alltså du Champion, först grattis, men var floppen regnbåge eller låg det ett färgdrag? Jag var säker igår att det låg färg men sen har du ändrat i posten. Brukar iofs se fel på sånt lite till och från. Först tack. Nej du, det låg ingen färg igår, har inte ändrat. Citera
Staahla Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Du fintade upp mig på rad Z, Baloos... Citera
babyface10 Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 du synar 10 gånger av 10 på högre nivåer tar du en syn med Q8 off, iaf, zweig Citera
ades_va Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 du synar 10 gånger av 10 på högre nivåer tar du en syn med Q8 off, iaf, zweig Kanske inte mot 2 pers och antagligen aningen mer readbaserat beslut Citera
Recommended Posts