Henken82 Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Ok. Jag har ganska länge spelat på bland dom lägsta nivåerna. På expekt har jag spelat 0,05/0,10 och 0,10/0,20 borden och på heypoker 0,10/0,20. Problemet jag har är att alla spelar ju så otroligt löst så man kan ju knappt spela. Har försökt allt t.ex. bara spela när jag träffat en bra hand. Men eftersom det är så lösa spelare så om jag höjer till 3-4x BB så följer ändå 3-4 spelare med med kort som 94o och liknande kort. Träffar jag högsta paret så följer dom ändå med oavsett hur hårt jag spelar. Till slut träffar dom triss eller tvåpar och jag är chanslös. Antar att många andra har råkat ut för detta. Men vilken gräns känner ni att spelarna börjar bli lite bättre och inte följer med på precis varje hand dom får? Finns ju självklart sådana spelare även på högre nivåer, men jag skulle vara glad att slippa hälften. Spelar ju ingen roll för även om jag får AA, höjer rejält så följer ändå många med och någon lyckas träffa ett tvåpar eller ännu bättre. * RP och flytt till THe - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Jag tycker spelet börjar skärpa till sig vid FL 1/2 resp NL 100. De tomtar som är på de nivåerna är man bara tacksam över. Testa också att spela shorthanded, spelet är visserligen aggressivare men det ger sämre presumtiva pottodds till tomtarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henken82 Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Ska tillägga att jag spelar bara NL och PL. Spelar för det mesta vid sexmannabord för att inte få för många dumma typer vid samma bord som mig Visst har man nån tomte vid bordet gör det inget. Men om det är 6 spelare varav 3-4 spelar varje hand så kan man bli lite galen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Om du nu får för många med dig hela tiden så är det ju bara att höja ännu mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Höj mer än 3-4bb då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dollarturist Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Jag orkar egentligen inte skriva det här med tanke på att det är en miljard skribenter som har gjort det innan i andra trådar. Du vill att folk ska syna ner dig med dåliga odds. Kan du inte spela vinnande på ett sådant bord som du beskriver så är du rent ut sagt dålig. Lösa passiva motståndare är de absolut lättaste att spela mot. Men vill du spela mot kompetenta aggressiva motståndare så visst...gå upp i nivå, gärna till minst 2/4 NL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Detta konstanta klag över tomtar. Jag kan inte fatta det. Folk som klagar över detta verkar lägga lite för stor vikt vid en bra starhand. Det är ju det bästa som finns med folk som callar vad som helst. Postflop spelet är ju det viktigaste, och det är där tomtarna gör störst misstag. Varför tro att AA kommer att stå sig om ni är 6 pers i potten efter floppen. Jag har precis börjat spela på b2b där spelet är vansinnigt mycket tajtare än på party mm. Så om du vill ha tajtare motstånd så spela där. Själv hatar jag det. Jag älskar LAG spelare som överspelar sina händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Detta konstanta klag över tomtar. /.../ Jag älskar LAG spelare som överspelar sina händer. Beror väl på hur man vill spela poker. Jag trivs inte vid bord med fler än 3 tomtar. Har aldrig spelat så låg microlimit men jag kan föreställa mig att det liknar playmoney-spel, rena lekstugan. Jag sitter helst vid bord där flertalet har respekt för pengarna, men som sagt gärna nån tomte som sitter och hoppas på tur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Men eftersom det är så lösa spelare så om jag höjer till 3-4x BBså följer ändå 3-4 spelare med med kort som 94o och liknande kort. Alltså det här är ju så enkelt fixat. Höj 10bb och se vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henken82 Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Alltså jag går plus när jag spelar på dom här nivåerna. Det jag egentligen ville ha fram var att jag va less på att spela mot såna här motståndare och undrar ungefär vid vilken gräns man ska spela för att möta dom som är lite mer kompetenta och faktiskt vet vad dom gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Håller med dig helt henken! Spelar på samm nivå som du. Vikten av bra kort gör sig ständigt påmind på micronivå. Ett ess med låg kicker är ju alltid sämre än ett ess med hög kicker! Har jag bra kort och position betar jag alltid minst 5BB, oftast 10BB för att bli av med dom som råkar få två par av sina 72 offsuit. Tycker nog att starhänder och position är asviktigt även på micronivå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Testa 0.25-0.50, en del vet vad dom gör och andra inte, men är nog i alla fall bättre än 0.10-0.20. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henken82 Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Max Cady: Tack då är jag inte ensam i alla fall. Blev lite orolig där ett tag Plox: Okej tack för tipset. Visste inte om det va bättre där eller om man direkt skulle hoppa till 0,5/1. Dollarturist: Jasså du tycker det? Personligen tycker jag att nybörjare och andra som knappt vet vad dom gör är bland dom svåraste. Man vet aldrig vad dom kommer göra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MAC Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Dollarturist: Jasså du tycker det? Personligen tycker jag att nybörjare och andra som knappt vet vad dom gör är bland dom svåraste. Man vet aldrig vad dom kommer göra.. Tycker att jag hela tiden vet vad de kommer att göra...misstag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Jag orkar egentligen inte skriva det här med tanke på att det är en miljard skribenter som har gjort det innan i andra trådar. Du vill att folk ska syna ner dig med dåliga odds. Kan du inte spela vinnande på ett sådant bord som du beskriver så är du rent ut sagt dålig. Lösa passiva motståndare är de absolut lättaste att spela mot. Men vill du spela mot kompetenta aggressiva motståndare så visst...gå upp i nivå, gärna till minst 2/4 NL. Tror att Dollar glömt var han en gång började, nämligen från början! Konstigt att en del tappar ödmjukheten när de "kommit upp sig"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dollarturist Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Dollarturist: Jasså du tycker det? Personligen tycker jag att nybörjare och andra som knappt vet vad dom gör är bland dom svåraste. Man vet aldrig vad dom kommer göra.. Grejen är att de kassa spelarna är mer lättlästa än de bra. Du vet att du inte kan förvänta dig något speciellt rationellt från dem och de är oftast mer passiva än de borde. Passiva spelare är alltid lättare att spela mot än aggressiva. Men det är inte det som är grejen. Det jag stör mig på är att folk tror att de ska kunna piska motståndet högre upp när de inte ens kan slå de absolut lättaste borden. "Tomtarna är för dåliga", den frasen börjar bli ganska tröttsam. Tror att Dollar glömt var han en gång började, nämligen från början! Konstigt att en del tappar ödmjukheten när de "kommit upp sig"? För det första. Hur vet du var jag började? Jag kanske började på 10/20NL och piskade allt motstånd med hjälp av en pokerbok och en starthandstabell. Det ska ju tydligen vara lättare än att vinna på lowstakesborden har jag hört. Skämt åsido. Jag försöker alltid att vara ödmjuk och jag spelar själv inte high stakes. Det högsta jag har spelat är 2/4NL (förutom en del galna skottningar som jag inte borde ha gjort på lite högre nivåer) men numera är jag nere och grottar igen på $50- och $100-borden. Orsaken är en kombination av fyllespel och bad streak och en hel del dåligt spel. Dessutom blev jag tvungen att hosta ut ganska mycket pengar för ett tag sedan vilket ansträngde min redan anfrätta rulle. Men nästa gång jag kommer dit igen är jag där för att stanna och förhoppningsvis klättra. Nog om mig och min ödmjukhet! Det jag stör mig på är som sagt att man kritiserar de andra spelarna för att vara för dåliga och därför kan man inte vinna. Där tycker jag verkligen man kan snacka om brist på ödmjukhet. Nu var det ju tydligen inte så Henken82 menade utan han vill tydligen bara ha bättre motstånd för att utveckla sitt spel och i så fall har jag missuppfattat hela inlägget. Men faktum kvarstår. Det är fan så enkelt att slå microlimitborden och klarar man inte det trots att man verkligen försöker så har man inget på högre stakes att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Höj mer än 3-4bb då. Förstår inte när folk gnäller att de får för mycket action med sina bra händer. Om dom synar oavsett va du bettar är det väl bara gå allin direkt preflop... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rei Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Jag orkar egentligen inte skriva det här med tanke på att det är en miljard skribenter som har gjort det innan i andra trådar. Du vill att folk ska syna ner dig med dåliga odds. Kan du inte spela vinnande på ett sådant bord som du beskriver så är du rent ut sagt dålig. Lösa passiva motståndare är de absolut lättaste att spela mot. Men vill du spela mot kompetenta aggressiva motståndare så visst...gå upp i nivå, gärna till minst 2/4 NL. mycket bra svar =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts