Gå till innehåll

Vad har du för månadsresultat (i SEK)?


Kissemisse

Vad har du för månadsresultat (i SEK)?  

908 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad har du för månadsresultat (i SEK)?

    • (-10,000) eller sämre
    • (-9,999) - (-5,000)
    • (-4,999) - (-1,000)
    • (-999) - (+/- 0)
    • (+1) - (+1,000)
    • (+1,001) - (+5,000)
    • (+5,001) - (+10,000)
    • (+10,001) - (+25,000)
    • (+25,001) - (+50,000)
    • bättre än (+50,001)


Recommended Posts

Sen finns det här med att svara fel med flit, men det finns ju inget att tjäna på det eller? Jag minns bara när jag var ett finnigt pubertetsyngel, då jag gladeligen svarade helt galet på undersökningar jag var med i. Och det tyckte jag var kul som fan :twisted:

 

Du är nog inte ensam. Jag minns en webbfråga de hade på radio Östergötlands hemsida för ett tag sen. Frågan löd:

 

Har du husdjur?

 

Tre svarsalternativ, med följande svarsfrekvens:

 

Vet ej (9608 st) 98%

Nej (108 st) 1%

Ja (133 st) 1%

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså om urvalet skulle vara jämnt fördelat så skulle resultatet bli att (+) inkomster + (-) inkomster = 0

 

Men urvalet är inte jämnt fördelat, och skall man tolka resultatet just nu, så kan man säga att antingen så ljuger många om sina försluster, eller så vinner svenskar mer än andra och framförallt PF.nu medlemmar!

 

För det var en väldans övervikt på vinster kontra förluster! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om urvalet skulle vara jämnt fördelat så skulle resultatet bli att (+) inkomster + (-) inkomster = 0

 

Nja, rejken gör väl att det totala resultatet blir negativt(?)

 

En bra månad för min del, tjänat mer än på jobbet. Och bor man hemma hos föräldrarna och snyltar på dom än så har man lite pengar att röra sig med :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad jag har för mig ha läst i någon annan poll så kan moderatorerna läsa vad var och en har röstat (rätt eller fel?), så det är inte helt anonymt.

Jag vet iofs inte hur man gör det, men det kanske går. QoS kan säkert se det dock.

 

Jag minns bara när jag var ett finnigt pubertetsyngel, då jag gladeligen svarade helt galet på undersökningar jag var med i. Och det tyckte jag var kul som fan :twisted:

En veritabel James Dean á la "Ung Rebel". :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad jag har för mig ha läst i någon annan poll så kan moderatorerna läsa vad var och en har röstat (rätt eller fel?), så det är inte helt anonymt.

Jag vet iofs inte hur man gör det, men det kanske går. QoS kan säkert se det dock.

Det är inte helt enkelt att göra det, men det går om man gräver lite i databasen, men var inte oroliga, så intresserade är vi inte. ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är nog inte ensam. Jag minns en webbfråga de hade på radio Östergötlands hemsida för ett tag sen. Frågan löd:

 

Har du husdjur?

 

Tre svarsalternativ, med följande svarsfrekvens:

 

Vet ej (9608 st) 98%

Nej (108 st) 1%

Ja (133 st) 1%

 

:)

 

Den där var faktiskt riktigt rolig. Spreds snabbt som kedjebrev på ICQ och liknande, och efter ett tag hade VÅLDSAMT många röstat. Skoj för webmaster som loggar in på morgonen och så har ungefär 400.000 fler röstat än vanligt!

 

(Var alltså till sist flera hundratusen röster på de olika alternativen... Liiiiiite mer trafik än de brukar ha, kan man tro!) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är nog inte ensam. Jag minns en webbfråga de hade på radio Östergötlands hemsida för ett tag sen. Frågan löd:

 

Har du husdjur?

 

Tre svarsalternativ, med följande svarsfrekvens:

 

Vet ej (9608 st) 98%

Nej (108 st) 1%

Ja (133 st) 1%

 

:)

 

Den där var faktiskt riktigt rolig. Spreds snabbt som kedjebrev på ICQ och liknande, och efter ett tag hade VÅLDSAMT många röstat. Skoj för webmaster som loggar in på morgonen och så har ungefär 400.000 fler röstat än vanligt!

 

(Var alltså till sist flera hundratusen röster på de olika alternativen... Liiiiiite mer trafik än de brukar ha, kan man tro!) :)

 

OT det här men låt gå då.. jag minns också det här, och det började som du sa, vilket jag också hade roligt åt. Men sedan var det någon lustigkurre som gjorde ett "röstarscript" är jag rätt säker på och boostade först vet ej, sedan nej, osv. eftersom antalet röster på dessa exploderade i perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror knappt den här pollen säger någonting om pf.nus användares snittinkomster.

 

Det finns ju ingen kontroll av urvalet öht. Det är ju helt godtyckligt vilka som väljer att svara, vilket förmodligen är dom som tjänar mer om jag får gissa.

 

Jag gjorde två pollar med en annan approach där resultaten troligen skulle bli mer sanningsenliga. Tyvärr låstes dem, man tyckte väl att jag överpollade eller vad man ska kalla det. Kanske lägger in de pollarna någon annan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om urvalet skulle vara jämnt fördelat så skulle resultatet bli att (+) inkomster + (-) inkomster = 0

 

Men urvalet är inte jämnt fördelat, och skall man tolka resultatet just nu, så kan man säga att antingen så ljuger många om sina försluster, eller så vinner svenskar mer än andra och framförallt PF.nu medlemmar!

 

För det var en väldans övervikt på vinster kontra förluster! :shock:

 

Hur tänker du där? För att differensen skulle bli 0 måste väl alla i hela världen som någonsin spelat rösta, och dessutom ha koll på sitt exakta månadsresultat, samt att svarsalternativen ges med minsta möjliga intervall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om urvalet skulle vara jämnt fördelat så skulle resultatet bli att (+) inkomster + (-) inkomster = 0

 

Men urvalet är inte jämnt fördelat, och skall man tolka resultatet just nu, så kan man säga att antingen så ljuger många om sina försluster, eller så vinner svenskar mer än andra och framförallt PF.nu medlemmar!

 

För det var en väldans övervikt på vinster kontra förluster! :shock:

 

Hur tänker du där? För att differensen skulle bli 0 måste väl alla i hela världen som någonsin spelat rösta, och dessutom ha koll på sitt exakta månadsresultat, samt att svarsalternativen ges med minsta möjliga intervall.

 

*host* rake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som tror på det här är ju löjliga. Inte en chans att sådär stor procent går på plus.

 

fast med tanke på att urvalet kommer från ett fomum som uteslutande handlar om poker så kan man nog anta att PF som pupulation är bättre än snittet på spelare och därmed borde PF som population gå pluss.

 

Resultatet skulle antagligen bli helt annat på ett forum som handlar om bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast med tanke på att urvalet kommer från ett fomum som uteslutande handlar om poker så kan man nog anta att PF som pupulation är bättre än snittet på spelare och därmed borde PF som population gå pluss.

Tänk också på att folk som går minus antagligen är betydligt mindre entusiastiska inför att hänga kvar på forumet och posta. Därför är det också betydligt mindre troligt att de hänger kvar och ser pollen.

 

Men jag tror inte att pollen är särskilt representativ för medlemmarna på forumet. Den är troligen betydligt mer representativ för folk som är mycket på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast med tanke på att urvalet kommer från ett fomum som uteslutande handlar om poker så kan man nog anta att PF som pupulation är bättre än snittet på spelare och därmed borde PF som population gå pluss.

 

Resultatet skulle antagligen bli helt annat på ett forum som handlar om bilar.

 

Hur stor procent av Internetpokerspelarna är vinnare?

 

Även fast jag tycker om pokerforum.nu så tror jag inte att andelen vinnare på pf.nu är så mycket större än pokerspelare generellt. Jag är inte så övertygad om att de bästa spelarna här på pf.nu verkligen röstar i en off-topic poll, men jag kan ha fel här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om urvalet skulle vara jämnt fördelat så skulle resultatet bli att (+) inkomster + (-) inkomster = 0

 

Men urvalet är inte jämnt fördelat, och skall man tolka resultatet just nu, så kan man säga att antingen så ljuger många om sina försluster, eller så vinner svenskar mer än andra och framförallt PF.nu medlemmar!

 

För det var en väldans övervikt på vinster kontra förluster! :shock:

 

Hur tänker du där? För att differensen skulle bli 0 måste väl alla i hela världen som någonsin spelat rösta, och dessutom ha koll på sitt exakta månadsresultat, samt att svarsalternativen ges med minsta möjliga intervall.

 

*host* rake

 

Men om pokersajterna också får rösta för sin intjänade rake?

 

Passar på att bjussa på några smilies: :!::!::|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer än jag som tycker att det är konstigt att 89% går plus?

 

Nej, eftersom det är folk som hänger på detta forum som svarat på "undersökningen" och om man håller till på ett pokerforum så tycker jag att man borde va relativt seriös och då också förhoppningsvis lärt sig lite som gör att man är bättre än TOMTARNA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...