PxT Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Game # 138149906 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Eger" Game ended 2005-10-02 13:45:02 GMT+01:00 Players: Tocke (EUR 67,07 in seat 3) ducdung (EUR 21,65 in seat 4) burnNturn (EUR 46,00 in seat 5) PxTse (EUR 59,02 in seat 6) Dealer: Tocke Small Blind: ducdung (0,25) Big Blind: burnNturn (0,50) PxTse was dealt: 7h - 6d - Tc - 8c PxTse Call (0,50) Tocke Call (0,50) ducdung Call (0,25) burnNturn Check Flop 3h - 5s - 9d ducdung Bet (0,50) burnNturn Raise (3,50) PxTse Call (3,50) Tocke Fold ducdung Raise (15,50) burnNturn All-In (42,00) PxTse All-In (55,02) ducdung All-In (5,15) PxTse Payback (13,02) Jag har väl, om jag räknat rätt, 10 outs (ca 40% chans att vinna handen om de sitter på färdiga händer) och jag måste lägga 42 i en 112 pott (ca 37,5%)!? Eller tänker jag fel, jag är en nybörjare på Omaha men jag ansåg synen riktig men blev kallad diverse saker när jag drog ut, tom från en kille som inte var med i handen. Kom gärna med synpunkter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Inte 10 outs. 4 fyror 3 sexor 3 sjuor 3 åttor ger 13 outs, klar syn. Där kan du nästan syna utan någon pott alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Känns som ett ganska marginellt läge. Om man vill minska variansen som kan vara en riktig bov i omaha kan det nog vara läge att mucka den där handen. Jag hade förmodligen dunkat i precis som du gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 ger 13 outs, klar syn Man gör väl iofs inte särskilt mycket fel om man reducerar ned det till 10 outs pga kåkredraws. Men är man uppe mot set-över-set här så har man bäst hand om inte de blockar jättemycket. Känns som ett ganska marginellt läge. Om man vill minska variansen som kan vara en riktig bov i omaha kan det nog vara läge att mucka den där handen. Jag hade förmodligen dunkat i precis som du gjorde. En fold här borde missa typ 8bb i väntvärde vilket bör vara långt över den acceptabla gränsen för att spara varians. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 ger 13 outs, klar syn Man gör väl iofs inte särskilt mycket fel om man reducerar ned det till 10 outs pga kåkredraws. Men är man uppe mot set-över-set här så har man bäst hand om inte de blockar jättemycket. Känns som ett ganska marginellt läge. Om man vill minska variansen som kan vara en riktig bov i omaha kan det nog vara läge att mucka den där handen. Jag hade förmodligen dunkat i precis som du gjorde. En fold här borde missa typ 8bb i väntvärde vilket bör vara långt över den acceptabla gränsen för att spara varians. Okej, jag hade väl fel, det är jag inte sen att erkänna! Sorry guys. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts