Gå till innehåll

AoZ, nytt försök på B2B PL5CD 0.25/0.50


AoZ

Recommended Posts

Tråkigt nog så finns det inte en enda dagbok som handlar om 5-Card draw. Det är en av anledningarna till att jag nu gör ett nytt försök efter att ha gulat den senaste under sommarmånaderna.

 

Om mig:

26-åring med fast jobb inom IT där jag tjänar ganska standard tror jag. Bor med sambo och vår baby-dotter i en förort till sthlm. Spelar poker för att tjäna pengar samtidigt som det är förbannat roligt.

 

Pokerskills:

- Får nog anses vara en stark HU spelare, en spelform jag gärna söker mig till. Har dock några marddrömsmotståndare på B2B som jag undviker: vovann, foxfarmer, exibit. Har även några motståndare som jag mer än gärna möter HU, dessa nämner jag dock ej vid alias.

- När fler folk sätter sig vid bordet efer en HU-session så brukar lite av HU-spelet sitta kvar hos mig. Ibland är det bra, ibland inte.

- Har en tendens att spela för aggresivt vilket har försatt mig i problem vid pokerborden som lätt hade kunnat undvikts. Dock så är jag i grunden hyffsat tight men spelar kanske lite FÖR varierat.

 

Rullen jag har från start nu är 50€ och med denna kommer jag att spela (i rangordning):

 

1. 0,25/0,5 - min hemmaplan, även HU givetvis

2. 0,5/1 - Mestadels HU men även full om rullen växer lite

3. 1/2 - Enbart HU om nu inte rullen växer väldigt mycket

4. 0,1/0,2 - Nej dessa bord torskar jag nästan jämnt på, undviker dessa om nu inte min rulle tvingar mig att gå hit.

 

5. Omaha 0,1/0,2 & 0,25/0,50 H/L - gästspel på favoritspelet H/L kan komma att göras när rullen växt till sig.

6. 2/4 - Endast HU om rullen växt sig ordentligt och om det är en "favorit" motståndare.

 

Bra att veta:

1. Jag går ALDRIG in med maxinköp, detta av vidskepliga skäl + att i 5CD vet man aldrig vad motståndaren har, tror att detta kan minimera mina förluster. Själv har jag bytt 4 kort för att se 3 damer ansluta till den jag hade på handen.

2. Spelar oftast bra när rullen är ansträngd och jag måste spela med kniven på strupen. Spelar mycket sämre när rullen är större och det har resulterat i att jag gulat till slut från en stor rulle. MÅSTE ABSOLUT UNDVIKA DETTA!

3. Tiltar gör jag ibland, större risk om min rulle är stor.

 

Jag spelar alltså enbart på B2B och detta via Heypoker. Mitt nick låter jag än så länge vara osagt. Eventuellt kommer ett uttag att göras och sättas in på Bestpoker för att utnyttja deras bonus.

 

Jag har ett excelark som håller koll på lite statistik åt mig och kommer nog att redovisa lite siffror från denna framöver. Givetvis lär även några intressanta HH dyka upp.

 

Mål med denna dagbok:

Kunna plussa (i era ögon säkert blygsamma) 50€ i veckan, gärna mer givetvis. Skulle jag uppfylla målet så blir jag supernöjd!

 

Jag ser gärna att ni som spelar 5CD på B2B hjälper till att hålla liv i denna tråd!

 

Rulle nu: 50€

På ingående: 80€ i bonus som kommer i mitten av oktober, denna bonus kommer ej att räknas med.

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappt att du hittar två pokerspel som skiljer sig mer än PLO8 och PLD, det ena är ju ett sjukt utdragningsspel där det gäller att ha stenkoll på outs och det andra handlar i stort sett om att avgöra om man har bäst hand eller ej.

 

? Har jag påstått motsatsen ? Har jag bett om en förklaring till hur man ska tänka i dessa spel? Show me isåfall !

 

5CD är mitt primära spel dock så är PLO8 sjukt mycket roligare men som dock kräver, som du säger, stenkoll plus ett större krav på bankrullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...