Gå till innehåll

Betsson som söker tjej som pokerproffs?


Torsus

Recommended Posts

Vet Martin Bunge-Meyer på Betsson vad han säger?

 

Martin Bunge-Meyer tycker att det finns alldeles för få duktiga pokertjejer som förebilder i Sverige.

 

- Det finns egentligen inga. Linda Rosing är inte någon bra förebild och Cecilia Nordenstam är inte heller tillräckligt duktig.

 

Men hallå! Han har väl rätt om Linda men att påstå att Cecilia inte

är tillräckligt duktig vittnar om noll koll!

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan vi inte släppa henne snart?

 

Hon fick ett roligt erbjudande om att spela poker i ett soligt land utan att betala en spänn ur egen ficka. Vem hade inte tackat ja till det?

 

Jag vet att jag hade gjort det om jag så bara lirat poker en vecka innan. Hon vore väl korkad i fall hon hade tackat nej till det erbjudandet; snacka om +EV.

 

På ett forum där man dagligen diskuterar huruvida fattade beslut var de korrekta eller inte torde det väl vara självklart att tacka ja till ett dylikt erbjudande oavsett vem man är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå! Han har väl rätt om Linda men att påstå att Cecilia inte är tillräckligt duktig vittnar om noll koll!

Vad har cecilia för utfall på sitt deltagande det senaste året? Att hon kom till finalbordet 5 gånger kan vara en fråga om varians lika väl som skicklighet.

 

Är det cecilia som är en bra spelare som gör att Martinspoker sponsrar henne, eller att hon är bra reklam för Martinspoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller tror ni ej att det går att lära tjejer spela poker?

Det finns väldigt få bra pokerspelande kvinnor...

 

Beror på hur man ser det. Det finns ganska få tjejer i Sverige som spelar men de som gör det har ett snitt på styrka som vida överträffar snittet som de manliga spelarna ligger på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller tror ni ej att det går att lära tjejer spela poker?

Det finns väldigt få bra pokerspelande kvinnor...

 

Beror på hur man ser det. Det finns ganska få tjejer i Sverige som spelar men de som gör det har ett snitt på styrka som vida överträffar snittet som de manliga spelarna ligger på.

 

Så sjukt mycket kill-tomtar som drar ner vårt snitt, tack å lov!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag läst. Varför skulle inte kvinnor kunna spela poker och varför skulle de inte kunna vara bättre än människor med snopp? Poker har varit esoterisktiskt manligt belaggt väldigt länge men nu när poker når ut till massorna så är jag säker på att det kommer att komma många och duktiga kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag läst. Varför skulle inte kvinnor kunna spela poker och varför skulle de inte kunna vara bättre än människor med snopp? Poker har varit esoterisktiskt manligt belaggt väldigt länge men nu när poker når ut till massorna så är jag säker på att det kommer att komma många och duktiga kvinnor.

 

Som jag skrev så är det ju tvärtom med kunskapen, tjejernas nivå ligger högre än killarnas. Anledningen till att det är fler killar ligger nog i att det är fler killar som gillar poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller tror ni ej att det går att lära tjejer spela poker?

 

Du låter som om du pratade om en tamkatt.

 

Tja, likheterna är slående. De kan vara mjuka och sköna att

gosa med men också bitska och ta fram klorna om det är något som inte passar.

De är självständiga och starka individer som gör att de inte

låter sig dresseras så lätt - om de inte själv tjänar på det.

Risken är i stället att det är en själv som blir dresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag läst. Varför skulle inte kvinnor kunna spela poker och varför skulle de inte kunna vara bättre än människor med snopp? Poker har varit esoterisktiskt manligt belaggt väldigt länge men nu när poker når ut till massorna så är jag säker på att det kommer att komma många och duktiga kvinnor.

Så kan det mycket väl vara, men ser vi till stora evenemang så är det mest män som ställer upp och mest män i toppen av turneringarna. Om detta beror på att kvinnor är sämmre spelare eller inte kan inte jag uttala mig om men hade kvinnor varit bättre eller lika bra på poker som män hade de nog varit fler som spelade det!

 

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag läst. Varför skulle inte kvinnor kunna spela poker och varför skulle de inte kunna vara bättre än människor med snopp? Poker har varit esoterisktiskt manligt belaggt väldigt länge men nu när poker når ut till massorna så är jag säker på att det kommer att komma många och duktiga kvinnor.

Så kan det mycket väl vara, men ser vi till stora evenemang så är det mest män som ställer upp och mest män i toppen av turneringarna.

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning? :twisted:

 

Malik. Om ex: 95% män och 5 % kvinnor ställer upp i en turnering är det klart att männen bör placera sig bättre. Även om en tjej är bättre än 5 andra killar kan variansen slå ut henne ur en turnering och då drar du slutsatsten att hon är dålig.

 

Om detta beror på att kvinnor är sämmre spelare eller inte kan inte jag uttala mig om men hade kvinnor varit bättre eller lika bra på poker som män hade de nog varit fler som spelade det!

 

Okej, ta en sport dominerad av kvinnor, men som kan utövas av alla. Där torde man se kvinnor i toppskiktet och inte män. Men en man som tränar på sporten länge borde kunna slå sig in i toppskiktet, eller? Ja, det borde han, men då ingen av hans killkompisar utövar denna har han varken intresset eller kunskapen. Så, även om han har alla förutsättningar för att lyckas kommer han aldrig att prova på sporten. Sen finns det ju ändå dem killar som utövar sporten och som syns extra mycket, just för att dem är killar. Vissa lyckas inte så bra. Vissa placerar sig i mitten av fältet men syns som sagt mer än de andra på liknande placering, pga deras kön.

 

Btw vet jag inte hur meningslöst mitt inlägg är. Jag kan ju alltid hoppas att Du skrev ännu ett dumt och sarkastiskt svar, så jag slipper ta det på allvar.

 

Sen undrar jag hur kvinnor skall ha tid att spela poker mellan barnpassning och matlagning?

 

Sen undrar jag hur troll skall ha tid att spela poker när dem verkar vara så upptagna med att hävda sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första pokerforum live var det väl 130 deltagare nånting o en tjej, hon kom 4a. Andra upplagan var det än fler deltagare o dubbelt så många tjejer dvs 2 st som kom 3a och (tror jag) 12a. Det speglar nog ganska bra hur det ligger till...

 

Om jag ska vara fördomsfull så tror jag också att tjejer sätter högre krav på sig själva för att ställa upp o tävla offentligt. Det har jag märkt inom andra områden också som t.ex. golf där jag jobbat som tävlingsledare i en organisation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...