aglo Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Postad 2 Oktober , 2005 Självklart gör jag inte det och det tror jag inte att hon gör heller. Jag trodde du menade att hon inte skulle betta så hårt på en floppad stege, om hon nu hade haft det. Det jag menar är att hon kan ha lite vad som helst, så du måste betta för att få ut information (pre- och postflop). Då hade du haft mer att gå på på turn. Citera
Max Cady Postad 2 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2005 Vi är överrens aglo! Som tur var vann jag handen iallafall, trots pissigt spel. Citera
Hobster Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Postad 2 Oktober , 2005 Jag tycker handen är bra spelad postflop. Hur e den här handen? Hur skulle ni spelat? Jag vet inte faktiskt om jag spelade helt fel? ** Dealing the flop: 8 , 9 , 5 koolnkrazy checked Given check mot två motspelare oavsett styrka. Asa_62 bet - $4.00 skulle inte betat så hårt med 67! 2/3 potbet, förmodligen fortfarande QQ/KK för allt vi vet. Max Cady called - $4.00 Spelaren att vara rädd för här är koolnkrazy som jag ser det, han skulle mycket väl kunnat ha 67 el. 55, 88, el. 99. Genom att syna på floppen så får man chansen att se vad han hittar på, fortsätter han i potten så är det risk att man är slagen, annars måste man tro att man har bästa handen. Slår han om här bör man nog lägga sig, särskilt om Asa_62 fortsätter också. Man får även vara försiktig om koolnkrazy endast synar här, men då får man chansen att i position bestämma sig på turn. Hur som helst så är syn det bästa/billigaste sättet att få information om var man står i handen här eftersom det är koolnkrazy som är svårplacerad och han kommer bara att lägga in mer pengar i potten mend en bra hand mot två motspelare här, så en höjning på floppen får man bara i näsan genom att han trycker in allt om han har en slagen. Lägger sig koolnkrazy så är man heads-up mot Asa_62, som ju har definerat sin hand genom pre-flop raisen och får ju nu chansen att fortfarande tro att hon är bäst (eller kan bluffa) och kan gott få lägga in ett bet på turn, kommer inte det betet så är det bara att beta på egen hand. Asa_62 kan ju t.o.m. kunna lägga KK om vi höjer på floppen av rädsla för set/stege. Bättre att ställa in allt på turn i stort sett oavsett kort och aktion från Asa_62. Helt klart bäst värde för essen att spela handen så här på floppen enligt mig. Citera
Max Cady Postad 2 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2005 Jag tycker handen är bra spelad postflop. Hur e den här handen? Hur skulle ni spelat? Jag vet inte faktiskt om jag spelade helt fel? ** Dealing the flop: 8 , 9 , 5 koolnkrazy checked Given check mot två motspelare oavsett styrka. Asa_62 bet - $4.00 skulle inte betat så hårt med 67! 2/3 potbet, förmodligen fortfarande QQ/KK för allt vi vet. Max Cady called - $4.00 Spelaren att vara rädd för här är koolnkrazy som jag ser det, han skulle mycket väl kunnat ha 67 el. 55, 88, el. 99. Genom att syna på floppen så får man chansen att se vad han hittar på, fortsätter han i potten så är det risk att man är slagen, annars måste man tro att man har bästa handen. Slår han om här bör man nog lägga sig, särskilt om Asa_62 fortsätter också. Man får även vara försiktig om koolnkrazy endast synar här, men då får man chansen att i position bestämma sig på turn. Hur som helst så är syn det bästa/billigaste sättet att få information om var man står i handen här eftersom det är koolnkrazy som är svårplacerad och han kommer bara att lägga in mer pengar i potten mend en bra hand mot två motspelare här, så en höjning på floppen får man bara i näsan genom att han trycker in allt om han har en slagen. Lägger sig koolnkrazy så är man heads-up mot Asa_62, som ju har definerat sin hand genom pre-flop raisen och får ju nu chansen att fortfarande tro att hon är bäst (eller kan bluffa) och kan gott få lägga in ett bet på turn, kommer inte det betet så är det bara att beta på egen hand. Asa_62 kan ju t.o.m. kunna lägga KK om vi höjer på floppen av rädsla för set/stege. Bättre att ställa in allt på turn i stort sett oavsett kort och aktion från Asa_62. Helt klart bäst värde för essen att spela handen så här på floppen enligt mig. Tack för åsikterna. Kul med lite annorlunda tankar än övriga! Citera
hnat Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 Har väl som vanligt uttryckt mig konstigt. Det jag ville säga var nåt stil med det hobster skrev. Citera
Recommended Posts