stasjo Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 4-way 1/2$ blinds NL Co xxx Dealer Hero 130$ SB FiSolid 250$ BB FiOkänd 100$ Hero is dealt J:club: T:heart: Min image är väl måttligt lösaggro, FiSolid som sitter på SB har hittils spelat ganska försiktigt och bara spelat vettiga händer, han har hittills vunnit pengar. FiOkänd har jag ingen read på (utom att han inte verkar vara en vinnande spelare). Co Fold Hero Raise 5$ SB Call 4$ (->5$) BB Call 3$ (->5$) En steal/action raise från min sida, Då dem brukar folda mot mina raises så sätter jag dem inte på skit. (Kalla bordet tight om ni vill men dem lägger faktsikt väldigt många händer och när dem synar vekrar dem inte titta så mycket på hur stor raisen var utan snarare på sina egna kort) FLOP: J:heart: 5:club: 2:diamond: POT: 15$ SB Bet 7.5$ BB Call 7.5$ Hero Call 7.5$ Blir väldigt orolig då dem inte har bettat in i mig tidigare trots att jag raisat en del förut, utan nästan alltid checkat(och oftast foldat mot min steal), överväger fold men har ju trots allt en hand och har chance att dra till bättre, dessutom vill jag se action på turn TURN: J:heart: 5:club: 2:diamond: _ 7:club: POT: 37.5$ SB Bet 9$ BB Call 9$ Hero Call 9$ Återigen ett relativt litet bet från SB, och BB synar. Känns spontant gansak trist för mitt par känns inte så hett, särskilt när det inte ens finns nåra drag på brädan. Dessutom kan jag ha kicker problem då en 10a känns ganska svag med tanke på att jag tror dem är ganska tighta preflop. Väljer att syna för 2par draget och möjligheten till rundcheck på river RIVER: J:heart: 5:club: 2:diamond: _ 7:club: _ 7:spade: POT: 64.5$ SB Bet 25$ BB Call 25$ Hero Fold FINAL POT: 114.5$ Fortfarnde svårt för mig att sätta dem på någon hand jag slår och när BB synar SBs bet känns det svårt för mig att samla mod till att syna jag . Jag väljer snopet att folda. Känner spontant att jag har svårt att spela sådana här händer. Händer där man gör en stealraise och sedan träffar en medioker holding och får mer action(Jag hade gärna sett dem checksyna istället) än man vill ha. Skulle uppskatta input om alternativa sett att spela handen, samt om man efter mitt spel borde syna ner river trots allt? * Lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Jag skulle nog lägga mig på floppen, man drar ju med stor risk dött här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WeeM Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 jag skulle slagit om på floppen till ca pott, då får du rätt bra info samt att du tvingar dem till check på turn om dom inte har stål. Nu spelar du ju handen rätt blint och ställs inför ett jobbigt beslut på turn, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Jag skulle nog lägga mig på floppen, man drar ju med stor risk dött här. Varför i hela friden då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Jag skulle nog lägga mig på floppen, man drar ju med stor risk dött här. Varför i hela friden då? Rätt så dragfri flopp, SB bettar och BB synar... Okej, man kanske inte drar dött nödvändigtvis men med stor chans ligger man efter iaf, så jag tycker inte en fold känns så fel. Har inget emot att stjäla blinds för o sen följa upp med ett continuation bet, men när blindsen visar sån här styrka ser jag ingen anledning o ta den här handen så mycket längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 SB känns ju rätt tom, tycker han verkar vara på en bluff. Den handen man borde vara orolig för är ju bb. Skulle faktiskt sätta bb på TP eller TT-66 eller liknande. Tror inte att det är marginellt, men den kicker gör ju att folden känns ganska okej på turn eller river. jag skulle slagit om på floppen till ca pott, då får du rätt bra info samt att du tvingar dem till check på turn om dom inte har stål. Nu spelar du ju handen rätt blint och ställs inför ett jobbigt beslut på turn, Gillar inte att raisea här, eftersom det bara driver ut sämre händer och du får nästan bara action av bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 SB känns ju rätt tom, tycker han verkar vara på en bluff. Den handen man borde vara orolig för är ju bb. Skulle faktiskt sätta bb på TP eller TT-66 eller liknande. Tror inte att det är marginellt, men den kicker gör ju att folden känns ganska okej på turn eller river.jag skulle slagit om på floppen till ca pott, då får du rätt bra info samt att du tvingar dem till check på turn om dom inte har stål. Nu spelar du ju handen rätt blint och ställs inför ett jobbigt beslut på turn, Gillar inte att raisea här, eftersom det bara driver ut sämre händer och du får nästan bara action av bättre. Hur ofta bluff-bettar man 1/3 av potten på rivern in i 2 stycken spelare som synat ner föregående gator? Är ärligt talat bara nyfiken på varför han skulle bluffa där med ett sånt litet bett.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 SB känns ju rätt tom, tycker han verkar vara på en bluff. Den handen man borde vara orolig för är ju bb. Skulle faktiskt sätta bb på TP eller TT-66 eller liknande. Tror inte att det är marginellt, men den kicker gör ju att folden känns ganska okej på turn eller river.jag skulle slagit om på floppen till ca pott, då får du rätt bra info samt att du tvingar dem till check på turn om dom inte har stål. Nu spelar du ju handen rätt blint och ställs inför ett jobbigt beslut på turn, Gillar inte att raisea här, eftersom det bara driver ut sämre händer och du får nästan bara action av bättre. Hur ofta bluff-bettar man 1/3 av potten på rivern in i 2 stycken spelare som synat ner föregående gator? Är ärligt talat bara nyfiken på varför han skulle bluffa där med ett sånt litet bett.. Joo, du har helt rätt. Men på den nivån där jag spelar så har tycker jag att folk som bettar varje gata med små bets utan en tanke på att bromsa in ofta är på en bluff. Men nu hade han ju iofs en read på honom som solid/bra spelare och det känns ju inte som en sån spelare skulle göra detta spelt. Tror nog du har rätt, men han känns inte stark iaf, eller så är han väldigt stark eftersom han inte verkar bry sig om att han får action. Å andra sidan har inte hero en så stark hand heller.Tror dock fi2 vann handen och att folden var helt rätt . Måste rätt mig själv och säga att folden på turn inte känns bra med dom oddsen att syna. Tycker du spelade handen bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stasjo Postad 9 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Tack för all respons Handen var som sagt inte helt lätt att spela. Om jag hade raisat flop hade jag iofs stängt ute vissa 2pars drag som varit tvunga att folda (tex 65s) och därmed tagit potten direkt. Dock tror jag personligen inte att jag hade fått "action" av någon sämre hand. Fold på flop känns väl som ett OK spel. Kanske det jag borde göra helt enkelt, även om det "matematiskt sätt" bör vara väldigt stor chance att jag har bäst hand så kanske man borde folda flop efter preflop och flop readen. På turn dök det såhär efteråt (på fyllan) upp en tanke om att man kanske borde sätta in en vek raise(2-2.5 ggr bettet), Tveksamt att steg drag eller liknadne skulle spela tillbaka och trycka ut mig ur potten om jag riasat på turn med tanke på deras dåliga ods vid syn/allin. Och därmed köpa rundcheck på river. För att komma till kardemuman så är det som stör mig mest med handen att jag faktiskt lade bäst hand. I showdown visar SB (som bettat hela vägen) J:spade: 9:spade: och BB muckar. Känns ju riktigt tilt provocerande även om jag bara skulle vunnit marginellt. Förstår inte riktigt SBs spel med ett relativt starkt bet(mot turnbettet) på river med en hand som igentligen känns som en bluff catcher, och sen att BB synar gör ju möjligheterna för mig att syna ganska obefintliga. *****(EDIT Uppenbarligen höll inte min read på SB som solid spelare denna pot ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts