aglo Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Har precis satt mig vid bordet. Inga notes. ***** Hand History for Game 2811458598 ***** $50 NL Texas Hold'em - Sunday, October 02, 06:37:13 EDT 2005 Table Table 36554 (6 max) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: clamder ( $39 ) Seat 2: Manhattan456 ( $84.03 ) Seat 3: PokerHoos ( $75.88 ) Seat 4: smutwinger1 ( $31.85 ) Seat 6: purplecard ( $52.05 ) Seat 5: grindarn ( $48.50 ) smutwinger1 posts small blind [$0.25]. grindarn posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to grindarn [ Qd Qc ] purplecard folds. clamder raises [$3]. Manhattan456 folds. PokerHoos folds. smutwinger1 folds. >You have options at Table 37160 (6 max) Table!. grindarn raises [$7.50]. clamder calls [$5]. Han höjer 6xBB. 88-JJ? ** Dealing Flop ** [ 7c, Th, Kc ] grindarn bets [$8]. clamder calls [$8]. Bettar ut halvpot för att se var jag har honom. Blixtsyn. Tomte som inte kan släppa JJ? Slöspelar TT? ** Dealing Turn ** [ 2h ] grindarn checks. clamder is all-In [$23] Han går all in blixtsnabbt. Skulle han göra så med setet? Känner han att jag är svag och jagar bort mig med JJ? AK? (Han har spelat handen väldigt snabbt om nu det kan ge er någon hint). Vad säger ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Tror nog du får ge upp där utan read. Det enda du slår är en bluff och du måste syna 23 dollar i en pott på typ 55. Pottoddsen ger att om du har honom minst 30 procent [23/(23+55)] av gångerna är en syn väldigt marginell. Dock får du också räkna med chansen att han drar ut, till exempel med QJ eller färgdrag. Alltså behöver du ha bäst hand säkert upp mot 40% av gångerna för att det skall vara korrekt, inte särskilt troligt. Som sagt, utan read hade det varit en enkel fold för mig. I övrigt tycker jag du spelar handen ok. Hade nog övervägt att smacka på mer preflop, och kanske beta ca 80 procent av pott på flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 2 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 grindarn folds. clamder does not show cards. clamder wins $53.65 Spelade mot honom ett tag till. Han spelade väldigt LAG och överbettade en hel del potter. När han gick all in och fick syn visade han dock alltid upp en hand som hade träffat bra (bättre än fi iaf). Svårt att säga om han hade mig slagen där dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 skylld ig själv för att du bettar halvpott som inte ger nån info alls. HAde du betat rejält på floppen runt pott så hade du med garanti vetat att du e slagen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2005 Tror nog du får ge upp där utan read. Det enda du slår är en bluff Förutom att han slår QJ, JJ, AJ, AQ, AT, A9-A2, 99, 88, 66-33, plus alla SC från QJ nedåt. Jag skulle vilja se det så här: Det enda som SLÅR dig är AA, KK, TT, 77, 22 och AK, Kx. Finns helt enkelt en hel jäkla massa händer han slår... så det är helt och hållet en readbaserad fråga. Förmodligen har han något som han tycker är bra. Att han går AI på turn känns ju som att han utnyttjar din svaghet. Hade han haft KK hade han INTE spelat så. Nä, han inser att du har dåliga kort och brassar på. Frågan är om du slår hans bluff? Mycket möjligt att han sitter på något som slår dig ändå - alternativt drar ut dig med t.ex QJ eller två klöver. Tror absolut inte att han har stål här. Edit: DÄREMOT är det jäkligt troligt att han har en hand som KQ eller KJ och helt enkelt köper ut dig. Han inser att du spelar vekt för att du inte har något vettigt, och däför bettar han för att få ut dig. En hand med en K eller en T är nog troligt.... men som sagt: Han gör detta för att du spelar vekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Två saker preflop: 1. Hur kan du säga "Han höjer 6xBB. 88-JJ?"? Det framgår ju att du inte har en read på honom så hur du då kan sätta honom på en så snav (och konstig) HD förstår jag inte. Varför kn han inte ha AA, AK eller 97s? 2. Din re-raise är för liten. Antingen bör du syna eller re-raisa åtminstone till det tredubbla (dv $9), nu ger du honom lite för bra odds att syna, det är extra illa eftersom han har position på dig. Ur position bör du antingen försöka hålla potten liten (syna) eller vinna den direkt (höja mer). Eftersom du inte har någon re-draw OCH det ligger ett överkort på bordet OCH du inte har någon read på motståndet är en fold på turn definitivt inte fel i alla fall. Du bör dock antingen beta större eller checka på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts