Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Fasen vad sugen jag är på att lira en riktig POKERFORUM.nu turnering, det ska bli grymt kul! Vi ses vid finalbordet ;)

AJs är en för bra hand för Chris, han hade foldat och väntat på nåt sämre

Hehe det gör vi. Synd bara att det blir så svårt att veta vem man ska heja på när man åkt ut själv. Men jag längtar också till första riktiga turneringen :D

Hehe Chris hade väntat in pocket 2or callat i första position och gått all efter en raise och re-raise på bordet sedan ;). Sen hade han träffat fyrtalet på floppen!. Minns jag inte fel kom han väl 2:a i en WPT tävling nyligen så han kan ju inte BARA ha tur.

Postad

Jag håller med Nusseman här... Att syna 10% av sin stack med AJ mot två spelare är inte bra turneringspoker. Antingen tror du att de har nå´t, då är du dominerad och behöver ca 25 gånger pengarna för att syna. (floppa tvåpar eller bättre) eller så tror du att de inte har nå´t och då kan du höjja i stället. Personligen foldar jag den där utan att tänka mer på saken.

När du väl ser floppen och den ser ut som den gör så blir det ju svårt att komma undan.