Gå till innehåll

NLT - HU, svagt att folda från knappen?


Sunk

Recommended Posts

Tjena!

 

Vet inte, lirar ganska mycket SnG på micro nivå. När någon lägger sig från knappen HU bedömer jag instinktivt spelaren som svag tomte. Positionella fördelen och att man statistisktsett har starkast hand 1 gång av 2 händer.

 

(Nu pratar vi ganska små blinds i förhållande till stacks, säg 5 ante och 10 / 20 blinds. 500 - 500 stacks för enkelhetens skull)

 

Är min instinktsfördom befogad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att titta ner på 72 på knappen e ju inte kul och då kan man ju inte anta att man har den bättre handen 1 av 2 ggr. Före korten delas ut kan man dock anta att man har bättre kort hälften av gångerna. Själv brukar jag inte syna 83 72 och liknande från knappen men det kanske bara e jag som e dum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket möjlig jag som är slaskig, läste i SS2 från sektionen om Limit Cash game att det inte alls är en dum ide o höja från knappen 100% av gångerna, oavsett kort. De kanske lever kvar i ryggradens fördomsförråd:)

 

i limit är det nog ingen dum idé men det här gäller NL å då är det nog lite annorlunda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar kunna folda på knappen HU för att ge sken av att jag inte spelar vilka händer som helst därifrån. Sen kan jag lika gärna höja med 32o och betta hårt på floppen om det känns som om det är läge för det. I mina ögon spelar det man har på handen mindre roll i det här läget. Det är viktigare vad din motståndare har för kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men jag lånar tråden lite. Hur gör man när man höjer från knappen och får mothugg? Ska man titta på floppen eller lägga sig? Om man tittar på floppen och inte träffar så känner man sig nästan tvungen att betta.

Jag och en polar brukar hamna headsup i hemma turneringarna och visar jag minsta svaghet där så hugger han som en orm. Han har pissat på mig dom senaste gångerna. Jag tycker att jag är riktigt aggresiv men när man måste backa ner från en pott så är det kört!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men jag lånar tråden lite. Hur gör man när man höjer från knappen och får mothugg? Ska man titta på floppen eller lägga sig? Om man tittar på floppen och inte träffar så känner man sig nästan tvungen att betta.

Jag och en polar brukar hamna headsup i hemma turneringarna och visar jag minsta svaghet där så hugger han som en orm. Han har pissat på mig dom senaste gångerna. Jag tycker att jag är riktigt aggresiv men när man måste backa ner från en pott så är det kört!

 

Din polare verkar vara bra. Mitt tips är: slår han om hårt, typ över 4 ggr din raise, och över 10% av stackarna, syna då inte. Mindre raises ska du syna, men inte med händer som inte har någon potential, typ 83o, 72o. Grejen är att du ska dra nytta av hans aggressivitet även postflop, och när du träffar fint, var inte rädd för att betta in i honom. Eller checkraisa. Eller slöspela. Det gäller att variera sitt spel postflop.

 

Har du missat kan du försöka sno potten om du har read, om han slår om är det bara att lägga sig, och tighta postflop i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re-resteals är sällan att rekommendera - de flesta tänker nog Vad ska han ha och synar. Bättre att i så fall syna och bluffa alla floppar om man sitter först. Bäst folda. Om han inte börjar köra det spelet ofta på ens buttonraises, för då blir man tvungen att spel atillbaka.

 

Beror ju på era stackar också i och för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hemska är ju i slutet på en tunering. Då så hamnar man i ett jävla underläge om man fegar ur några gånger i rad. Därför undrar jag lite hur andra gör. Om allt pekar på att du är slagen kan man trycka in resten av stacken som en bluff eller ska man lägga sig än en gång för att bli ännu mer urinerad på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...