Gå till innehåll

NLT - T9s, stortdrag på flop.

alve

Recommended Posts

Ännu en hand jag undrar om hur jag ska spela för att tjäna mest pengar. Ingen speciell read, multitablar som vanligt :).

Texas Hold'em Game Table (NL)

Table 37285 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: wizzo_ ( $65.15)

Seat 2: Chris726 ( $47.85)

Seat 3: Hauki84 ( $109.67)

Seat 4: Megablufff ( $28.65)

Seat 5: alvzor123 ( $47.80)

Seat 6: punkisq ( $44.40)

Seat 7: links242 ( $26.13)

Seat 8: GeoCh ( $7.97)

Seat 9: BeauJax ( $40.45)

Seat 10: mrsdeenster ( $47.25)

Chris726 posts small blind (0.25)

Megablufff posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to alvzor123 [ Th, 9h ]

alvzor123 calls (0.50)

punkisq calls (0.50)

links242 calls (0.50)

GeoCh folds.

BeauJax calls (0.50)

mrsdeenster folds.

wizzo_ raises (4) to 4 Stor raise, förmodligen en riktigt bra hand.

Chris726 folds.

Megablufff folds.

alvzor123 calls (3.50) Brukar köra på att om han har över 10xbettet i stacken så synar jag med sc eller pp.

punkisq folds.

links242 folds.

BeauJax calls (3.50)

** Dealing Flop ** : [ Jc, 5h, 8h ]

alvzor123 checks. Nice flop, checkar för att check-raisea pre-flop raisearen all-in.

BeauJax bets (4) Jaså, han är också intresserad.

wizzo_ raises (15) to 15 Jahapp, förmodligen ett stort par då :).

Frågan är alltså vad gör jag nu? Synar jag bara och hopas att killen som bettade flop synar också, eller gör jag som min orginal plan lyder och går all-in för att kanske få pre-flop raisearen att släppa sitt förmodade överpar? Om jag nu bara synar, vad gör jag då på tur, check-callar igen? Helt enkelt hur får jag ut mest värde i denna hand?

Sen får ni naturligtvis kommentera spelet i övrigt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska gå all in då du har ca 55% chans att antingen träffa stegen eller färgen. Din foldequity kanske inte är den bästa men med tanke på alla outs du har så hade ja gått all in ändå.
Joo, det var ju ungefär grundtanken med att checka-raisea all-in. Men vad tycker du om att bara syna för att försöka få med den andra fi också, för att få en ännu större pott?
Länk till kommentar

Jag tycker du ska dolda preflopp. Ni har för grunda stackar.
okej, hur djupa stackar ska man ha för att syna ska vara okej enligt dig?
När du väl synade preflop (jag skulle lagt mig) så skulle jag check/raise all in eftersom det kom den flop du bad om?
Frågan är ju hur jag får ut mest värde, för jag har ju ett riktigt bra drag som sitter över 50% från floppen. Om jag synar kanske killen som bettat flop också synar, vilket gör att potten blir större. Om jag träffar mina outs så kommer jag förmodligen ha bästa handen. Vill jag inte göra en stor pott med denna handen?
Länk till kommentar

Ta ca 20% av hans stack istället för 10%.

Jag utgår ifrån att du syftar på hur stora höjjningar man kan syna med s-connectors? Och du skrev nog fel isåfall...

5% är väl en bra regel att gå efter annars.

10% är helt enkelt för mycket, man får lägga sig så ofta på floppen.

Länk till kommentar

10% av stacken kan funka om du har hyffsat mycket fold-equity på floppen, alltså om din motståndare är väldigt vek eller har en vid HD. Det verkar inte finnas någon anledning att tro det här och i så fall kommer du ha svårt att hantera dina par och färgdrag.

*Angående floppspelet*

Problem uppstår här när du synar och missar turn. Om motståndaren då går all-in så måste du i stort sett lägga dig vilket ungefär innebär att du på floppen synar ett pottbet med en vinstchans på 28% istället för att få in alla pengar som en hyffsat stor favorit.

Länk till kommentar