elvis77 Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Jag har en tid funderat på en strategi för att spela multis som jag nu tänkte testa. Grejen är det att så länge som jag inte får några bra kort samt missar flopparna totalt så går stacken sakta men säkert uppåt, det är inga problem att ta hand om potterna när man märker svaghet och det är lika lätt att släppa händerna när motståndaren visar styrka. Dom flesta spelarna är relativt veka postflopp så det är inga större problem att bygga stack. Dom stora problemen kommer när man får AA/floppar set/floppar stege. Då åker man eller blir ordendligt short på marker. Naturligtvis borde man kunna dubbla upp eller vinna skapliga potter med dessa händer men jag kan inte minnas att det har hänt. Jag ska nu testa 3-4 st turneringar och enbart spela på position och mot spelare som jag upfattar som veka postflopp. Jag ska ignorera korten till 100% (sitter man med nötterna efter rivern får man väl titta innan man lägger sig) Är det någon som testat något liknande?, jag rapporterar efter första jag spelat hur det gick. * RP, chansar på NLT, Trn - QoS * Citera
Kenny_Roger Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Även om det säkert stämmer till viss del känns det som en hel del skryt när folk slänger ur sig "jag vinner nästan alla mina pengar på bluffar" och "så länge jag får taskiga kort går det bra". Visst, du slipper bli utdragen då och då om du alltid bluffar. Å andra sidan är det i princip omöjligt att dubbla upp samt att bättre spelare kommer att uppmärksamma detta och re-raisa dina knapphöjningar etc. En person som alltid bettar är helt enkelt inte övertygande, framförallt inte när det är från sen position varje gång. Men du får gärna berätta hur det gick. Vinner du får jag väl ta tillbaka det här ...dessutom är det säkert en jäkligt bra övning för att förbättra post-flop spelet. Så att långsiktigt kan det säkert vara värt det. Citera
Muffmull Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Ser fram emot att höra hur det gick. Instämmer dock med föregående postare Citera
Baloos Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Jag vet folk som nästan enbart spelar på position, typ 70 vpip från knappen och CO men bara KK & AA från övriga positioner. Men det gäller CG när stackarna är relativt djupa. I turrar, jag vete tusan alltså, tror stackarna är för grunda för att det ska funka. Det måste finnas manöverutrymme i potterna plus utrymme för att spela drag, färdiga händer är ju liksom lika starka från UTG som från knappen. ...men jag är också sugen på utfallet! Citera
elvis77 Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Nu har jag äntligen haft tid att testa detta, jag kört 2 dagar irad på Partys $30 multi. I Förrgår så flöt det på ordentligt hela tiden, jag la mig i princip hela tiden när det blev motstånd men snodde friskt hela tiden. Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp efter ett raise och en syn och där skulle jag ha åkt ut mot QQ om jag spelat den !! Den andra var på finalbordet och den spelade jag och dubbla upp. Jag lyckades vinna tillslut. 540 spelare , $3850 i första pris. Den andra turneringen igår, 520 spelare. Hade 1400 i bb med blinds 50/100, 5 st limpar in och jag sitter med 9,4. Jag kunde inte direkt se någon anledning att inte ställa in då jag var ganska säker på att alla skulle folda. Alla foldar fram till knappen som synar med QQ och jag åkte som 191:a (jag kan fortfarande inte fatta att han limpar som 5:e in i potten med QQ) Nåja taktiken verkar funka bra så jag ska testa några till Citera
devalanteriel Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp efter ett raise och en syn och där skulle jag ha åkt ut mot QQ om jag spelat den !! Slumpas inte korten på Party inför varje gata och inte varje hand? Citera
elvis77 Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp efter ett raise och en syn och där skulle jag ha åkt ut mot QQ om jag spelat den !! Slumpas inte korten på Party inför varje gata och inte varje hand? Ingen aning, personligen så tror jag inte att dom slumpar korten alls Citera
Machista Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Nu Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp efter ett raise och en syn och där skulle jag ha åkt ut mot QQ om jag spelat den !! Citera
dlinder Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp Du gjorde vad? Citera
Ving Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp Du gjorde vad? Lurade Partys rigg. Citera
elvis77 Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp Du gjorde vad? Ja om du läser vad exprimentet går ut på, att helt enkelt inte lita på slumpen och riskera att bli utdragen. Jag misstänkte att det skulle fungera bra men har hittils fungerat ruggigt bra. Nu har jag iofs bara spelat 2 st så vi får se om det fortsätter. Citera
cheunce Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Jag fick AA två gånger, den första la jag preflopp efter ett raise och en syn och där skulle jag ha åkt ut mot QQ om jag spelat den !! Slumpas inte korten på Party inför varje gata och inte varje hand? Snälla häll inte bensin på elden elvis77 är en stor förespråkare av att party är riggat och han gillar att hålla till i riggningstråden Edit: Då vakna Ving också Snälla diskutera riggning i riggningstråden annars skickar jag QoS på er Citera
dlinder Postad 28 Oktober , 2005 Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Ja om du läser vad exprimentet går ut på, att helt enkelt inte lita på slumpen och riskera att bli utdragen. Jag misstänkte att det skulle fungera bra men har hittils fungerat ruggigt bra. Nu har jag iofs bara spelat 2 st så vi får se om det fortsätter. Om du foldar AA preflop för att du "riskerar att bli utdragen" så måste du i konsekvensens namn aldrig riskera dina marker förrän du har nötterna med alla kort ute. Och det blir inte ofta. Det kommer helt enkelt inte bättre lägen än AA preflop, tycker man det är för mycket slump med tex 80-20 är det väl frågan om poker är det ideala spelet. Citera
elvis77 Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Ja om du läser vad exprimentet går ut på, att helt enkelt inte lita på slumpen och riskera att bli utdragen. Jag misstänkte att det skulle fungera bra men har hittils fungerat ruggigt bra. Nu har jag iofs bara spelat 2 st så vi får se om det fortsätter. Om du foldar AA preflop för att du "riskerar att bli utdragen" så måste du i konsekvensens namn aldrig riskera dina marker förrän du har nötterna med alla kort ute. Och det blir inte ofta. Det kommer helt enkelt inte bättre lägen än AA preflop, tycker man det är för mycket slump med tex 80-20 är det väl frågan om poker är det ideala spelet. Jo det är jag helt medveten om, och jag lägger naturligvis aldrig AA preflopp normalt (tyvärr inte heller i swedish open, där jag åkte på dom). Därför spelar jag detta på en nivå där det inte spelar någon roll om jag torskar. Det jag helt enkelt försöker få fram är om sannolikheten är större att åka ut genom att få in degen med bäst hand ELLER få i degen med en skithand DÄR MAN ÄR NÄSTAN SÄKER PÅ ATT DEN/DOM ANDRA FOLDAR. Se tex hur jag åkte ut i den andra turneringen. Jag börjar redan luta åt att fold equityn överväger mot att ha bäst hand Edit: En kombination är förmodligen bäst men nu testar jag hur bra det kan gå genom att skippa slumpsituationer med starka händer i början och mitten av turneringen. Citera
elvis77 Postad 28 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2005 Spelade den 3:e nu ikväll och är riktigt besviken på mig själv som gick ifrån idén med exprimentet. Blev inbjuden på BB mot chipleadern som hade varit en bully vid bordet. Gjorde misstaget att gå på ett drag och fick sedan in pengarna med en flush, PRECIS VAD JAG SKULLE UNDVIKA Seat 2: pokerhawk06 ( $10981 ) Seat 3: babangida ( $1795 ) Seat 4: girlontop ( $2650 ) Seat 5: SKMVB ( $585 ) Seat 6: CanonExpress ( $1130 ) Seat 8: Hero( $2506 ) Seat 9: Bnice10 ( $2860 ) Seat 10: minikki ( $3479 ) Seat 1: Many_fish ( $2815 ) Trny:16946567 Level:5 Blinds (50/100) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 2h 6h ] Bnice10 folds. minikki folds. Many_fish folds. pokerhawk06 calls [100]. babangida folds. girlontop folds. SKMVB folds. CanonExpress folds. Hero checks. ** Dealing Flop ** [ Qh, Kh, 7c ] Hero checks. pokerhawk06 bets [150]. Hero calls [150]. ** Dealing Turn ** [ 9h ] Hero checks. pokerhawk06 checks. ** Dealing River ** [ 6d ] Hero bets [600]. pokerhawk06 raises [2500]. Hero is all-In [1656] pokerhawk06 shows [ Th, Jh ] a straight flush, king high. Hero shows [ 2h, 6h ] a flush, king high. pokerhawk06 wins 244 chips from side pot #1 with a straight flush, king high. pokerhawk06 wins 5012 chips from the main pot with a straight flush, king high. Player Hero finished in 197 place Citera
Recommended Posts