Gå till innehåll

NLT - KK i svår situation

Ronk

Recommended Posts

Min första HH, ber om ursäkt för eventuella fel.

Jag är ny vid bordet, och plockar upp KK tredje handen, inga reads således

** Game ID 531413672 starting - 2005-10-08 16:20:07

** Chicago Hope [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- b16 sitting in seat 1 with $18.60

- Rolandomagic sitting in seat 2 with $91.98

- HERO sitting in seat 3 with $48.75 [Dealer]

- radek0444 sitting in seat 4 with $25.54

- sirRocka sitting in seat 5 with $19.75

- bastad_23 sitting in seat 6 with $51.75

- arilzo sitting in seat 7 with $40.75

- Anlun1 sitting in seat 8 with $44.50

- robster24 sitting in seat 9 with $54.72

- Tafi sitting in seat 10 with $31.25

radek0444 posted the small blind - $0.25

sirRocka posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: King :spade: , King :diamond:

bastad_23 folded

arilzo folded

Anlun1 called - $0.50

robster24 folded

Tafi called - $0.50

b16 folded

Rolandomagic called - $0.50

HERO raised - $2.50 - med så många callers framför brukar jag höja ca 5bb, borde jag höja mer/mindre?

radek0444 folded

sirRocka folded

Anlun1 called - $2.50

Tafi called - $2.50

Rolandomagic called - $2.50

** Dealing the flop: 7 :diamond:, 10 :spade: , 10 :heart: känns som väldigt farlig flop

Anlun1 checked

Tafi checked

Rolandomagic checked

HERO bet - $8.00 kör ca potbet, känns som ett måste att betta här, borde jag betta mer?

Anlun1 folded

Tafi called - $8.00 - checkcall, slowspel?

Rolandomagic folded

** Dealing the turn: 3 :diamond: - ofarligt kort känns det som

Tafi checked

HERO checked väljer att checka efter för att hålla nere potten samt ifall jag ligger efter ta ett gratiskort, rätt/fel?

** Dealing the river: 4 :spade: - och river kommer blank

Tafi bet - $5.00 - nu bettar han ut, jag får 1 till sex i odds för att calla, men är jag slagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att? :)

Motståndaren har väldigt svårt att ha träffat en sämre hand som betalar av särskilt mycket där.

Dessutom är det inte så många spelare som betalar av bet på tre gator med ett underpar, men rätt många som gör det på två. Så då kan man öka sannolikheten att få två bet betalda på turn + river istället för två bet på flopp + turn i utbyte mot en något ökad sannolikhet att bli utdragen (som är betydligt lägre än på en oparad bräda eftersom tvåpar inte är något problem).

Länk till kommentar

Synen på river är given så som handen har spelats. Jag skulle dock potta preflop.

Frågan är om du har ett grepp om hans möjliga HD för att syna en raise. Verkar ju lite weak lead aktigt att betta så lite på river, men på NL50 är det mycket som är möjligt. Jag bara tänker högt nu, någon som vill ta en titt på siffrorna?

Länk till kommentar

Är det så osannorlikt att han är slagen?

Han bettar ut 5bb preflopp - tyder ju ofta på höga PP eller 2 andra höga kort.

Han bettar pott på flopp - då kan man ju sätta honom på pp över 10:or

Tafi som då synar bör ju veta vart han har sin motståndare i det läget. Att syna preflopp med 78, 89 (ev stegdrag) känns inte så troligt för ngn som har en liten stack i mitt tycke. Jag sätter honom antingen på pp som är ganska typiskt check-syn preflopp och jag tror han fick sitt set då eller ev. TJ eller JQ. Jag tror han har dig slagen på floppen och checkar turn för reraise men får ingen bet av dig då. Han valuebettar på river för han vet att du är rädd.

Vilka andra händer skulle fi syna ner pottbett på flopp med annars och som man synar ner en sån höjning preflopp med. Är det bara jag som inte tycker detta är vanligt med 78 eller t.ex. 7A på NL50?

Länk till kommentar

För att? :)

Motståndaren har väldigt svårt att ha träffat en sämre hand som betalar av särskilt mycket där.

Dessutom är det inte så många spelare som betalar av bet på tre gator med ett underpar, men rätt många som gör det på två. Så då kan man öka sannolikheten att få två bet betalda på turn + river istället för två bet på flopp + turn i utbyte mot en något ökad sannolikhet att bli utdragen (som är betydligt lägre än på en oparad bräda eftersom tvåpar inte är något problem).

damn straight. dessutom vill vi inte inte vara så förutsägbara att vi alltid bettar AA men aldrig AK t.ex.

Länk till kommentar

Förutsatt att du synar river tycker jag du spelar handen bra. Foldar du river är det latastrof, han kan mycket väl bluffa eller "valuebetta" ett PP. Hade du betat turn och blivit synad hade du varit tvungen att folda river, men så som handen spelas är det en solklar syn. Ett alternativ skulle vara att raisa och sen folda om han trycker men jag föredrar att syna där-. En hand som visar fördelen med position, om han hade haft position på dig hade det inte varit lika lätt att spela den.

Länk till kommentar

damn straight. dessutom vill vi inte inte vara så förutsägbara att vi alltid bettar AA men aldrig AK t.ex.

Bettar du alltså aldrig AK på missad flop? Iståfall är det nog viktigast att variera det spelet.

Du måste ju variera beroende på motståndare, position och antal spelare i potten. HU är det ALLTID värt att beta en missad AK, mot 3 pers är det tveksamt och mot 4 tror jag nog det är -EV.

Länk till kommentar

Även om du i princip vet att du är slagen måste du syna river till de oddsen, vilket du gjorde.. bra! Förövrigt tycker jag du spelade handen bra, ordentlig raise preflop och följde upp. Förstår inte alls varför du blev rädd för floppen? Jag ser hellre en sån flop med KK än t ex 789 med två suited eller liknande dragfloppar.

Inte så mycket att göra åt att han hade tur denna gång.. Hans "valuebet" på river var ju ett skämt, han hade säkert kunnat få mer betalt genom att åtminstone betta halvpott.

Länk till kommentar