Gå till innehåll

Tips för strategi efter förlust?


E202

Recommended Posts

Jag har (hade) en X stor bankrulle. Allt jag vinner över det tar jag ut. Hittills har det gått hur bra som helst. Men nu är jag nere i en downperiod. Allt började när jag förlorade ett par inköp på kort tid. Efter det har jag förlorat mer än hälften av min BR. Det känns som att jag inte kan vinna längre. Några tips om hur jag ska hitta tillbaka till min vinnande strategi. Till saken hör att jag försörjer mig på poker och vill alltså inte ta ledigt en längre tid.

 

Tacksam för tips

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du skakar av dig förlusterna så gott det går. Efter varje session går du igenom de händer du vann mest på samt förlorade mest på i Pokertrackers hand-uppspelare.

 

Sedan när det går bra igen ser du till att spara upp lite av vinsterna och inte ta ut allt så du har en extra buffert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du inte är hemskt beroende av driva in pengar, tycker jag att du skall ta en pause från allt spelande. träna upp dina teoretiska kunskaper och anaylsera dina händer, som du förlorar respektive vinner mest på.

 

Jag själv har utvecklat mitt spel genom att ta en pause från allt spelande tills suget efter pokern försvunnit och kommit tillbaka extrmet fokucerad med otroligt god disciplin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till saken hör att jag försörjer mig på poker och vill alltså inte ta ledigt en längre tid.
om du inte är hemskt beroende av driva in pengar, tycker jag att du skall ta en pause från allt spelande.

 

Bra svarat. ;)

 

Men, som andra sagt, låt din bankrulle växa eller du är dömd att misslyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häng inte upp dig på att du "jobbar" som pokerspelare och måste tjäna pengar varje dag. Försök ta dig ur svackan istället. Spela lägre och försök vinna igen.

 

Tänk inte att du bara vinner 50kr i timmen istället för 100 kr i timmen som du kanske gör på din vanliga nivå. Tänk att du vinner 50 kr istället för att förlora 100kr som du säkert gör nu när du har en svacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Det är dock en sak jag undrar över. Min bankrulle är vanligtvis 30ggr maxinköp. Vinner jag tar jag ut det förlorar jag rör jag inget tills jag är uppe i 30 inköp igen. Jag har inte förstått grejen med att man alltid måste bygga rulle. Är inte detta bara nödvändigt för dom som har tänkt att spela högre? Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Det är dock en sak jag undrar över. Min bankrulle är vanligtvis 30ggr maxinköp. Vinner jag tar jag ut det förlorar jag rör jag inget tills jag är uppe i 30 inköp igen. Jag har inte förstått grejen med att man alltid måste bygga rulle. Är inte detta bara nödvändigt för dom som har tänkt att spela högre? Tack

 

30 inköp känns lite för litet om man är proffs. Det är väl för övrigt baserat på att man aldrig tar ut ngt från rullen? Jag skulle rekommendera mellan 50-100 inköp och skulle personligen ligga närmare det övre intervallet. Läste någonstans om ett proffs (Swede...?) som förlorade 17-18 inköp under en "bad streak"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Det är dock en sak jag undrar över. Min bankrulle är vanligtvis 30ggr maxinköp. Vinner jag tar jag ut det förlorar jag rör jag inget tills jag är uppe i 30 inköp igen. Jag har inte förstått grejen med att man alltid måste bygga rulle. Är inte detta bara nödvändigt för dom som har tänkt att spela högre? Tack

 

Om man utsätter sig för en liten risk att busta tillräckligt många gånger så blir sannolikheten att man bustar till slut mycket stor. Antag att du utsätter dig för en risk på 0,1% att busta. Antagligen acceptabelt, men om man gör det tusen gånger så blir risken 63%. Det enda som hindrar denna katastrof är att kapitalet växer så att man kan ta större och större förluster.

 

Förutom denna matematiska realitet finns det ytterligare anledning att vara försiktig med rullen. Spelen kan bli mindre lukrativa och ditt eget spel kan bli sämre utan att du märker det.

 

Det är sånt här som gör att listan på gulade plus-EV-spelare är mycket lång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte verka dryg men eftersom du försörjer dig på poker

så är du per definition proffs. Sedan ber du ANDRA om råd

vad gäller money management?

 

Du borde ha kollat upp detta mycket bättre innan du beslutade dig

för att bli proffs.

 

Det känns som att du borde göra en total omgruppering, läsa på

dig ordentligt om money management(poker som sådan kan du

ju redan) och sedan ta nya tag.

 

Alternativet är att syssla med annat. Bättre råd kan du inte få

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har (hade) en X stor bankrulle. Allt jag vinner över det tar jag ut. Hittills har det gått hur bra som helst. Men nu är jag nere i en downperiod. Allt började när jag förlorade ett par inköp på kort tid. Efter det har jag förlorat mer än hälften av min BR. Det känns som att jag inte kan vinna längre. Några tips om hur jag ska hitta tillbaka till min vinnande strategi. Till saken hör att jag försörjer mig på poker och vill alltså inte ta ledigt en längre tid.

 

Tacksam för tips

 

* RP - QoS *

 

Alla kan tilta, även om man spelar sina händer rätt, man brukar ju få sina upp och nergångar i poker, fast ofta så kommer de inte jämnt utspritt, istället i stimm som det gör för dig nu, eftersom jag utifrån din post ser dig som att du kan din grej;)..så som nån sagt, ta det lite lugnt 1 dag, lira med småpotatis, eller se en film, spela ett spel, det med BR tänker jag inte gå in på=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack callahan för förklaringen. Visst försörjer jag mig på poker men påstår ändå att pokerproffs är att ta i. Antar att jag har varit lite naiv när det kommer till money management. Lite onödigt vetande är att jag satte 1500 kr på 5 hockeymatcher igår och inkasserade ca 30500 kr. Det är iaf lite plåster på såren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsus säger ALLT som behöver att sägas.

E202-det var BARA en fråga om tid tills du kom i den situation du för närvarande befinner dig-inget annat.

Det är den naturliga variansen-och tro mig,den är till 100% fullständigt ofrånkomlig.

ALLA har den...Phil Ivey oxå.

Ärligt,du borde istället vara glad över att du KUNNAT plocka ut det du gjort varje månad.Det var bara en fråga om tid tills din BR skulle ta ett allvarligt slag i nyllet.

Ingen undkommer detta.

Där har du ett skäl så gott som något till att bygga lite rulle-som buffert eller för att försvara ett kliv uppåt i hierarkin.

Tro inte att du kan slå matematikens regler.De är absoluta och måste åtlydas av alla...om inte så skadar de den som struntat i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...