Gå till innehåll

Är 6- eller 10-bord lämpligast för nybörjare?


doope

Recommended Posts

Några frågor..

Vilket är vettigast att spela som nybörjare 10 pers bord eller 6 pers bord

0,25-0,50 på LB?

 

Har hittils gått ganska bra då jag spelat på 6 pers bord men svängningarna är grymma från 50 dollar upp till 50 dollar minus.

Har spelat mest PL men en också en del NL men min BR är helt enkelt för liten för det än.

Spelar en del SnG och det känns som jag har lättare för det. Jag är tight pre-flop och ganska tight postflop och lägger mig efter ett bet om jag inte floppen passade min hand och om inte jag sitter på en mycket bra hand preflop

 

Har läst mycket på forumet och lärt mig en hel del + att jag läst pokerhandboken för lite mer info.

 

Någon som har förslag på hur jag ska ta mig till nästa nivå och bli en stabil vinnare i längden.

 

Tack för ett bra forum

//Doope

 

* Pillar på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket är vettigast att spela som nybörjare 10 pers bord eller 6 pers bord 0,25-0,50 på LB?

10 personers, det är enklare att spela oförlorande där, eftersom det bara gäller att spela tight och aggressivt. Spela väldigt få händer, typ AK-AJ, par 88 eller större och två kort i samma färg om de är knektar eller högre. Det är väldigt grova riktlinjer och inte särskilt bra, men det första du måste göra när du börjar spela är at sikta på att inte förlora medan du får en känsla för spelet. Nu antar jag att du är väldigt ny och tyckar att händer som QcTc eller KcJc ofta är spelbara även från tidig position, stämmer inte det så gäller inte riktigt vad jag sagt. Jag förutsatte också att du menade limit.

 

Någon som har förslag på hur jag ska ta mig till nästa nivå och bli en stabil vinnare i längden.

Tänk igenom alla situationer så mycket du kan själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, eftersom jag förutsätter att du spelar NL/PL, så har jag lite andra tips vad du kan spela.

 

1.ALLA par är spelbara för några bb, dock inte om det är mer är en tiondel av din stack. I början kan du välja och limpa med alla händer utom KK/AA för att hoppas på ett set.

 

2.Höga kort, gärna suitade. AK, AQ, KQs. Om någon har höjt minsta lilla så lägg ner allt utom AK.

 

Ett inköp är ingen grym svängning. Tycker du det spelar du på tok för högt.

 

Ps. Gör aldrig några minibet......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bygger på råden lite, anpassade för en väldigt färsk no-limitspelare som behöver hjälp med att inte förlora innan han fått en känsla för spelet. Råden är enkla och inkompletta såklart.

 

1.ALLA par är spelbara för några bb, dock inte om det är mer är en tiondel av din stack. I början kan du välja och limpa med alla händer utom KK/AA för att hoppas på ett set.

Eftersom du är ny kommer du ha svårt att få fullt value de gånger du träffar trissen. Strunta därför i paren under 55 och 10% är nog i överkant för de mindre paren du spelar, jag skulle säga att du inte borde syna bort mer än 5% med 55-88.

 

2.Höga kort, gärna suitade. AK, AQ, AJs. Om någon har höjt minsta lilla så lägg ner allt utom AK.

Spela enbart AK som den enda osuitade handen. Suitade ess kan du däremot spela så fort det ser ut att bli tre motståndare i en ohöjd pott.

 

3. Position. Spela enbart JJ-AA och AK när du är först in från de tre första platserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...