Gå till innehåll

NLT - SnG, gyllene 2a platsen, tips för HU-spel?


MacDaddy

Recommended Posts

Spelar typ bara sngs o det går la skapligt, har en ITM på runt 45%, men jag har ett problem; titta på raden av pallplaceringar här nere så ser ni nog vad jag menar.

 

1, 2, 2

1, 2

2, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 3,

1, 3

2, 2, 2, 2, 2

 

JAg vill ju vinna ju :D inte hamna på en sketen 2a plats.

Värsta är att jag ofta dominerar fullständigt just när det blir 3-4st kvar. Spelar ingen roll om jag är shortstacked, ofta dubblar jag upp på en smällfet bigstacker. O sen när det blir heads up så känner jag att den här snubben slår jag med förbundna ögon.

 

Men som ni ser så slutar det ju sällan så ;)

 

Ett problem jag ser är att jag kan bli lite aggressiv i dessa lägen, det som funkar med 3-4 ppl kvar funkar inte heads-up. Jag känner att jag borde kunna spela ut killen men ändå sätter jag alla mina chips on the line på Ax tex. Senast blev jag synad med pocket 10. HAn hade bara synat blindsen med det. Iofs visste jag att han aldrig raisade så det sa inte mycket. Kanske inte helt fel o ställa in med Ax men ändå dumt o loosa i en hand mot någon man känner man ska kunna slå.

 

Tilläggas ska väl kanske att jag sällan är chipleader när det blir heads-up.

 

Nog snackat, nu låter jag er fylla i luckorna i mitt heads up spel :)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, 2, 2, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 3, 1, 3, 2, 2, 2, 2, 2

20 spelade turneringar, etta 3 ggr, tvåa 14 ggr och trea 3 ggr.

Min teori är att du blir för feg eller nöjd då du kommit ITM. När du är HU ska du spela mycket aggressivare.

Läs den här artikeln av gdaily så kanske det klarnar.

Du begår helt enkelt samma fel som nästan alla andra som spelar sit&go... när det blir HU spelar ni som om det var 6-10 spelare runt bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, 2, 2, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 3, 1, 3, 2, 2, 2, 2, 2

20 spelade turneringar, etta 3 ggr, tvåa 14 ggr och trea 3 ggr.

Min teori är att du blir för feg eller nöjd då du kommit ITM. När du är HU ska du spela mycket aggressivare.

Läs den här artikeln av gdaily så kanske det klarnar.

Du begår helt enkelt samma fel som nästan alla andra som spelar sit&go... när det blir HU spelar ni som om det var 6-10 spelare runt bordet.

 

Han skrev ju att han hade en ITM på 45%. Mao har han missat pallen drygt 20 ggr oxå för att få dessa placeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, 2, 2, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 3, 1, 3, 2, 2, 2, 2, 2

20 spelade turneringar, etta 3 ggr, tvåa 14 ggr och trea 3 ggr.

Min teori är att du blir för feg eller nöjd då du kommit ITM. När du är HU ska du spela mycket aggressivare.

Läs den här artikeln av gdaily så kanske det klarnar.

Du begår helt enkelt samma fel som nästan alla andra som spelar sit&go... när det blir HU spelar ni som om det var 6-10 spelare runt bordet.

 

Han skrev ju att han hade en ITM på 45%. Mao har han missat pallen drygt 20 ggr oxå för att få dessa placeringar.

...och? Vart vill du komma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du nu tycker dig kunna spela ut dina motståndare så försök spela så många floppar som möjligt.. spela hårt vid bra träff, många synar faktiskt en allin på mellanpar när dom är chipleader HU. :roll:

 

Sen när du har jämnat ut stackarna kan du ju växla tempo igen med mkt raise eller hur du nu känner för att spela..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog snackat, nu låter jag er fylla i luckorna i mitt heads up spel Smile

 

Det är för tidigt att förkovra sig i djupanalyser efter så lite spel. Kör på så kommer nog förstaplatserna ska du se.

 

Alternativt kan du posta några HU-händer som du är osäker på. All-in med Ax mot en som limpar i SB hela tiden är helt OK spel, i alla fall om blindarna är större än 1/10 av minsta stapeln. Har du några andra exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag inte klart för mig om placeringarna var tagna från det totala antalet spelade SnGs eller bara från de senaste ~40 talet. Om det är dina resultat från hela din statistiska databas är det bara att köra på, göra en check vid 100 ITM och se hur placeringarna har fördelats då. Troligtvis har det då börjat jämna ut sig något.

 

Ett bra spel visar fler 1'a resp 3'e placeringar än 2'a platser. Detta kan det dock ta längre tid att nå.

 

Länk till en läsvärd länksamling ang SnG's

 

och sist i all välmening. Sätt ner fötterna på jorden. Du dominerar inte bubbelspelet. Du har bara haft tur de flesta gånger du befunnit dig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar 5-10 dollars sng:s.

 

Den där raden är bara tagen från typ de senaste ca 40ggr jag spelat då jag hamnat ITM runt 20ggr.

 

Blindsen brukar va runt 1/10 del vid heads-up.

 

Mitt spel med 3-4 ppl ä det inget fel på, snor så händerna får skavsår :D

 

Spaderking, du kan ha rätt i att jag blir lite snånöjd när jag kommer ITM vilket DOCK ger sig uttryck i att jag blir lite för loose. I början av tourneys ä jag tight o lirar procentpoker men med 5-ppl kvar så börjar jag bli allt loosare tills heads up då min loosehet bara exploderar...i ansiktet på mig.

Sen spelar jag på Worldpokerarena o där är det få som raisar preflop. Så svårt o veta va rackarna har.

 

Vann faktiskt en precis(första jag spelat sen jag skrev inlägget), sista handen så betta han 1BB på floppen. Jag hade floppat en in/out str drag o raisade till 4BB mest för o sno potten, han gick all-in o jag synade o drog ut han som hade toppar.(träffat 10an o Q som kicker)

Känns inte som klockrent spelat där. Hälften av mina pengar va på bordet efter raisern så va tvungen o syna efter o raisat dock. Kanske borde raisat med 2 BB o på så sätt köpt o få se riverkortet plus att jag kanske kunde vinna handen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...