Gå till innehåll

Hjälp med notes på lirare!


MacDaddy

Recommended Posts

-Jag känner att mina anteckningar kan bli lite långa ibland, att jag mer lr mindre beskriver vad som hände vilket kan betyda upp till 12 ord. Istället skulle jag vilja ha ett system där det räcker med 1-3 ord för o beskriva en egenskap hos honom.

För efter o ha sett ett par händer med han kan det bli för möe notes(då menar jag i text, inte i antal notes)Så jag skulle vilja ha hjälp o utveckla detta. Framförallt vad Ni Tittar På och hur ni sen skriver detta i era notes. Ni kan gärna beskriva en hand kort o skriva va för notes ni hade satt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar börja som du med att skriva vad han gjort i en viss hand.

När du sedan har 3 olika ageranden i olika händer brukar det vara lättare att sammanfatta fi's spel i kortare termer. (Loose/Aggro, Bluffare, Tightweak, vek positionsbettare osv osv.)

 

Ett litet tips var det i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste play poker like the pros av phil hellmuth, där han skriver att han har olika djur som "teman" på hur olika spelare spelar.

Det tycker jag är mycket användbart.

 

Om du t ex vet att någon synar din AK hela vägen till river med BP så behvöer du ju bara skriva typ calling station eller vad du nu vill kalla honom för inte exakt vad han synat med osv.

 

Sen kan du ju utveckla det ytterligare och t ex göra en lista på spelartyper, det finns ju x antal och då räcker det med ett ord för att veta hur den personen spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels brukar jag skriva allmäna egenskaper, ex. "bluffare", "bluffa ej" (synstation m.a.o.), tight, weak etx. Dels brukar jag försöka snappa upp mer exakta saker som vad storleken på pf-raise betyder (ex. 6bb=high pp, 4bb=high cards) eller hu de agerar på floppen efter PF-raise (pottbet = har en hand, weak cont. bet = miss). Hjälper det nåt kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar skriva om enskilda händer så här

 

Action(runda,position,motsåndare före handling): Hand

 

Exempel

 

R(pf,E,0): QTo => Spelaren höjer preflop i tidig position med 0 limpers innan sig.

 

XR(t,1): nöt-FD => Checkraise mot en spelare på turn med nötfärgdraget.

 

Osv osv... vet inte om det är så bra, kan bli lite för mkt info att verkligen behandla när man kommer till en situation där det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...