Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

wtf.. Det där fanns i örebro. Fattade inte att det var texas holdem? Haha vafan då skulle jag använt dom bortspelade black jack pengnarna till det också, och haft ett positivt väntevärde. KUK! :lol:

Postad

Hold em heter spelet

Grundbetten är 20kr per box. Man får spela hur många rutor man vill så länge de är brevid varandra.

Varje spelare får två hålkort (mörka) och omedelbart efter vänder dealern upp floppen. Dealena frågar nu spelaren till vänster om han vill betta lr lägga sig, det kostar 20kr till för att se turn. Sedan går turen vidare till nästa spelare tills alla spelar lagt sig lr "synat" 20kr. Delanr vänder sedan upp turnen och spelrna får åter igen antingen syna 20kr lr lägga sig. Sedan vänds rivern upp och dealern dealern tittar på spelarnas kort i turordning och ger ev vinster.

2 par och triss = 1 ggr pengarna

stege uppåt = 2ggr pengarna

Dessutom finns ett bonus spel som varje spelare får spela på. Insatsen för detta spel är 20 - 60 kr. Om spelaen får par eller a eller k på sina hålkort vinner spelaren.

a eller k = 1 ggr pengarn

par = 1,5ggr pengarna

Låter kul va! Glöm inte att bluffa hårt nu!

haha

Postad

Okej. Det var tur att jag inte provade mig på det. Hade bara blivit onädigt dyrt och smärtsamt. Roligare att bränna 300 spänn på 10 minuter på black jack. :D (helt plötsligt: "Tog någon mina marker?")

Postad

De här spelet är inte till för att locka oss "pokernördar" utan det ska attraheta dem som sett pokermiljonen två gånger o känner igen order "Hold'em".

Kommer att bli stort, hoppas jag, och är aslätt att deala, mycket enklare och mindre teknikkrävande än BJ.

Postad
det blir nog bra, även om ev-delen är åt helvete

90% av dom som spelar på krogen följer ju inte ens standar-strategin för blackjack utan bara leker lite

Dessutom: Även med korrekt strategi får man bara 94% tillbaka...

Och folk spelar på det....

Är det konstigt att det finns mycket fisk i poker?

Postad

Standard krog-BJ är ju att dealern vinner om båda har 17,18 eller 19, push bara på 20/21. Men krog-BJ spelar man ju för att fördriva lite tid och gambla lite inte för att tjäna pengar.

Postad
Standard krog-BJ är ju att dealern vinner om båda har 17,18 eller 19, push bara på 20/21. Men krog-BJ spelar man ju för att fördriva lite tid och gambla lite inte för att tjäna pengar.

Jo, men med de skitreglerna är det ju som våldtäkt på spelarna

Postad

Man har alltså sämre EV på detta än att slaska på BJ på krogen?

Undra vad som är roligast då... :roll:

Så för att få 5 händer måste man betala 100kr. Och man kan som mest vinna 1.5 ggr pengarna? Låter ju som en grym deal :roll:

Annars kan man ju bryta arm mot hulken för en hundring, lär väl vara samma EV där eller? ;)