Gå till innehåll

Skapa gemensam spelardatabas för HUD's (Party)?

Recommended Posts

Postad

Vill du ha tillgång till statistik över (nästan) alla spelare på Partypoker?

Vill du snabbt se om ett bord är fiskrikt eller fullt av hajar innan du sätter dig ner för att spela? Vill du veta vilka som är aggressiva, vilka som är synstationer. Vilka som alltid höjer dig på turn, vilka som förlorar de flesta showdowns? Vill du veta detta och mycket mycket mer om dina motspelare så ska du joina projekt PartyMiners United.

Projektet går ut på att medlemmarna minar[majjnar] partys texasbord när de inte själva använder datorn till att spela eller annat. Att mina betyder att samla in hand histories från bord som observeras. Dessa handhistories insamlas en gång i månaden in för att ingå i en stor handhistory databas. När insamlingen är klar blir alla handhistories från alla minare tillgänliga för alla medlemmar av PM united.

För att mina rekommenderas programmet "PartyMine". PartyMine sköter miningen helt automatiskt. Allt du som minare gör är att starta partypoker-klienten, PartyMine, och trycka på "start mining". Därefter kan du gå till jobbet/skolan, sova, äka på långsemester eller vad du vill. Allt sköts automatiskt av PartyMine.

Alla handhistories i den stora databasen katalogiseras efter vilken månad dem är insamlade, limit/no limit,Short handed/full bord samt insatsnivå. En spelare som spelar short handed no limit 2/4 kan därför själv välja ut just den datan som är intressant för honom att använda sig av. Om den spelaren senare får för sig att prova på NL 3/6 kan han mycket enkelt ladda hem all data från NL 3/6 nivån.När spelaren tankat hem alla intressanta handhistories importerar han dem till pokertracker. När han spelar använder han sig av ett sk hud program, tex poker ACE hud. Ett hud program visar all tänkbar statistik på motspelarna vid pokerborden med hjälp av pokertrackers databas. Du ser snabbt och lätt om bordet du tänker sätta dig vid är fullt med fiskar eller om där är mycket hajar, samt även vilka spelare som är vad.

:club::diamond::heart::spade:

Fördelar med att använda sig av ett hud program samt av att mina

-Du ser snabbt innan du sätter dig vid ett bord om det ens är värt att sätta sig ner

-Du ser direkt vilka fiskarna respektive hajarna är

-Du ser ingående statistik över alla aspekter av motspelarnas spel.

Fördelar med att samarbeta med miningen

-Datamängden blir större vilket innebär att statistik från flera spelare finns.

-Den större datamängden innebär också att statistiken blir mer rättvisande då den baseras på ett större antal spelade händer per spelare.

-En spelare som byter nivå eller diciplin kan snabbt ladda ner massiv data för sin nya omgivning.

-Den stora datamängen gör att du inte behöver förlita dig på äldre statistik. Dina motspelare utvecklas och ändrar därmed spelstil, därför ar det bra att inte ha äldre data(detta är naturligtvis inte lika sant på högre nivåer som på de lägre). Du kan alltså hålla din databas färskare än om du bara minade själv.

Varje person i PM United har ett bestämt område att mina varje månad. Meningen är att jämnt fördela insamlingen så att alla nivåer täcks upp på ett bra sätt. Det kan betyda att du kan ha i uppdrag att samla in handhistories från en helt annan nivå än den du normalt spelar. Detta spelar dock ingen som helst roll då några andra redan täckt upp den nivå du spelar på. Den datan laddar du enkelt hem för användning i ditt spel samtidigt som några andra tankar hem det du har insamlat.

Den stora suveräna databasen kommer bara vara tillgänglig för medlemar av PM United. Varje enskild medlem bör kunna bidra med över 100MB data varje månad. Under 50MB är inte accepterat.

Visat intresse och frågor i tråden eller via PM

/noob

*Edit: Remake av hela inlägget till mer pedagogiskt och säljande(?)

* RP - QoS *

Postad

Det är dock förbjudet att dela med sig av hh's från party och de nätverken, vilket gör hela projektet till shady...

Det är emot partys användaravtal, javisst, men det är(var?) det även att inneha konton på flera skin, bonushora, posta handhistorys på forum som detta mm mm. Sen är det ju knappast ett lagbrott. Dessutom är det inget party nånsin kan få reda på.

Jag var överförtjust i pokerdedge tidigare, men eftersom det numera klassats som otillåten programvara tänkte jag att detta kunde ersätta PE ganska bra

Tiggr, Man litar inte på andras reads av spelare utan får ta del av vanliga HH's för att importera dem till pokertracker/office. Sen när du spelar använder du dig av ett sk HUD program som visar all möjlig statistik om dina motståndare. Underlättar tableselection och beslut under spelet.

Länkar:

Party mine: http://www.poker-solutions.com/

Poker Ace HUD: http://www.pokeracesoftware.com/

Postad
Jag är på! Lirar mest 1/2 och 2/4 NL...

Om det blir nått av vill säga.. Bör kanske tilläga att jag inte är nån mästare på att sätta notes:) men kanske aldrig försent att börja..

Det är inte notes det handlar om, utan dataminade händer. Dvs händer du importerar i PT, där du själv inte spelar, för att få siffror på motståndarnas spel.

table selection är sjukt överskattat på lgäre nivåer. ni skulle antagligen kunna tjäna mer på den tid ni lägger ner på att sammanställa databasen, än vad databasen kommer ge er.

På 3/6 FL där jag spelar gör jag bra mycket mer pengar på ett bra bord jömnfört med ett dåligt, lätt värt tiden det tar att datamina eller vara med på en sådan här sida.

Postad

Välkomna boys!

ni skulle antagligen kunna tjäna mer på den tid ni lägger ner på att sammanställa databasen, än vad databasen kommer ge er.

Den timmen i månaden kan det vara skönt med ett litet break

/noob

Ps. Du får vara med om du vill vet du ;)

Postad
men det är(var?) det även att inneha konton på flera skin, bonushora, posta handhistorys på forum som detta mm mm.

Nä, inget av ovanstånde är egentligen otillåtet. Däremot att dela med sig av HH bryter mot CoC och är otillåtet. Därför mine och edge numera är otillåtna.

Postad

För det första så är det ett solklart brott mot Partys regler.

För det andra så kommer statistiken bli väldigt skev eftersom du kommer att få multipla kopior av vissa händer när olika spelare dataminat samma bord under samma tidpunkt.

För det tredje finns det ingen anledning för den som dataminar 100Mb per månad att dela med sig. Med så många händer i databasen har man tillförlitliga data på de flesta spelare. Och varför behöver jag som 1/2 spelare ha tillgång till 3/6 NL 6max?

Party bannade PokerEdge just för att dom inte ville veta av något sånt här. Dom var "shyssta" nog att fortsätta göra det möjligt för enskilda spelare att datamina observerade händer.

Om spelare nu försöker komma runt det genom sådana här skumma projekt så kan vi vara ganska säkra på att möjligheterna att datamina snart kommer att försvinna helt.

lägg ner.

PS. Baller, är PartyMine förbjudet? Var hörde du det? Källa?

Postad

Z:För det första så är det ett solklart brott mot Partys regler.

:lol:

Z:För det andra så kommer statistiken bli väldigt skev eftersom du kommer att få multipla kopior av vissa händer när olika spelare dataminat samma bord under samma tidpunkt.

PT importerar inte samma hand två gånger.

Z:För det tredje finns det ingen anledning för den som dataminar 100Mb per månad att dela med sig. Med så många händer i databasen har man tillförlitliga data på de flesta spelare.

Helt sant för dem som lirar $100/200. På de nivåer som 99% av oss spelar behövs det dock mycket mycker mer. Du vill helst ha minst ett par 100 händer på varje FI. för att få ihop det krävs snarare många GB.

Z:Och varför behöver jag som 1/2 spelare ha tillgång till 3/6 NL 6max?

Om du aldrig tänker spela annat än 1/2 full och är nöjd med att ha otillförlitliga stats på i bästa fall tre spelare vid varje bord så är det helt onödigt. Annars inte.

Z:Party bannade PokerEdge just för att dom inte ville veta av något sånt här. Dom var "shyssta" nog att fortsätta göra det möjligt för enskilda spelare att datamina observerade händer.

Om spelare nu försöker komma runt det genom sådana här skumma projekt så kan vi vara ganska säkra på att möjligheterna att datamina snart kommer att försvinna helt.

Som Baller sa, mining är redan emot partys regler. Så jag räknar med att du omedelbart slutar mina samt gör dig av med alla minade data. Dessutom kan du ju be party konfiskera alla de extra $ du vunnit pga miningen. Sen finns det ju de som faktisk säljer HH's helt öppet. Jag tror nog att det är allvarligare än en liten grupp som delar med sig i all vänskaplighet.

Z:lägg ner.

Hej på dig.

Z:PS. Baller, är PartyMine förbjudet? Var hörde du det? Källa?

Jag är inte Baller men du som är så noga med att följa reglerna borde veta att det sår att läsa här

Hur som helst. Du (ni) har rätt till en åsikt lika väl som jag har rätt att fullständigt inte bry mig. Finns en edge så tar jag den om jag anser att den inte är för dodgy.

Sist en fråga Z. Eftersom du anser att mining är ok om man bara minar för enskilt bruk, är det då ok att mina med flera XP-konton samtidigt. Om ja, hur många bord är ok?

Postad

Jag har försökt stava mig igenom din länk till Party. Jag kan fortfarande inte hitta något som säger att datamining är förbjudet.

Peka gärna lite tydligare.

Angående din fråga om att exakt kvantifiera mina synpunkter om datamining. Jag tycker ingenting. Vad jag tycker är åtminstone inte viktigt i den här frågan. Det är Party som tycker. Party som bestämmer.

Party bestämmer att det är otillåtet att dela med sig av handhistories och skapa stora gemensamma databaser. Party bestämmer också (trodde i alla fall jag) att det inte är otillåtet att datamina för enskilt bruk. Då rättar jag mig efter det.

Jag förväntar mig också att andra som spelar på Party rättar sig efter det och åtminstone inte gör något som på sikt förstör för alla oss andra.

Tro mig, om det verkligen är förbjudet att datamina så kommer jag sluta med det. Det står för mycket på spel för mig för att bryta de regler som sajterna sätter upp. Och tyvärr tror jag inte att en smiley kommer att rädda mig om Party bestämmer att jag har brutit mot deras regler.

Postad

Sista stycket inleds med frågan:

"Do the efforts involve “data mining” or other intrusive means to access/read files on my computer as part of these efforts ?"

Svaret lyder: "Yes - ..." sen bubblar dem på om att dem även vill förbjuda google och yahoo mm.

Men oroa dig inte för att använda dig av förbjudna metoder. Så här säger dem nämligen om en ev bestraffning:

"We do not suspend/cancel/freeze a player account or confiscate any funds in that account, unless that player, having been first notified by us, continues to play on our site using the same offending software. However, we believe that there must be a penal sanction in the most serious cases otherwise there will be insufficient deterrence from using this software."

Man får alltså alltid först minst en varning innan dem tar fram piskan.

Dessutom kan vi avliva myten om att party tar screenshots av skärmen:

"We do not scan your hard drive or take screen shots from your machine."

Men det var visst OT.

Postad

om du hade läst stycket där dom bubblar på skulle du ha insett att det inte alls handlar om att förbjuda spelare från att datamina utan är en beskrivning på hur Party övervakar din dator.

Postad

Det har du helt rätt i. Så kan det gå när man skummar igenom. Kanon. Då är ju inte projektet det minsta dodgy alls. :D (Om inte Baller kommer här och lär oss bättre :()

Vill du vara med?

Postad

kom igen nu.

Det som inte är tillåtet är ju att dela med sig av sina hh:s och skapa en stor gemensam databas. Det var därför PokerEdge förbjöds.

Nu försöker du göra precis samma sak. Hur kan du ens bara antyda att det du försöker göra inte är skumt när det program som du försöker återskapa är bannlyst? Det står till och med med namn i den länken du själv hänvisade mej till.

I Partys ögon kommer du vara en fuskare. Och för att stoppa ditt "fusk" kommer de vara tvugna att till åtgärder som missgynnar oss andra.

Det stör mig att det här verkar vara något som är helt okej för dej. Det stör mig också att PF upplåter plats till någon som försöker organisera ett sådant här projekt.

Kanske skulle man länka till en affekod eller bittorrent så att någon med ljusets hastighet plockar bort det här.

Postad

Har du ingen egen uppfattning om vad som är rätt och fel?

Som jag förstår det så tycker du att det vore helt ok om jag sätter upp 40 datorer i ett hemma-nätverk, kör distributed mining, importerar alla filer till PT och till sist delar med mig av PT-databasen som blir resultatet av det hela? Fint, då blir det det nya officiella sättet detta projekt kommer att genomföras på. Nöjd?

Att moddarna inte låst tråden bör rimligen bero på att de inte har några större betänkligheter. Du förstår, Vad party säger kan PF.nu skita i totalt då dem svarar under statliga lagar och inte under användaravtalet av ett företag baserat i gibraltar(?).

Fortsätt du gärna att tillbe Dikshit och mrs Parasol. Men håll dina ryggradslösa åsikter härifrån är du bussig.

Postad

som att tala med en vägg.

jag vet att du inte läser de länkar du själv hänvisar till, men läser du vad jag skriver innan du svarar på mina inlägg?

Som jag förstår det så tycker du att det vore helt ok om jag sätter upp 40 datorer i ett hemma-nätverk, kör distributed mining, importerar alla filer till PT och till sist delar med mig av PT-databasen som blir resultatet av det hela? Fint, då blir det det nya officiella sättet detta projekt kommer att genomföras på. Nöjd?

eh? Hur kan du förstå att det är så? Var har jag skrivit det? Hitta inte på saker bara för att du tror att det gynnar din sak.

Ditt projekt riskerar att förstöra för alla andra eftersom det enda sättet för Party att stoppa det är att sluta skriva in observed hands på hårddisken . Men det bryr du dig inte om så länge du själv får en liten fördel. Och du kallar mej ryggradslös?

Postad
Ditt projekt riskerar att förstöra för alla andra eftersom det enda sättet för Party att stoppa det är att sluta skriva in observed hands på hårddisken.

Det enda sättet jag kan komma på som kan stoppa datamining är genom att ta bort möjligheten att identifiera spelare från session till session, dvs genom att skapa nya skärmnamn till dem varje gång de loggar in. Allt annat är bara en olägenhet som i stort sett garanterat kommer kringås, informationen är för värdefull för att inte exploateras.

Appropå att forumet skulle tillåta eller förbjuda projektet så hade det faktiskt aldrig fallit mig eller någon moderator in. Det enda som är skumt med det här projektet är ju att det bryter mot Partys användaravtal, vilket jag inte ens tänkt på fram till nu. Och det har vi ju inte varit något vi konsekvent respekterat innan (eg konton på flera siter inom partynätet). Antar att vi får snacka ihop oss lite i moderatorgruppen om sånt här, min spontana reaktion är dock att det måste vara ok.

[OT]

Party är visst inte 100% konsekventa angående skärmskrapningen. :-)

You acknowledge that the Company will take measures to detect and prevent the use of such programs and AI Software using methods (including but not limited to screen scraping and/or reading the list of currently running programs on a player’s computer)

Min gissning är att de tog bort skärmskrapningen efter att det kom fram och inte var så väldigt populärt, men sedan glömde att ändra ursprungsavtalet.

[/OT]