Gå till innehåll

HeyPoker sätter ihop damlag - intresserade sökes!

HeyJohan

Recommended Posts

Projekt HeyHoneys - intresserade sökes!

Vi håller på att sätta ihop ett damlag bestående av fyra tjejer/kvinnor/damer som ska kunna åka på turneringar i Sverige och Europa på kort sikt, men som med vårt stöd ska utvecklas mot målet att skickas till Den Stora Tävlingen i Las Vegas 2007.

Det är på plats att jag poängterar att vi söker personer som kanske inte livnär sig på poker, men som står sig bra i mindre turneringar och som är en vinnande spelare.

Vi är inte ute efter att hitta en modell med deforma liljekullar som sitter vid borden och ger bort sina marker.

Vi vill ha en bra representant.

Är du intresserad så skicka ett PM till mig med en kortfattad presentation av dig själv, dina pokererfarenheter och hur du ser på dina möjligheter att utvecklas inom två år.

Och är det någon kille/man här på forumet som känner en duktig kvinnlig spelare så skicka mig gärna ett PM med hennes mail så kan vi kontakta henne.

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen service från Heypoker onsd-torsd!

I morgon - onsdag 4/10 12.00 kommer jag att åka bort för att återkomma torsdag 5/10 kl 12.00.

Under denna period kommer vi inte att ha någon passning på forumet.

För att undvika liknande problem i framtiden håller vi på att utbilda en av våra medarbetare i forumetik och hur man undviker att trappas av QoS i heads-up ämnesskrivande.

Håll ut till på torsdag så kommer ni att få svar på era frågor då.

Ha en fortsatt suverän vecka!

Mvh Johan

LÖGNARE :lol:

Länk till kommentar

Att ha ett damlag är självklart lite av ett promotionspektakel.

Dels så vill vi visa för andra tjejer/damer att det går att spöa grabbarna, dels så blir det lite mer drag med ett gäng kvinnor som får gå in och dominera vid en turnering.

Men på lång sikt så ska HeyPoker-teamen inte vara könsbundna utan kan bestå av båda könen.

Att samla kvinnor i ett lag gör det också lättare att ge dem en mer anpassad utbildning.

Mvh Johan

Länk till kommentar

Seriöst, lägg ner den feministiska diskussionen i den här tråden. Vill Heypoker skapa ett damlag kan de göra det. På samma sätt som de skulle kunna skapa ett Oldies(med enbart pensionärer) lag, eller ett Teenlag(enbart 18-19 åringar). Jag tror inte samma diskussion om diskriminering eller val av personer i lagen hade kommit upp om Heypoker hade viljat skapa något av dessa typer av lag, så varför inte bara lägga ner diskussionen om feminism och köndiskriminering.

Jag förslår att det skapas en ny tråd i Poker Off-topic om nån vill tjattra vidare om feminism/poker. Så kan tråden kanske återgå till att handla om Heypokers planerade damlag och inget annat. Motivationen till att skapa ett damlag har ju HeyJohan redan klargjort.

//Mjonasson

Länk till kommentar

Vi har nu kontaktat de som vi har valt att ta till Steg 2.

Måste säga att det kom betydligt fler ansökningar än vad vi hade hoppats på och det var mycket trevligt att gå igenom alla brev.

Steg 2 innebär att vi tittar lite närmare på hur de uttagna spelar under 2 veckor, därefter väljer vi ut de 4 som laget ska bestå av.

Mvh Johan

Länk till kommentar

• 2 weeks later...