Gå till innehåll

NLT - Floppar set med farlig bräda


joggystyle

Recommended Posts

Game # 142542960 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Exeter"

Game ended 2005-10-11 09:24:58 GMT+01:00

 

Players:

$atellite (EUR 199,60 in seat 1)

ClintE (EUR 64,90 in seat 2)

JackHerrer (EUR 200,95 in seat 3) Spelar ganska löst och bluffar mycke

joggystyle (EUR 301,00 in seat 4)

Iwilllose (EUR 81,80 in seat 5)

cola_sizo (EUR 213,05 in seat 6)

 

Dealer: cola_sizo

Small Blind: $atellite (1,00)

Big Blind: ClintE (2,00)

 

joggystyle was dealt: 7h - 7c

 

JackHerrer Call (2,00)

joggystyle Call (2,00)

Iwilllose Call (2,00)

cola_sizo Call (2,00)

$atellite Call (1,00)

ClintE Check

 

Flop 6d - Qs - 7s

 

$atellite Check

ClintE Check

JackHerrer Bet (12,00)

joggystyle Call (12,00)

Iwilllose Fold

cola_sizo Fold

$atellite Fold

ClintE Fold

 

Turn 6d - Qs - 7s - Kh

 

JackHerrer Bet (17,00)

joggystyle Call (17,00) Vet att han betar drag hårt men ifall jag raisar här så kommer han troligtvis inte bluffa in i mig ifall han missar färgen men å andra sidan så skyddar jag handen dåligt. Är rätt säker på att han sitter på ett drag eftersom han inte brukar limpa starka händer. möjligtvis 66... KQ om jag har otur. call eller rais?

 

River 6d - Qs - 7s - Kh - Kd

 

JackHerrer Bet (50,00)

joggystyle Raise (120,00)

JackHerrer All-In (119,95)

joggystyle Call (49,95)

 

* Bort med resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ om jag har otur. call eller rais?

 

Varför är det otur? Med en re-raise kanske han är sugen på att trycka in när du är favorit, va vet jag.

 

Ponera att han faktiskt sitter på ett drag. Då lär Du behöva göra en raise till runt 50-60+ för att den ska få någon effekt. En re-raise till säg 30+ lär han syna direkt om han är på ett drag och du skyddar inte din hand ändå. Samtidigt riskerar du att "döda" handen genom att överbetta/potbetta turn. Fi verkar rätt loose som synar din all-in och vet Du detta tycker jag att du bara ska syna för att slå om på river! I övrigt slå om på turn, alt. flopp. Synar Du turn och färgen inte faller på river kan du dessutom trycka in en överbet, så att det ser ut som en desperat missad-färg all-in. Såsom handen spelas kan han mkt väl tro att Du är på ett drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ om jag har otur. call eller rais?

 

Varför är det otur? Med en re-raise kanske han är sugen på att trycka in när du är favorit, va vet jag.

 

Ponera att han faktiskt sitter på ett drag. Då lär Du behöva göra en raise till runt 50-60+ för att den ska få någon effekt. En re-raise till säg 30+ lär han syna direkt om han är på ett drag och du skyddar inte din hand ändå. Samtidigt riskerar du att "döda" handen genom att överbetta/potbetta turn. Fi verkar rätt loose som synar din all-in och vet Du detta tycker jag att du bara ska syna för att slå om på river! I övrigt slå om på turn, alt. flopp. Synar Du turn och färgen inte faller på river kan du dessutom trycka in en överbet, så att det ser ut som en desperat missad-färg all-in. Såsom handen spelas kan han mkt väl tro att Du är på ett drag.

 

Va lite otydlig, jag menade att det hade varit otur om han satt på KQ efter rivern på turn är det givetvis bara bra ifall han har den handen.

 

Jag tänkte exakt som du men ville bara få det bekräftat =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du överväger inte ens att höja på floppen?

 

Det är ok att syna floppen ibland (default höjer jag här) och gambla på att en lanka kommer på turn. Att bara syna på turn gillar jag definitivt inte.

Vad gör du om 5, T eller spader kommer på river? Lägger dig?

 

Brukar bara höja mellan par när jag är först in. Det kanske är helt fel?

 

Jag klarar nog inte av att lägga handen ifall det kommer T eller 5 men skulle han beta pott på rivern och det låg tre spader där skulle jag nog kunna slänga handen ifall potten va någorlunda stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du överväger inte ens att höja på floppen?

 

Det är ok att syna floppen ibland (default höjer jag här) och gambla på att en lanka kommer på turn. Att bara syna på turn gillar jag definitivt inte.

Vad gör du om 5, T eller spader kommer på river? Lägger dig?

 

Brukar bara höja mellan par när jag är först in. Det kanske är helt fel?

 

Jag klara nog inte av att lägga handen ifall det kommer T eller 5 men skulle han beta pott på rivern och det låg tre spader där skulle jag kunna slänga handen (ifall potten va någorlunda stor)

 

Jag pratar om att höja floppen, inte preflop.

 

Varför slår du inte om på turn? Det handlar inte om "att skydda sin hand" utom att få in pengar i potten med bäst hand. I just den här handen spelade det ju ingen roll men du sätter dig i en situation där du uppenbarligen kan göra ett stort misstag på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratar om att höja floppen, inte preflop.

 

Varför slår du inte om på turn? Det handlar inte om "att skydda sin hand" utom att få in pengar i potten med bäst hand. I just den här handen spelade det ju ingen roll men du sätter dig i en situation där du uppenbarligen kan göra ett stort misstag på river.

 

Oj sorry, fortfarande nyvaken =)

 

Brukar väldigt sällan höja set direkt på floppen.

 

Jag va väldigt säker på att han skulle bluffa på rivern ifall han missade färgen och hade jag höjt på turn så hade han troligtvis inte vågat bluffa eftersom jag visar styrka. Brukar inte slöspela set så hårt som jag gör den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...