callen Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 5-10 i Barcelona. Tror jag har ca 1500 framför mig. Plockar upp AKJx med AJ i ruter. Ett antal limpare och jag höjer upp till 50, ett flertal synar, bl a bra norrman med ett berg av marker direkt till höger om mig. Flopp A T 4 Alla checkar och ser ointresserade ut, jag dunkar i en pottbet. Alla foldar till norrmannen som synar efter viss tvekan. på turnen kommer en 8. Norrmannen checkar. Vad göra? En aning osäker på hur mycket som ligger i potten men skulle tro att det är ca 600. Anta att du checkar, på rivern kommer 2, norrmannen betar knappt halvpott, vad göra? Citera
iller Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Checka bakom på turn, såvida du inte sett norrmannen ett flertal gånger ta ett kort på floppen för att sedan ge upp på turn, du vill verkligen inte ha en checkraise mot dig med så många outs. Anta att du checkar, på rivern kommer 2, norrmannen betar knappt halvpott, vad göra? Kasta handen! Citera
Muffmull Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Det låter som om norrmannen vet vad han gör och du kan nog känna dig slagen. Ett par i Omaha är ju inte någon superhand. Kan ju räkna med att han har mist 2 par eller kanske tom ett set. storleken på Hans bet kan ju vara antingen för att han vill att du ska syna hans mindre bet i stället för att själv betta pot, eller för att han vill att du ska raisa honom. Men även om du inte tror han har en speciellt bra hand så har inte du en tillräckligt bra hand för att syna. Citera
Bisox Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Om han checkar bakom och träffar färgen lär det ju vara svårt att få nått betalt men det kanske är rätt spel. Jag hade nog bettat turn iaf..sen blivit ledsen när omslaget kom Citera
parre Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Hur stor fold equity har du på turn? Betar du pott blir ju du comittad till att syna ett omslag (du har ca 600 kvar efter ett bet på ca 600 då), men får du omslag bör han ju ha minst set vilket är lite jobbigt. Låt oss säga att han betar halvpott på river: Hur stor chans har du att sno potten med en saftig re-raise all-in? Känns som om han försöker värdebeta en högst marginell tvåparshand eller liknande (om han inte klonkat med 53'an). Lägger han om du slår om, eller är han så pass bra så han inser att du försöker bluffa dig ur en situation där alla dina drag missade? EDIT: Bison sluta surfa på värdefull arbetstid din lata jävel Citera
jezaja Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Dunka igen, luktar AT eller lägre settet, KQJ med A,T,9. Denna handen skulle han spela på det viset förmodligen A T K:diamond: J:diamond:, frågan är om du kan betta bort den Riktigt tungt o syna det pottbettet från någon som raisat pre, pottat flopp o pottar turn med ess som nötter utan o själv inte ha dom. du vill verkligen inte ha en checkraise mot dig med så många outs. Skadar väl inte så mkt med en checkraise med så mkt i potten? Säger vi tolv outs på turn med 2500 i potten o cirka 700 o syna. Citera
callen Postad 5 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Alltså, måste han nästan inte vara på drag så som han spelar handen? Och om han är på drag måste det ju vara rätt att dunka vidare på turnen eftersom jag har nötfärgdraget? Jag checkade turnen och tror det är ett misstag. Jag var som sagt ganska övertygad om att han hade någon typ av stegdrag plus färgdrag och var lite inställd på att eventuellt göra en stor syn på rivern. Tyvärr hade han lilla hjulrappisen till färgdraget och satte nötterna med 4an på river. Citera
drc Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Var det aggressivt eller passivt preflop i regel mtp risken att han tror att du raisar på AAxx ? Han lär ju va en aning rädd för att du har träffat ett set i Ess om han inte har den själv vilket känns osannolikt då han hade ett grymt läge att slå om dig redan preflop där. Skulle kunna tänka mig att baggen sitter på något i stil med ATK9 med eventuellt färgdrag som out på sitt tvåpar. Esset får honom att misstänka att du inte har träffat setet. Jag tycker inte det är ett lätt beslut men lutar åt att du ska beta igen. Citera
drc Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Alltså, måste han nästan inte vara på drag så som han spelar handen? Och om han är på drag måste det ju vara rätt att dunka vidare på turnen eftersom jag har nötfärgdraget? Varför måste han vara inne på enbart ett drag? Jag skulle misstänka att han hade träff + något backdrag som en dålig ruterfärg eller något. Klart han kan ha en dubbelhålpipa med färgdrag eller något men kanske också har bra träff med drag men lite rädd att du har klonkat nötterna ! Med facit i hand så skulle du då ha fått betalt för din färg ändå om den hade klonkat. Citera
drc Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Tyvärr hade han lilla hjulrappisen till färgdraget och satte nötterna med 4an på river 3:a på rivern ? Du betalade av ? Citera
Nidot Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Hade själv bettat nästan pot på turn för att sedan folda om ingen klonk kommer på river. Citera
callen Postad 5 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Alltså, måste han nästan inte vara på drag så som han spelar handen? Och om han är på drag måste det ju vara rätt att dunka vidare på turnen eftersom jag har nötfärgdraget? Varför måste han vara inne på enbart ett drag? Jag skulle misstänka att han hade träff + något backdrag som en dålig ruterfärg eller något. Klart han kan ha en dubbelhålpipa med färgdrag eller något men kanske också har bra träff med drag men lite rädd att du har klonkat nötterna ! Med facit i hand så skulle du då ha fått betalt för din färg ändå om den hade klonkat. När folk spelar som om de har drag i omaha betyder det ofta att de har det, till skillnad från holdem där sjuka bluffar och slowplaying snarare är regel än undantag. I övrigt får jag väl hänvisa till min bordsnärvaro. Han var knappast typen som checkcallade om han trodde att han ledde. Citera
callen Postad 5 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Tyvärr hade han lilla hjulrappisen till färgdraget och satte nötterna med 4an på river 3:a på rivern ? Du betalade av ? Nåt kort som gjorde ess till fem stegen möjlig, kommer inte ihåg om det var en 2a 3a 4a eller 5a. Jepp, det såg ut som en sån uppenbar valuebet från en bra spelare att det bara måste vara bluff... tralala. Inga krokodilpoäng på den synen kanske. Citera
drc Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Bara att spela i Barcelona ger 2 krokodilpoäng. Fast 2 krokopoäng kommer man inte långt med ! Måste ha minst 100 krokopoäng för att ens komma upp i ödlestatus ! Citera
Recommended Posts