Gå till innehåll

Hjälp till att lösa detta kluriga pusselspel!

Recommended Posts

Postad

Fattade inte riktigt problemet, men jag drog en linje och i mitt första försök fick jag fram nåt som jag inte vet vad som är fel med? Ska man komma ut också? (Det står det inget om.)

hestmeup7dq.th.jpg

Postad

Die Erklärung von Devalenteriel ist einfach und leichtverständlich. Die Erklärung ist eine gute Sache. Deine lösungsversuch ist Weihnachtsmannich!

(Kan man översätta tomtig med Weihnahcntsmannich?) :)

Postad
Okej jag är blind, det medger jag, men din förklaring till varför den är olöslig är minst lika dålig som mitt försök till att lösa den, det får du medge. :)

Om du berättar vad du inte fattar ska jag gärna försöka utveckla den.

egentligen kan man se devs första halva av lösningen som en förklaring till vilkoret för att finna en eulerväg så tillsammans blir våra förklaringar oslagbara :mrgreen:

Postad

Jag funderar på en annan sak: om det är fem rum med udda antal väggar, blir problemet ännu mer olösligt då? :D

Vad menar du med ännu mer olösligt?

Att det kommer vara mer än en vägg som man inte kan gå igenom?

Postad

Varför försöker man ens läsa sånt här. Blado, jag tror det är tyska tändsticksaskväggar uppsatta med nått nytt material som heter noder. Och såna väggar kan man tydligen gå igenom. Sen var det nåt om Symantec också.