Gå till innehåll

FLT - Svårskyddad flervägspott


Zoogin

Recommended Posts

Får QQ mot tre spelare och alla verkar ha fått en del av floppen. Var inte nöjd med handen direkt efteråt, men nu när jag kollar på den så känns det inte alls klart hur man bör spela den. Vad tycker ni?

 

$3/$6 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Hero is BB with Q:club:, Q:spade:.

2 folds, UTG+2 calls, 3 folds, CO calls, Button calls, 1 fold, Hero raises, UTG+2 calls, CO calls, Button calls.

 

Standardspel preflop.

UTG+2: Lös, med vissa aggressiva tendenser.

CO: Ingen bra read, har inte sett något utmärkande.

Button: Lös och passiv.

 

Flop: (8.33 SB) 2:spade:, 8:club:, 6:spade: (4 players)

Hero bets, UTG+2 raises, CO calls, Button calls, Hero calls.

 

Hmm, antar att det finns minst ett färg- och/eller stegdrag ute. UTG+2 kan ha nästan vad som helst, men troligt är att han iaf har fått någon del av floppen. Jag väljer att bara syna för att försöka skydda min pott på turn mha av en höjning ifrån UTG+2 då också. Ska jag 3-beta istället för värde? Svårt att uppskatta ens pot equity här också. Jag kanske inte ens har 25% här även om jag leder nu?

 

Turn: (8.16 BB) 3:club: (4 players)

Hero bets, UTG+2 calls, CO calls, Button calls.

 

Jag hade velat se en höjning ifrån UTG+2, men min plan misslyckades.

 

River: (12.16 BB) 4:club: (4 players)

Hero ???

Hur ska man göra här? Möjlig (runner-runner) färg, enkortsstege och många lankor -> tvåparchanserna ökar då UTG+2 och Button mycket väl kan sitta med låga offsuit kort med och utan gap.

Check/syn, bet/syn och bet/fold var dom jag funderade över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en bet/fold på rivern ser ju onekligen rätt ut iaf.

 

Men floppen är jag fortfarande osäker på. Jag kollade på lite olika fall och det finns flera fall där jag ligger strax under 25% pot equity även om jag leder nu (vilket jag heller inte kan säga med säkerhet). Kanske lite paranoid nu och det finns ju såklart gott om fall där jag ligger över också. Men med min dåliga position också så känns det inte som ett klart beslut.

 

Ett ex:

Holdem Hi: 820 enumerated boards containing 6s 2s 8c

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qs Qc 202 24.63 618 75.37 0 0.00 0.246

9d 7d 179 21.83 641 78.17 0 0.00 0.218

Ks Ts 343 41.83 477 58.17 0 0.00 0.418

2d Ah 96 11.71 724 88.29 0 0.00 0.117

 

På rivern valde jag att checka med förhoppningen att UTG+2 denna gången inte skulle kunna låta bli att hålla fingrarna borta. Då kan jag se om CO eller Button höjer -> fold, annars hade jag synat. Men som sagt, en bet/fold tycker jag ser mycket bättre ut nu.

 

Det blev rundcheck och dom visade upp: UTG+2: A:spade:2:diamond:, CO: 9:diamond: 7:diamond:, Button: A:heart: 2:club: och jag tog potten, något missnöjd att jag inte fick in mer deg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...