Gå till innehåll

NLT - Svårt val, lägga på turn?

Adapa

Recommended Posts

Inga reads, får fan sluta multitabla

#Game No : 2865194880

***** Hand History for Game 2865194880 *****

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 12, 10:10:10 EDT 2005

Table Table 66033 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: grizzdogg ( $23.90 )

Seat 4: koldogv ( $41.39 )

Seat 5: taxnotice ( $26.70 )

Seat 2: SILENT744 ( $22.78 )

Seat 6: lipglosss ( $19.30 )

Seat 3: lester2323 ( $11.75 )

lester2323 posts small blind [$0.10].

koldogv posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to SILENT744 [ Ad Kd ]

taxnotice raises [$0.50].

lipglosss folds.

grizzdogg folds.

SILENT744 raises [$1.50].

lester2323 folds.

koldogv calls [$1.25].

taxnotice calls [$1].

Dra på en aning mer?

** Dealing Flop ** [ Ac, 6c, Th ]

koldogv bets [$2].

taxnotice calls [$2].

SILENT744 raises [$6].

Halvbra flopp. Bra omslag?

>You have options at Table 65084 (6 max) (No DP) Table!.

koldogv calls [$4].

taxnotice calls [$4].

Hmm. Betyder detta att jag är slagen, eller kan båda två sitta på svagare ess? Möjligen färgdrag.

** Dealing Turn ** [ 6h ]

koldogv bets [$12].

taxnotice folds.

SILENT744 is all-In [$15.28]

koldogv calls [$3.28].

Det är nu jag måste ta mitt väldigt tuffa beslut. Han kan ju knappast ha en sexa, tror absolut inte han har betat pott på turn och synat mitt omslag.

Vad fan kan man sätta killen på egentligen? Han bara betar ut sådär på turn. Ett väldigt bra bet dessutom, ska jag slå om måste det bli all in.

Helt förvirrad här ställer jag honom all in. Vet om att det är lite för överaggro, men det känns för vekt att lägga. Hur skulle ni ha gjort?

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker på så jäkla många situationer som dessa, har typ torskat 8 inköp på sånt här spel samt badbeats å det grövsta.

Frågan är om TPTK håller på en okej bräda med mkt action på NL25, på något sätt känns det som att tomtarna har stenkoll ibland.

Länk till kommentar

Frågan är om TPTK håller på en okej bräda med mkt action på NL25, på något sätt känns det som att tomtarna har stenkoll ibland.

På NL25 har spelarna generellt koll på det senaste avsnittet av WPT och försöker återskapa de moves de sett där fast kryddade och garnerade med idioti. Är de duktiga för nivån så har de koll på vad de har för kort själv.

Vad fan kan man sätta killen på egentligen? Han bara betar ut sådär på turn. Ett väldigt bra bet dessutom, ska jag slå om måste det bli all in.

Jag tror ditt problem beror på att du väntar dig att de andra spelarna ska tänka rationellt, eller alls. Potta floppen så är beslutet ännu lättare på turn, om du inte får in såsen på floppen redan.

Ditt spel kommer inte påverka motståndarnas spel på denna nivå. Om de känner att de har tur nog att pricka sitt färgdrag denna hand så kommer de dra oavsett vad du bettar.

Åker på så jäkla många situationer som dessa, har typ torskat 8 inköp på sånt här spel samt badbeats å det grövsta.

Om jag inte missminner mig så ökar variansen samtidigt som ditt ev ökar desto sämre spelare du spelar mot. Det beror helt enkelt på att fiskar drar till allt hela dagen varje dag till varje pris.

Länk till kommentar