Björnerik Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Texasturnering. 205 anmälda. ITM=20. Average stack = 11000. Chipleadern har 30k. 27 kvar i turneyn, jag ligger på plats 3. Blinds = 400/800. Bordsstämningen är nära bubblan-tajt och båda FI har spelat rätt så tajt och inte utmärkt sig. JAG plockar upp 22 på knappen. FI 1 (MP) (26000 chips) limpar JAG (button) (29000 chips) limpar med 2d2c FI 2 (bb) (8000 chips) check Pott: 2800 FLOP: 2h 3h 4s FI 2 bet 1600 FI 1 raise 6600 JAG - ??? Hur gör man här? FI 1 är den enda vid bordet som har chips nog att skada mig riktigt illa. Ska jag vara rätt för att han sitter på 33/44? Ska jag vara rädd för stegen (A5 eller 56)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Just denna tidpunkt i turneringen är väldigt viktig och det är här det avgörs om du hamnar top 3 eller "bara" ITM. Ska du spela handen går det inte att bara syna eftersom du förmodligen leder på floppen, om du spelar för att vinna turneringen tycker jag du ska ställa in. I värsta fall har han en färdig stege och har limpat med A5. Mer troligt är att han sitter på färgdraget eller möjligtvis ett lite högre par som 7or,8or,9or. Även om han sitter på en färdig stege har du många outs för att träffa kåk. Jag hade ställt in men eftersom du har en hyfsad stack kan du ju hitta lägg här om du känner att du kan spela ut spelarna på bordet och sno blinds senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maple Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Just denna tidpunkt i turneringen är väldigt viktig och det är här det avgörs om du hamnar top 3 eller "bara" ITM. Ska du spela handen går det inte att bara syna eftersom du förmodligen leder på floppen, om du spelar för att vinna turneringen tycker jag du ska ställa in. I värsta fall har han en färdig stege och har limpat med A5. Mer troligt är att han sitter på färgdraget eller möjligtvis ett lite högre par som 7or,8or,9or. Även om han sitter på en färdig stege har du många outs för att träffa kåk. Jag hade ställt in men eftersom du har en hyfsad stack kan du ju hitta lägg här om du känner att du kan spela ut spelarna på bordet och sno blinds senare. I värsta fall så har motståndaren ett högre set. Detta är värre än en stege p g a att chansen att dra ut ett högre set är betydligt mindre än chansen att dra ut en stege med ett set. Iofs om motståndaren kan tänka sig att lägga ett set mot en all-in så kan det vara bättre att möta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Just denna tidpunkt i turneringen är väldigt viktig och det är här det avgörs om du hamnar top 3 eller "bara" ITM. Ska du spela handen går det inte att bara syna eftersom du förmodligen leder på floppen, om du spelar för att vinna turneringen tycker jag du ska ställa in. I värsta fall har han en färdig stege och har limpat med A5. Mer troligt är att han sitter på färgdraget eller möjligtvis ett lite högre par som 7or,8or,9or. Även om han sitter på en färdig stege har du många outs för att träffa kåk. Jag hade ställt in men eftersom du har en hyfsad stack kan du ju hitta lägg här om du känner att du kan spela ut spelarna på bordet och sno blinds senare. I värsta fall så har motståndaren ett högre set. Detta är värre än en stege p g a att chansen att dra ut ett högre set är betydligt mindre än chansen att dra ut en stege med ett set. Iofs om motståndaren kan tänka sig att lägga ett set mot en all-in så kan det vara bättre att möta det. Ja visst finns det en teoretisk chans att motståndaren har ett högre set, men å andra sidan resonerar jag som så att vissa händer är "dömda" i förväg.. t ex om du har ett lågt set mot ett högt set, om du floppar stege och någon annan floppar högre stege osv.. tror det är viktigt att se möjligheter i händer och inte bara risker, då vinner man inga turneringar. När jag tänker efter tror jag inte längre att motståndaren som höjjer till 6k har färgdraget, visst kunde han ha det - och isf spelar han det riktigt snyggt men med tanke på att det kommer en höjningoch det är en turnering så skulle han nog bara synat med färgdraget. Lutar mer åt färdig stege eller högre par. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Färdig stege är jag inte rädd för här. Jag kommer ju att dra ut om någon sitter på stegen. Det jag är orolig för är att han sitter på 33, 44. Paranoia eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Beror lite på hut turneringsstrukturen ser ut oxå tycker jag...Är det MYCKET mer pengar på 1a platsen än de andra så blir du ju en GRYM chipleader och stor chasna tt vinna allting om du tar handen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Man trycker in pengarna och sen kollar man om de andra synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Färdig stege är jag inte rädd för här. Jag kommer ju att dra ut om någon sitter på stegen. Det jag är orolig för är att han sitter på 33, 44. Paranoia eller? Det enda som tyder på att han möjligtvis skulle kunna ha 33 eller 44 är det faktum att han limpade från mittposition. Men man måste kunna ställa in såsen med annat än nöten, speciellt i en turnering där blindsen är höga. Han kanske är en duktig spelare som gör ett "move", dvs anar svaghet och försöker semibluffa hem den med hålpipan eller nåt... Jag antar att du foldade och vi aldrig får veta resultatet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Tycker faktiskt inte syn för att se vad som händer på turn (om det t ex kommer ett ) är ett jättedåligt spel, eller vad säger ni andra? Problemet med att trycka in är att alla händer utom två par eller bättre förmodligen viker. Hade dock med största sannolikhet tryckt in degen och blundat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Jag foldade, men FI 2 gick allin så vi får veta resultatet Fi2 satt med 66 och Fi1 satt med A4 och jag satt med lång näsa och undrar vad i h-e jag håller på med... Tror ni verkligen att Fi 1 hade synat om jag tryckt in degen? Är det inte bättre att försöka trixa lite för att få ur honom alla pengarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Tycker faktiskt inte syn för att se vad som händer på turn (om det t ex kommer ett ) är ett jättedåligt spel, eller vad säger ni andra? Problemet med att trycka in är att alla händer utom två par eller bättre förmodligen viker. Hade dock med största sannolikhet tryckt in degen och blundat. Problemet är att man inte vet vad man ska vara rädd för på turn, plus att man ger gratiskort till draghänder, plus att fold equityn försvinner. Man är ju nöjd om man kan plocka hem potten direkt på floppen efter en reraise all-in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Jag foldade, men FI 2 gick allin så vi får veta resultatet Fi2 satt med 66 och Fi1 satt med A4 och jag satt med lång näsa och undrar vad i h-e jag håller på med... Tror ni verkligen att Fi 1 hade synat om jag tryckt in degen? Är det inte bättre att försöka trixa lite för att få ur honom alla pengarna? Lite humor att han med toppar i 4or synar all in men inte du med set Angående om fi hade synat om du tryckt in degen, det vet du inte.. men du ger honom en chans att lägga sig/syna om du trycker in degen - när du har bäst hand. Trixa med set kan man absolut göra för att få bättre betalt - men inte på världens farligaste dragbräda. Hade floppen kommit t ex K25 rainbow så hade du kunnat låta honom betta in i dig och sen bara såsat in på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Alltså Fi2 som hade lite marker och checkat i BB var jag ju inte ett dugg orolig för. Det var den storstackade limparen som jag fantiserade fram att han hade 33 eller 44. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Alltså Fi2 som hade lite marker och checkat i BB var jag ju inte ett dugg orolig för. Det var den storstackade limparen som jag fantiserade fram att han hade 33 eller 44. Jo jag förstod det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 Joker500, ja jag la settet Jag spelade 22 för att klonka set, eller för att sno potten postflop av de tighta spelarna på bordet. Sen hittade jag ett monster under sängen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 Men jag måste säga att det var starkt att lägga setet iaf, det ska du ha cred för. Uppmuntra honom inte, då kanske han fortsätter att lägga bästa handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 Tack för synpunkterna i den här tråden! Nä, jag är inte så här tajt normalt sett. Vet inte vad som hände i den aktuella handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2005 e ett dilemma att spela låga par i turneringar just eftersom man ofta blir osäker även om man som här träffar drömmen. Tycker dock du ska tänka på att att ena FI är väääldigt kort i stacken. FI som höjer till 6000 vill med stor sannolikhet bara sätta press på shortstacken eftersom han vet att det är nära bubblan och han garanterat lägger om han inte har riktigt bra. Brädan är alldeles för farlig för att slowspela, tryck eller folda. Jag skulle tryckt och hoppats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts