Barry Seven Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Med några taffliga Sökö-på-fyllan i bagaget och ett nystartat B2B-konto satte jag mig ner och gav detta underbara spel en chans "på riktigt". Mr Slasko har identifierats med spel som måste vara medioker Sökö (synar pot-bet med hål-fyrstege, jagar fyr-färger in absurdum osv). Som Sökö-newbie dyker iaf lite frågor upp. Slöspela damerna på detta sätt måste väl vara en framkomlig väg att bygga en pot där jag rimligtvis är storfavorit? Trycker nästan pot-bet på fjärdegatan när det känns som det är dags att börja ta betalt. Tidigare agression iom att en av damerna finns ute redan? Slutet av handen kan väl inte vara så mycket att orda om? Slaskos Ess i hålet, 5c, bustade Xc eller steg-drag kan man väl knappast hitta synen mot när han pot-betar trots att det knappast skriker värde-höjning när han tar i så euron flyger? Soko Pot Limit EUR 0,00 - 0,50 Bring-In Players: Slasko (EUR 49,40 in seat 5) Hero (EUR 59,65 in seat 6) BI+2 (EUR 19,15 in seat 7) BI+3 (EUR 23,20 in seat 8) BI+4 (EUR 15,60 in seat 2) BI+5 (EUR 33,00 in seat 3) BI+6 (EUR 70,75 in seat 4) Slasko was dealt: ?? - A:club: Hero was dealt: Q:club: - Q:heart: BI+2 was dealt: ?? - 4:spade: BI+3 was dealt: ?? - 2:spade: BI+4 was dealt: ?? - 8:diamond: BI+5 was dealt: ?? - 2:diamond: BI+6 was dealt: ?? - Q:diamond: Slasko Bring-In (0,50) Hero Call (0,50) BI+2 Fold BI+3 Fold BI+4 Call (0,50) BI+5 Fold BI+6 Call (0,50) Slasko was dealt: ?? - A:club: - 5:heart: Hero was dealt: Q:club: - Q:heart: - K:diamond: BI+4 was dealt: ?? - 8:diamond: - 8:club: BI+6 was dealt: ?? - Q:diamond: - 8:spade: BI+4 Bet (1,00) Slasko Call (1,00) Hero Call (1,00) BI+6 Fold Slasko was dealt: ?? - A:club: - 5:heart: - 2:club: Hero was dealt: Q:club: - Q:heart: - K:diamond: - J:spade: BI+4 was dealt: ?? - 8:diamond: - 8:club: - K:heart: BI+4 Bet (1,00) Slasko Call (1,00) Hero Raise (5,00) BI+4 Call (4,00) Slasko Call (4,00) Slasko was dealt: ?? - A:club: - 5:heart: - 2:club: - 5:diamond: Hero was dealt: Q:club: - Q:heart: - K:diamond: - J:spade: - J:club: BI+4 was dealt: ?? - 8:diamond: - 8:club: - K:heart: - 3:club: Hero Bet (8,00) BI+4 Fold Slasko Raise (40,00) Hero Fold Slasko Payback (32,00) Slasko didn't show hand Slasko wins: EUR 34,20 Rake: EUR 1,80 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dollarturist Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Jag tror det är fel väg att slöspela QQ i Sökö mot flera motståndare. Bygg pott tidigt istället så att du kan göra ett stort bet på fjärde kortet om du fortfarande tror du är bäst. Par är grymt ömtåliga händer i Sökö (dvs du är sällan jättefavorit och speciellt inte mot flera fi) och det är bättre att låta folk dega tidigt i handen, man blir ofta utdragen ändå men då har man i alla fall fått in degen som favvo. Om man däremot prickar trissen så blir ju läget genast ett annat. Då kan du ju möjligtvis låta någon köpa in fyrfärg eller fyrstege eller till och med tvåpar och därigenom få massivt med pengar i potten. Rent allmänt så tror jag dock att det är lättare att få betalt av starka drag om man börjar bygga pott tidigt i handen. Jag är oxå en Sökö-newb så det jag säger kanske inte ska tas som en absolut sanning men det fattar du säkert ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Självklar check på rivern. Enda gångerna du kan få syn av en sämre hand är ju om antingen slasko eller BI+4 sitter med en tvåa respektive en trea i hålet, och det är ju rätt otroligt. I övrigt så skulle jag nog vilja ha reda på hur bra mitt par i damer är tidigt i handen istället för sent, så en isoleringshöjning känns ju inte fel. Annars så skulle jag vara rätt benägen att höja på tredje, särskilt som en av åttorna är död. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barry Seven Postad 30 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2005 Ja, helt klart övervärderar jag styrkan hos ett par. I övrigt kan man fråga sig vad tusan som får en att överge universell pokerkunskap på femtegatan bara för att man ger sig i kast med en ny pokerform Känns som man lär sig cykla utan stödhjul på nytt när man helt plötsligt inte inte har gemensamma hålkort, precis som dom där första hold-em händerna en gång i tiden när allt man visste var fem mörka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Kan inte sökö men vore det vanlig 5CS skulle jag komma över krönet med en pottraise på tredje när ickeslaskot parar sitt dörrkort. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexei Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Några saker: 1) 2/3 av spelare på 0-0.5€ är så pass passiva, att man ska nästan aldrig slöspela, om man inte vet att fi är aggressiv. 2) Som Dollarturist och Hjort redan sa tar du stor risk när du slöspelar QQ mot flera andra spelare. 3) Jag känner inte Slasko och vet inte hur bra han egentligen är, men om han trots allt är bra och vet hur du spelar, så kan hans höjning i slutet vara bluff. Hero Bet (8,00) (=Hero säger: Jag har minst två par (egentigen säger Hero, att Jag har JJJ)) BI+4 Fold Slasko Raise (40,00) (=Slasko säger: Jag slår två par) Tänk på att din höjning är så pass konstig, att Slasko kanske anser, att du kommer att folda om du inte har JJJ. Det här är inte troligt, för du sa ju att Slasko är inte bra och oftast vågar dåliga spelare inte höja pot när dom bluffar. Men om han är bra, vet han kanske, att vissa spelare som spelar 0-0.5€ aldrig ser så stor höjning som bluff. Hero Fold Slasko Payback (32,00) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts