eroz Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Ponera följande scenario: Du sitter med fullt inköp. Fi är en "kvartare" (dvs. sitter med 1/4 inköp). För enkelhetes skull raisar du 5xbb med ett stort A men totalmissar floppen. Fi har 20bbs kvar och potten är på 10bbs. Vad gör ni härifrån? (förutsätt att fi är en typisk shortstacklirare, gillar att trycka, stop'n'goa osv. Något att tillägga här?) Bettar du vekt för att kunna folda? (säg 5-10 bbs) Bettar du pott och foldar/synar omslag? (du får 1:5 i pottodds) Trycker du fi direkt? (maximalt tryck) Checkfoldar du? (ingen ide att bråka, jag hoppas träffa turn gratis) Hur ofta brukar fi bluffa på dessa potter enligt er erfarenhet? Skiljer det mycket mellan olika limits? Övriga aspekter? (stor skillnad på AK och AJ osv osv.) Detta blev väldigt mycket frågetecken men jag vill uppmuntra till diskussion om detta ändå ganska vanliga skeende. Väl mött! * RP - QoS * Citera
Kenny_Roger Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 På de nivåer jag kör på skulle jag nog betta runt 6BB och lägga mig vid omslag. Detta eftersom motståndarna ofta är veka och sälla gör moves utan träffad flopp (0.25/0.5 NL). Skulle jag köra live med polarna (som är bättre) beror det lite på. Om jag inte läser honom för ett PP skulle jag troligen betta ut ett hyfsat bet och ta en funderare om jag blir höjd all in (på en 2 4 7 bräda är jag förstås mycket gladare att syna med AK än A9 t ex). Citera
ampixo Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Jag avskyr shortstacks så jag ställer nog in rakt av och hoppas på att få köpa ut. Citera
Azaroth Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 Ponera följande scenario:Du sitter med fullt inköp. Fi är en "kvartare" (dvs. sitter med 1/4 inköp). För enkelhetes skull raisar du 5xbb med ett stort A men totalmissar floppen. Fi har 20bbs kvar och potten är på 10bbs. Vad gör ni härifrån? (förutsätt att fi är en typisk shortstacklirare, gillar att trycka, stop'n'goa osv. Något att tillägga här?) Bettar du vekt för att kunna folda? (säg 5-10 bbs) Bettar du pott och foldar/synar omslag? (du får 1:5 i pottodds) Trycker du fi direkt? (maximalt tryck) Checkfoldar du? (ingen ide att bråka, jag hoppas träffa turn gratis) Hur ofta brukar fi bluffa på dessa potter enligt er erfarenhet? Skiljer det mycket mellan olika limits? Övriga aspekter? (stor skillnad på AK och AJ osv osv.) Detta blev väldigt mycket frågatecken men jag vill uppmuntra till diskussion om detta ändå ganska vanliga skeende. Väl mött! * RP - QoS * Jag skulle nog betta vekt och folda vid omslag, nästa gång skulle jag göra likadant med en bra hand och hoppas på omslag. Shortstacken kan ju tänka att "han bettar vekt bara för att han vill ha med mig). Dessutom behöver du inte försämra hans odds särskilt mycket oavsett vad du har eftersom hans implied odds är så små. Citera
Hjort Postad 28 September , 2005 Rapport Postad 28 September , 2005 När man spelar med 20-25bb i stacken så är optimal strategi inte särskilt långt ifrån att spela starka händer relativt till antal motståndare och sedan oftast vara all-in på floppen. När man är uppe mot en sådan spelare så måste man svara med ungefär samma mynt, om man ofta spelar oparad kort mot en sådan nisse och viker sig när floppen missar så kommer man gå miste om väldigt mycket värde och kanske tom vara -EV mot denne. Sen är det ju upp till dig att ha koll på hur din motståndare verkar spela. Citera
pisak84 Postad 30 September , 2005 Rapport Postad 30 September , 2005 Jag avskyr shortstacks så jag ställer nog in rakt av och hoppas på att få köpa ut. hahaha det där är min melodi också.... all in hoppas dom har ett skabbigt par så man kan köpa in ett A... helst ska man ha hålstege eller runner runner flushdraw också men allt går bra Citera
Recommended Posts