Stoffe Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 NL$25 på partypoker. Multitablar och har i det här läget inga reads. Seat 1: MadeUpMind17 ( $22.22) Seat 2: UBet4Me2 ( $24.50) Seat 3: spinbase ( $47.32) Seat 4: bubbaherdina ( $49.65) Seat 5: Grakus ( $18) Seat 6: Bigpa03 ( $51.19) Seat 7: atswiftly84 ( $15.28) Seat 8: SHiPiT937 ( $28.35) Seat 9: gimp_976 ( $35.78) Seat 10: Hero ( $52.81) Hero posts small blind (0.10) MadeUpMind17 posts big blind (0.25) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ As, Ah ] UBet4Me2 folds. spinbase folds. bubbaherdina folds. Grakus folds. Bigpa03 calls (0.25) atswiftly84 folds. SHiPiT937 folds. gimp_976 folds. Hero raises (0.90) to 1 MadeUpMind17 folds. Bigpa03 calls (0.75) ** Dealing Flop ** : [ Jd, 5h, Td ] Hero bets (2) Bigpa03 raises (10) to 10 Vad göra i det här läget? Ligger ju både färg- och stegdrag ute. Sitter fi på drag? Citera
Tedilito Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Det finns 2 alternativ. Det absolut bästa är att blocka hans drag med att ställa in, eller att syna han och kolla om färg eller steg draget verkar falla på plats och sen beta ut stenhårt(inte så jätte bra alt.). Men i de läget så tror jag nog han floppade top pair, vad hände sedan i den handen då? Citera
jezaja Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Känns svårt o sätta någon på drag på NL$25 som bettar så hårt. Möjligen färgdraget men mer troligt med tvåpar, AJ, QJ, set.. Den är klart foldbar mot vanligtvis defensiva spelare, annars är det allin som gäller. Nu såg jag även att båda sitter med dubbla inköp, då lutar det definitivt åt fold. Du kommer säkert lägga bäst hand där ibland men lutar det inte mer åt att han är rädd för den dragvänliga brädan o inte vill ge billiga kort för att dra tillbaka. Gissar på att du återhöjde till 25 o han gick allin, du synade o han visade 55. Citera
Smokey_McPot Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Kanske inte den konstruktivaste bland kritik men here goes. Det är NL25. Inget betyder någonting. Han kan lika gärna ha set som 2 par som TPTK som nåt annat som ser bra ut i en fisks ögon. Spelare på denna nivå tänker inte på annat än sina egna kort, om ens det. Citera
parre Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Dega in. Jag har som tumregel att aldrig släppa överpar på NL25 och NL50 om jag inte har någon read. Tror man plussar på det i längden även om du kortsiktigt kan torska en hel del. Detta förutsatt att stackarna inte är djupare än 100BB. Citera
Nidson Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Dega in. Jag har som tumregel att aldrig släppa överpar på NL25 och NL50 om jag inte har någon read. Tror man plussar på det i längden även om du kortsiktigt kan torska en hel del. Detta förutsatt att stackarna inte är djupare än 100BB. Och här var stackarna ca 200bb.. Citera
parre Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Dega in. Jag har som tumregel att aldrig släppa överpar på NL25 och NL50 om jag inte har någon read. Tror man plussar på det i längden även om du kortsiktigt kan torska en hel del. Detta förutsatt att stackarna inte är djupare än 100BB. Och här var stackarna ca 200bb.. Okej. Missade det, gå kan fold absolut bli aktuellt, jag brukar ogilla att dega in 200BB med bara ett par. Den degen sparar jag när min 84o träffat tvåpar mot någon annans överpar Men seriöst, till er som postar händer: Skriv i slutet "båda vi har XX kvar" eller något. Man pallar ju inte scrolla upp, kolla stackarna, ha de i minnet samtidigt som man räknar ut pottstorlek osv. Citera
Stoffe Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Och så kommer resultatet: Jag valde fold Tyvärr får vi inget facit i den här handen. Jag hade starka tankar på att slå om, men dom djupa stackarna fick mig att avstå. Jag spelade dock en liknande hand senare mot samma kille. Han betade då hårt med lågt stegdrag som jag inte alls trodde att han hade (45 eller 56) när jag hade träffat TPTK. Jag blev osäker och valde att syna honom på floppen, check från båda på turn. Jag betar sen ut på river då jag tror att jag har bäst hand, han höjer, jag synar och han sitter med stegen som han träffat på river. Lite slarvigt av mig kanske, men det ger väl ändå en lite uppfattning om hur han spelar draghänder. Så nog känns det som chansen är stor att han satt på färgdraget i den postade handen. Men när jag spelade den handen så kändes det som att det finns bättre tillfälllen att investera sina pengar, även om jag sällan spelar 84o som Parre.. Får tacka så mycket för alla synpunkter! Citera
Archtila_63 Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Han visar klar svaghet när han betar ut så mycket, potten ligger på ca 4dollarn när han betar 10. Troligtvis vill han inte bli utdragen och betar därför på sitt A-J kan jag tänka mig. Hade han haft drag så hade han synat och kanske höjt på turn om han missat, men checksynat annars och beat eller höjt på river. Ser det ofta att folk synar på halvbra händer som A-J och höjer kraftigt på flop om dom träffar bra. Hade jagvart dig hade jag höjt lite mer preflop, A-A är inte bätre en ett par och du borde höja för att bättre kunna placera folk som går med på möjliga händer. Sen hade jag höjt på flop och synat hans bet, om inget farlig kommer och han betar eller chackar så höjer jag mycket. Ser ingen anledning till att riskera 50dollar på en 15dollars pott om det finns klara risker. 10 dollar värkar vara en hyfsad investering, men var beräd på att folda på turn. Citera
Jarnix Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Bara jag som tycker att det här är en fold? Han har ju inte investerat nåt i potten o han ligger efter så många händer, va sägs om 89d eller JT? Du gjorde rätt som slängde, han ligger nog före. För övrigt skulle jag vilja spela NL25 med en stor andel av pokerforum.nus spelare då de verkar tro att människor aldrig har nånting bara för att inköpet $25. Citera
zorro_aik Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Kan direkt säga att på NL25 utan read så finns det INTE utrymme för diskussioner Utan att veta hur tomtig killen är är det svårt att säga vad du ska göra. Själv degar jag allt som oftast in här, eftersom jag vet att jag blir avbetalad av tomtar nog många gånger för att göra det EV+ i längden. Citera
Fido Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Kan direkt säga att på NL25 utan read så finns det INTE utrymme för diskussioner Utan att veta hur tomtig killen är är det svårt att säga vad du ska göra. Själv degar jag allt som oftast in här, eftersom jag vet att jag blir avbetalad av tomtar nog många gånger för att göra det EV+ i längden. Problemet var att den andre killen tänkte samma sak med sin JT eller 55. "Bara att överbetta min träff och hoppas tomten betalar av!" Citera
Recommended Posts