Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Antar att du menar ett antal polare som sitter med dina laptoppar och spelar på ett "privat" bord.

I så fall finns det två enkla varianter

Ta och sätt er på ett playmoneybord på lämplig sajt, och spela

eller den analoga metoden - en kortlek och lite spelmarker är en kul julklapp att ge sig själv.

Postad
en kortlek och lite spelmarker är en kul julklapp att ge sig själv.

Det kommer vi att göra också... :lol: Absolut ett måste. Men jag och gubben tänkte

att vi kunde spela han och jag i var sin fåtölj, - med var sin laptop ;)

Är så grön att jag inte vet vad "playmoneybord" är ... :oops: ???

Postad

Playmoneybord är de bord på en pkersajt där man spelar om låtsaspengar.

Tyvär vet jag ingen sajt som har playmoneybord med endast två spelare, så om ni skall använda denna variant får ni nog dras med lite mer folk vid bordet...

Postad

Nja... då köper jag hellre nåt spel om det finns. De jag har hittat kan jag inte se

om den möjligheten finns (nätverk) Finns inte mycket svenska spel (vad jag kan hitta)

men har hittat en del amerikanska, - supersvårt att veta vad som är bra. Inte är de

helt billiga heller så man vill ju gärna köpa rätt...

De flesta här kanske spelar on-line ? Eller "live" förstås ;)

Postad

Har sett nån skum lite pryl på Teknikmagasinet eller nåt liknande ställe:

En liten spelkonsol som du kopplar till tv:n (tror jag) och sen har ni varsin liten handkontroll där man ser sina holecards. De gemensamma korten visas sen på tv:n. Ser jätteplastig och skräpig ut, men den kostade nåra hundringar.

Fast som flera nämnt: Köp marker och sno morsans patianskortlek. ;)

Postad
som gdaily säger.

Sitt i varsin fotölj, ställ ett bord i mitten, köp ett 100set (finns för typ 150spänn) o spela på riktigt.

men hjälp. antingen vill folk öka sina postcounts eller så är de bara dumma eller dryga. hon frågar inte hur man spelar livepoker hon frågar efter en pokermjukvara som man kan spela via lan!

nå, åter till originalfrågan, jag har testat demot av http://www.ddpoker.com/details.html och det funkar fint. kostar $29.99 om man vill köpa hela.

Postad
som gdaily säger.

Sitt i varsin fotölj, ställ ett bord i mitten, köp ett 100set (finns för typ 150spänn) o spela på riktigt.

men hjälp. antingen vill folk öka sina postcounts eller så är de bara dumma eller dryga. hon frågar inte hur man spelar livepoker hon frågar efter en pokermjukvara som man kan spela via lan!

nå, åter till originalfrågan, jag har testat demot av http://www.ddpoker.com/details.html och det funkar fint. kostar $29.99 om man vill köpa hela.

TACK :lol:

Har precis hittat samma och installerat.. Men om jag uppfattar rätt måste man installera

på både datorerna..? Har du testat nätverkspelet?

Postad

Varsågod :)

Var kanske lite otydlig, har bara testat programet ensam och inte via nätverk mot någon annan. Och jo, antar att programmet måste installeras på båda datorerna först.

När ni har installerat på båda datorerna så är det bara att börja. Vet inte hur bra ni är på datorer, men skriver för säkerhets skull hur ni gör för att börja.

Ena personen väljer online / host online och ställer in regler och trycker sen på "open lobby". Den andra datorn väljer därefter online / join online och hittar förhoppningsvis den andra datorns upplagda spel i LAN-listan.

Hoppas ni får igång det :D