Gå till innehåll

BOK: "Phil Gordon's Little Green Book" av Gordon


samme

Recommended Posts

  • 4 months later...
Efter att ha kollat runt på adlibris så hittade jag följande: Phil Gordon's Little Blue Book: Teachings and Hand Analysis in No Limit Texas Holdem verkar alltså som om han kommer släppa en uppföljare. Någon som känner till något om det här?

 

Om jag har fattat rätt ska det vara en arbetsbok med quizzar, typ som HoH3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
har läst den, och tyckte det var skräp, mannen kan helt enkelt inte spela

han rekommenderar starkt att då raisar med K9s och A3 offsuit i UTG, och då ska ni veta att han spelar TIGHT!

 

Exakt var i boken rekommenderar han starkt att raisa med K9s och A3o???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

En bra bok.

 

Phil Gordon försöker beskriva exakt hur han spelar nl holdem. Boken är uppdelad i små kapitel som var för sig tar upp specifika situationer. Bl.a. förklarar han när han tycker man kan lägga KK preflop. Bara det borde ju skapa ett enormt intresse. Sedan försöker han förklara spiritrocks (Prahlad Friedman) hyperaggressiva strategi. Osv osv.

 

Lite gott och blandat helt enkelt, köp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Aha, är det spiritrock han heter, han som är anonym i boken ("BOW")?

 

Läste precis ut Phil Gordon's little green book, bortsett från kapitlen om turneringar (spelar så sällan såna). Jag gillar boken; innehåll, format och layout. Boken är liten och lätt att ta med, men till skillnad från alla andra pokerböcker har den en riktig hård pärm. Iofs kanske det beror på att jag brukar beställa billigaste utgåvan jag hittar. :/

 

Boken innehåller massor av småkapitel om allt möjligt. Det är ingen grundbok som lär ut en komplett strategi utan en kompletterande bok som skall ge läsaren nya infallsvinklar.

 

Phil G gillar checklistor för olika situationer, exempelvis när han skall betta. En lista med anledningar att betta/höja, om inget passar har han en lista med anledningar att lägga sig. Om inget passar där heller synar han. Det finns många listor och tabeller som man säkert skulle tjäna på att lära in.

 

Jag rekommenderar också den här boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några gamla rävar som har läst den här och kan säga lite mer "bu", "bä" eller "bra"?

 

Funderar på vad nästa bok ska bli, har ju en lång sommar i antågande och tänkte ju läsa ToP (ligger här), HoH vol 3 (läst de andra två) iallafall. Spelar mest CG NL och jagar bonusar, men tyckte att HoH hade mycket att tillföra ändå.

 

(( Spelar lååååg-limit NL nu för tiden efter att ha torskat riktigt duktigt på FL 0.5/1 har jag insett att jag nog suger enormt på det och att inte ens Sklansky SSH kunde hjälpa mig. :P ))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte den som en i-book och lyssnade ut den ganska snabbt. Tycker att den var helt ok. Han berättar på ett bra och sakligt sätt. Han tar upp bra exempel från erfarenheter som han själv varit med om. Han pratar mycket om vikten att vara aggressiv och hur man ska spela för att inte vara så lättläst. Avsnittet med pottodds gjorde mig däremot bara snurrig. Lät ibland som han själv inte visste vad han pratade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

"Little Green book" kan absolutt anbefales.

Den er en kort og presis fremstilling av hvordan Phil Gordon spiller og tenker i mange vanlige situasjoner. Boken er fort lest og ingen dyp analyse, men fungerer godt som oversikt over vanlige situasjoner og som et kjapt oppslagsverk for å få en "reminder" på hvordan man kan spille trips, drag, low end straight etc.

 

"Little blue book" kan forresten forhåndsbestilles fra Amazon.com og de har tilbud på bestilling av "Little green" + "Little blue" for ~28$. Jeg skal i hvert fall ha den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Tja!

 

Har beställt:

 

1. No Limit Hold'em: Theory and Practice - David Sklansky & Ed Miller

2. Little green book - Phil Gordon

3. Little blue book - Phil Gordon

 

Har enbart spelat FL innan och är ganska ny på NL.

 

Fick bok 2 och 3 idag, bok nr 1 har inte kommit än. Tänkte börja läsar i den ordningen som jag skrivit men vet inte när bok 1 kommer.

 

Fråga till er NL spelarna som läsa dessa 3 böcker, bör jag vänta på No limit hold´em eller ska jag ta och börja läsa Phils böcker först? Är för övrigt vinnande på NL50 efter ca. 20K händer, men har problem på NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...