pertan Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 En situation som uppkommer rätt ofta när man lirar många sit n go är denna : 4 spelare kvar, låt säga att blindsen är 150/300. 3 första itm. Stackarna är : spelare 1 (jag) ,1500 spelare 2 , 1500 spelare 3 , 4100 spelare 4 , 2900 Jag sitter på sb och spelare 2 sitter på bb, spelare 3 och spelare 4 foldar, nu är det min tur och jag har korten a,3 off. Vad bör jag göra ? * RP och flytt till PHH - QoS * Citera
iller Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 All-in, Den andra lillstacken är lika rädd som du att hamna på bubblan. Och förmodligen vet han om att det är mycket bättre att själv gå all-in än att syna all-in. Således behöver han en stark hand för att syna. Men att stoppa in degen med ett ess är ännu mer givet då den är klart bättre än snitthanden. Jag går nog all-in där med Any 2. Citera
Skanke Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Jag skulle nog ställt in, lite beroende på tidagare spel av tvåan. Med 5BB finns inte mycket annat att göra. Skulle inte tycka om en syn dock Citera
vetgirig Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Eftersom chansen att motspelaren foldar är säkert minst 50% och även om motspelaren har något så är din chans att vinna större än 0 så är det alltid EV+ att gå all-in i detta läget. Notera att detta gäller i praktiken med vilka 2 kort som helst! Citera
pertan Postad 9 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Ja jag ställer in här också, a,3 var ett dåligt exempel ...men vi ändrar a,3 till q,9 off.. En situation som uppkommer rätt ofta när man lirar många sit n go är denna : 4 spelare kvar, låt säga att blindsen är 150/300. 3 första itm. Stackarna är : spelare 1 (jag) ,1500 spelare 2 , 1500 spelare 3 , 4100 spelare 4 , 2900 Jag sitter på sb och spelare 2 sitter på bb, spelare 3 och spelare 4 foldar, nu är det min tur och jag har korten q,9 off. Vad bör jag göra ? Citera
riosatiy Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 tryck in... sant att det är EV+ med any 2 men det betyder inte att du ska göra det varje gång enligt mig .. för då kommer han märka det och sätta dit dig men gör det ofta och alltid med ett A i princip Citera
Hjort Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 sant att det är EV+ med any 2 men det betyder inte att du ska göra det varje gång enligt mig .. för då kommer han märka det och sätta dit dig Grejen är att mot en rationell spelare så kan du visa att du inte koller på korten och trycka in. Han kan ändå inte syna dig tillräckligt ofta för att göra det hela -EV om han inte medvetet offrar sina egna pengar till de andra spelarna vid bordet för att skada dig. Citera
LazarusS Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Tjatigt kan tyckas; Allin och det fort. Om resten av spelarna är tighta ställer jag in från alla positioner med den handen, förutsatt att jag är först in. Sämre händer med för den delen om motståndet tillåter. Du måste sno varenda blind du tror att du kan få osynad. Passa dig för de mer synbenägna spelarna. Ska du ställa in mot en som tar lite chanser och synar med riskabla händer bör din han vara riktigt stark. //P Citera
Recommended Posts